Menghargai Kerisauan Izzah…

Mei 5, 2011 at 8:21 am 8 comments

Beberapa orang teman AMK sudahpun bertemu dengan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah di sebuah tempat di Bangsar Village baru-baru ini. Pertemuan ini adalah pertemuan biasa, kaedah Izzah dalam memastikan dia tidak terlepas pandang kepada kawan-kawan lama yang selalu menyokongnya di Lembah Pantai. Rakan-rakan AMK inilah yang setia bersama Izzah dalam hujan dan panas. Dalam susah dan senang. Dalam suasana tenang atau gawat.

Kepada ramai rakan-rakan PKR yang masih muda; PKR bukan lagi soal Anwar dan Kak Wan sahaja. Mereka mahu Izzah diberikan peranan yang lebih besar dan mampu menjadi ‘torch-bearer’ kepada perjuangan PKR. Izzah banyak berterima kasih – dan menganggap rakan-rakan sukarelawan PKR Lembah Pantai inilah yang menjadi sumber kekuatannya dalam parti. Memang kumpulan ini tidak memegang jawatan dalam parti. Mereka lebih mudah memainkan peranan sebagai pembantu luar.

Dalam pertemuan kecil itu, seorang rakan lama Izzah menanyakan soalan yang agak sensitif. Apakah Izzah tidak risau dengan tersebarnya video seks pada ketika ini? Izzah mengakui dia risau. Izzah lebih risau bahawa ‘rakaman’ tersebut akan merosakkan hubungan ayah dan ibunya. Izzah tidak pernah pun mengatakan insiden tersebut adalah suatu FITNAH JAHAT, KONSPIRASI UMNO dan sebagainya. Izzah selalu refer kepada video tersebut sebagai ‘rakaman’. Tak tahu kenapa. Malahan, Izzah selalu mengingatkan kawan-kawan bahawa sebagai manusia biasa – kita biasa sahaja melakukan kesilapan. Kita lemah. Kita selalu terpesong dengan dosa dan noda. Kawan-kawan terpaku dengan kenyataan Izzah. Apa maksud TERSIRAT Izzah?

Izzah risau bahawa hubungan Anwar dan Kak Wan akan renggang. Ini Izzah kongsikan secara jujur dan ikhlas dengan kawan-kawan rapat. Izzah tekankan bagaimana ‘naluri wanita’ pasti akan tersentuh dengan pendedahan yang sedemikian ‘vivid’. Izzah kata ‘rakaman’ itu mampu; bukan sahaja merosakkan kekuatan parti – tapi lebih mampu menjahanamkan ‘tiang seri’ kepada kekuatan parti; iaitu rasa percaya antara Kak Wan dan Anwar.

Kawan-kawan yang hadir tertunduk diam – tatkala wajah Izzah semakin sugul. Mata berkaca. Sekejap kemudian, Izzah bertukar bercerita mengenai anak – yang kemudiannya menyebabkan semua ketawa dengan kenakalan cucu kepada Anwar Ibrahim.

Kepada rakan-rakan sukarelawan; Izzah adalah lambang seorang wanita yang sangat kuat dan tegap pendirian. Izzah lebih keras dan berani berbanding Kak Wan. Inilah pandangan ikhlas rakan-rakan.

Izzah perlu terus menjadi ‘gam’ kepada hubungan baik Anwar dan Kak Wan. Ini adalah teras kekuatan parti. Kalau Izzah goyang; dan nampak goyang – ianya akan menyebabkan PKR muda runtuh dan terbenam.

Langkah meletakkan Izzah sebagai Naib Presiden adalah sesuatu yang tepat. Kak Wan yang kian kelihatan penat dan lelah – memerlukan dokongan Izzah dalam menempuhi ‘tragedi rakaman’ yang dilakukan teman baik Anwar – Eskay.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Weakest Link in PR, YB Nurul Izzah. Tags: , , .

10 Tips Buat Anwar – How to beat lie detector!!! Wardrobe Problem…

8 Komen Add your own

  • 1. Against The Wind  |  Mei 5, 2011 at 9:38 am

    Tuan,

    mohon kebenaran copy artikel ini di blog saya.. tq

    Balas
    • 2. gelagatanwar  |  Mei 10, 2011 at 8:32 am

      Saudara dipersilakan

      Balas
  • 3. kluangman  |  Mei 5, 2011 at 7:17 pm

    Aapa yang berlaku kepada nurul, azizah dan anwar bukanlah sesuatu yang baru, terpencil dan tidak realiti. Hari hari berlaku cuma pelaku mungkin orang biasa, pelaku mungkin belum dapat dikesan kelurga dan berbagai lagi.

    Pernahkah Nurul bertanya, bagaimana individu individu kerdil dan tidak ternama ini hadapi, atasi dan selesaikan??? Dan bagaimana kehidupan mereka sekarang?

    Sesuatu yang berlaku ada hikmahnya, setiap pewnyakit ada penawarnya, kesakitan itu sendiri memberi peluang untuk kita mengingati Illahi dan seterusnya menginsafi. Musibah penanda Allah masih ingat kita, masih mahu menyelamatkan hambanya, masih mahu memberi hidayah tetapi tentulah bergantung kepada hamba itu samada menyambutnya atau masih terus cuba menafikan dan melarikan diri.

    Manusia boleh ego sesama manusia atas dasar ego itu sendiri tetapi bolehkan ego dengan Illahi?

    Apa erti taubat yang telah Allah sediakan pada hambanya? Ketakutan kepada siapa sebenarnya? Malu pada siapa sebenarnya?

    Harga diri tidak murah jika mengaku kesilapan dan kesalahan tetapi menjadi terlalu murah dan hina bila disingkap oleh masa yang menentukan.

    Balas
  • 4. Ibrahim  |  Mei 6, 2011 at 2:26 am

    kasi tolak je keluarga munafik macam ni!

    Balas
  • 5. Habib Ahmad  |  Mei 6, 2011 at 10:39 am

    MAJLIS-MAJLIS ILMU DI TEMPAT ANDA :
    1. Simposium Thariqat Tasawwuf 1432H/2011M

    2. Perhimpunan Pimpinan Pertubuhan-pertubuhan Islam Se Malaysia
    http://melayucyber.blogspot.com/2011/05/perhimpunan-pimpinan-pertubuhan.html

    3. Pengajian/Diskusi Kitab Bersama Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki
    http://melayucyber.blogspot.com/2011/05/pengajiandiskusi-kitab-bersama-syeikh.html

    4. Seminar Memperingati Sayyidatina Khadijah
    http://melayucyber.blogspot.com/2011/05/sayyidatina-khadijah-al-kubro-isteri.html

    5. PENGAJIAN KITAB 2011 : NASIHAT AGAMA WASIAT IMAN

    LAIN-LAIN MAJLIS ILMU TERKINI : http://www.facebook.com/pages/PONDOK-HABIB/295419981998

    Balas
  • 6. CLJ  |  Mei 9, 2011 at 2:46 am

    Yang benar itu benar. Semuga manusia tidak terperangkap dengan kepalsuan padahal dia memahami. Nabi nabi pun sentiasa mewiridkan taubat. Mengakui slap itu adalah hati yang mulia.

    Balas
  • 7. Tanpa Nama  |  November 8, 2012 at 3:23 pm

    hanya dia yang tahu…aku tak tahu ..kamu tak tahu ..sapa2 tak tahu bila mati baru tahu,akupun malas nak tahu…….. .

    Balas
  • 8. reymond grey  |  Mei 25, 2014 at 12:22 pm

    Ini bukan fitnah Nurul izah sendiri meminta untuk kulum. Nak lulus pepereksaan sampai sanggup kulum. Pensyarah sendiri mengaku si I zah yang mintak kulum.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2011
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,320,454 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Azmin HIPOKRIT ... lupa pernah kata sedia disiasat
    Serbuan yang dilakukan oleh pihak SPRM ke atas Unisel & MBI bukanlah satu tindakan tersusun untuk menjejaskan imej Kerajaan Selangor yang dipimpin oleh Pakatan Harapan.Tidakkah mereka sendiri yang mengatakan bahawa mereka amat telus dan sedia untuk disiasat jika terdapat sebarang dakwaan penyelewengan terhadap mereka.Tetapi apabila tindakan mula diambil […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: