Ke Mana Anwar?

April 19, 2011 at 2:42 pm 2 comments

Yang nyata, kita memang dapat tahu awal bahawa PKR akan mengalami kekalahan pada pilihanraya kali ini. Maklumat awal Jabatan Penerangan, MIO, SB yang kita dapat melalui kawan-kawan memang dah dapat mengagak keputusan yang bakal PKR dapat. Tapi ramai yang berasa kecewa apabila mendapat SMS bahawa Anwar berada di KLIA pada ketika kita sedang cuba mengatasi MASALAH di tempat masing-masing. Ramai rakan-rakan yang berasa kecewa kerana Anwar tidak berada di medan perang ketika suasana menjadi semakin huru hara.

Azmin tidak mampu menjadi KEPALA ketika suasana menjadi sukar. Banyak keputusan tergantung. Malahan, untuk kerusi Tasik Biru (kita begitu yakin bahawa dengan penambahan dana akhir sebanyak RM100 ribu) sudah cukup untuk memberikan kemenangan kepada John Tenewi Nuek. Fakta ini sudah kita sampaikan kepada Azmin sejak awal lagi. Pertemuan yang dijadualkan saat akhir bagi memberikan dana ini tidak kesampaian. Pegawai Khas John pulang hampa dan hanya mengharapkan takdir sahaja. John Tenewi sendiri sudah berbelanja hampir RM300 ribu wang sendiri untuk menjayakan kempen di Tasik Biru. Penambahan RM100 ribu bukanlah banyak. Tapi itupun Anwar tidak mahu penuhi.

Sama juga dengan kisahnya dengan calon N23 Lingga. Saat akhir pun menunjukkan angka yang baik untuk PKR. Bayangkan, Simoi Peri tidak diberikan persetujuan oleh Taib Mahmud. Malahan, Simoi dianggap sebagai ‘pengkhianat’ kepada PBB kerana mencari kabel sendiri untuk dicalonkan. Simoi hanya dibantu oleh dana Najib. Kalau ikut Taib Mahmud; Simoi akan RENTUNG diratah oleh PKR. Bajet tambahan RM100 ribu pun tak sampai juga.

Banyak lagi kawasan yang berhadapan dengan masalah sama. Azmin hanya JANJI. Deliver – TIDAK. Sudahnya, banyak kawasan tewas.

Malam akhir, dengan bantuan dana tambahan – PKR dijangka akan menang 10 kawasan. Dana yang diperlukan RM1juta. Antara yang diyakini menang adalah: Tasik Biru, Lingga, Bengoh, Tarat, Kedup, Tamin. Tanpa bantuan – semua perancangan menjadi ke laut.

Azmin, Anwar, Kak Wan kena sedar – politik memerlukan wang. Memerlukan wang yang banyak. Nak harap simpati sahaja; jawabnya kita akan lebur sebelum dapat melaksanakan impian. Kalau setakat tidak membantu – buat apa berpolitik.

Yang jadi hairan, kenapa calon Batu Lintang diberikan DANA tambahan di malam akhir? Kenapa? Mengapa tidak bantu kawasan luar bandar. Tanpa wang tambahan pun; See Chee How boleh menang. Duit dia sendiri pun banyak. Tapi calon di luar bandar buat tak tahu sahaja. Azmin boleh nafikan pertemuan malam akhir Pegawai Khas See Chee How di James Brooke Cafe? Boleh? Tak boleh nafikan. Sebab kami tahu pertemuan itu berlaku. Tapi ramai kalangan ahli PKR di pedalaman kecewa; bantuan diberikan hanya kepada kawasan Kuching yang DAH TENTU menang. Bukankah bangang namanya tu.

PKR kena kaji kedudukan politik di Sarawak. Kena beri tumpuan kepada kawasan luar bandar. Kena beri cukup dana. Kena beri bantuan yang banyak. Azmin jangan banyak sangat ‘sailang’ duit peruntukan tambahan. Parti kalah – siapa yang malu?

Apa kurangnya pengorbanan John Tenewi Nuek berbanding See Chee How? Itupun Azmin tak boleh nak beza.

Anwar SUNGGUH TIDAK BERTANGGUNGJAWAB kerana bercuti di London; sekaligus membiarkan JENTERA kelam kabut. Stupid Anwar!

Advertisements

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Pimpinan GEREJA Tidak Mahu Jumpa Anwar.. Musuh Dalam Selimut…

2 Komen Add your own

  • 1. BANGSAKU  |  April 20, 2011 at 12:43 am

    Rasa sedih dan kecewa melihat orang yang sedang dibicarakan di mahkamah boleh terbang ke sana ke mari seperti seekor marpati… memburuk negara sendiri,musuh-musuh politiknya dan yang paling penting,tentulah mencari dana politiknya……kalaulah orang ini duduk di Sinapura,Korea, dan China rasa-rasanya nasibnya tak lah sebaik ini…..Entahlah terkedu hati ini,tiada sebarang tindakan diambil walaupun berbagai desakan rakyat yang cintakan bangsa dan negara,mendesak buatlah sesuatu agar pemimpin ini tidak begitu angkuh dan sombong dengan perlakuannya……

    Balas
  • 2. http://google.com  |  Februari 13, 2013 at 3:47 am

    I had been researching for points for my personal weblog and
    encountered ur posting, “Ke Mana Anwar? Gelagat Anwar”, would you care if I personally utilize several of ur ideas?
    Thank you ,Mathew

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


April 2011
I S R K J S A
« Mac   Mei »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Capaian Umum

  • 75,318,032 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • SELAMAT HARI RAYA
    SELAMAT HARI RAYATO ALL MUSLIM BLOGGERS AND FRIENDSMAY THIS JOYOUS OCCASION BRINGS US TOGETHER IN PEACE

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Tiada Rakyat Malaysia Terbabit Insiden Serangan Bom Di Makkah
    KUALA LUMPUR: Kementerian Luar mengesahkan tiada rakyat Malaysia dilaporkan terbabit dalam insiden serangan bom berani mati berhampiran Masjidilharam di Makkah pada Jumaat yang mencederakan 11 orang termasuk lima pegawai polis Arab Saudi. Dalam satu kenyataan pada Sabtu, kementerian itu berkata, ia akan memantau situasi berkenaan melalui Konsulat Jeneral Mal […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: