Apa Nilai Berita Muka Depan SINAR Hari ini?

Mei 12, 2011 at 10:25 am 20 comments

Jarang sekali penulis nak sentuh mengenai apa yang dipaparkan di dalam media perdana. Memang penulis percaya; mereka mempunyai peranan yang besar – sekaligus masih lagi jadi antara penyampai maklumat utama kepada rakyat. Bab itu, kita para bloggers dan pengguna media alternatif kena terus berikan hormat. Adakala mereka mengambil tindakan yang tepat. Adakala mereka membuat keputusan yang membuatkan kita pening kepala. Kerja kewartawanan ini pun ada etika. Ada keperluan menilai ‘newsworthiness’ kepada sesuatu isu.

Tapi melihat kepada mukasurat pertama SINAR HARIAN hari ini; penulis percaya pemilik Sinar sudah mula nak bermain politik. Sudah mula nak ‘take side’ dan membuat liputan yang jelas nak melakukan ‘mind conditioning’ kepada rakyat.

Muka depan SINAR HARIAN hari ini menulis tentang – ‘AZIZAH TERSEKSA’. Rakyat tak mahu tahu dan faham bahawa dia terseksa. Azizah terseksa sebagai Isteri bukan menjadi masalah dan isu kepada rakyat. Itu selesai sendirilah di ISTANA SEGAMBUT. Tak perlu bawa ke dada akhbar. Memang kita tahu, Azizah memang tersiksa hidup dengan Anwar. Memang kita tahu ISTANA SEGAMBUT makin kecamuk. Memang kita ISTANA SEGAMBUT sudah mempunyai dua tempat beradu berbeza kepada pemiliknya. Itu sudah jadi buah mulut orang.

Tapi murahnya TASTE Sinar untuk meletakkan cerita dalam kain ini di muka depan akhbar. Come on lah. Ada taste sedikitlah kalau nak jadi Editor pun. Ini sudah macam ‘jalang’ yang boleh dijual beli. Buat sakit hati.

Apa kata Hussamuddin terus declare dia akan jadi calon PR dalam PRU akan datang. Senang cerita. Tak payah nak sorok-sorok nak sokong PAKATAN RAKYAT. Kita pun tak rasa sakit hati. Soal WAN AZIZAH terseksa jiwa dan raga kerana kahwin dengan Anwar pun jadi ISU UTAMA.

Kalau nak tunjukkan simpati pun; tak perlulah sampai nak letakkan di muka depan. Tindakan yang membayangkan bahawa Hussamuddin sudah tidak sabar menjadi calon PKR dalam pilihanraya akan datang.

==============================

Laporan SINAR

Mengulas kenyataan seorang bekas pemimpin PKR yang memintanya meminta cerai daripada Anwar, Dr Wan Azizah berkata, individu itu tidak berhak mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya.

Dr Wan Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut.

“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak.

===============================================================

Apa kata Kak Wan jawab – betul atau tidak ‘boxer putih’ memang jadi KEGILAAN Anwar sekian lama. Sama tak jenis dengan yang ada dalam Video tu. Simpati konon!

Hussamuddin patut dah mula isytihar dia akan bertanding PRU akan datang. Mudah.

About these ads

Entry filed under: Anwar dan Ekonomi Negara, Skandal Seks, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Cubaan BUNUH Anwar Ibrahim?… Setakat Mana Anwar Nak Mainkan Ulama’….

20 Komen Add your own

  • 1. Zainol Memali  |  Mei 13, 2011 at 12:22 am

    Ya saya juga sudah mula syak kpd sinar. Dibawah tajuk besar itu, diletakan rayuan azizah agar dihentikan fitnah kpd suami. Jadi kalau sekali baca, akan nampak memang benarlah anwar dan keluarganya DIFITNAH. Bijak juga editor sinar ni, dalam keadaan biasa ditunjukan bahawa mereka seolah neutral. Saya rasa sedikit sebanyak entri dari mangkok hayon tu dapat memberi sedikit nafas kpd keluarga puaka tu dan dapat juga simpati drp mereka yang marhain.

    Balas
    • 2. puaka saka  |  Mei 13, 2011 at 7:04 pm

      kamu ni puaka tulin. cermin diri kamu tu. ada mata buta. ada akai .. letak lutut.

      Balas
  • 3. alen t300 air purifier  |  Julai 1, 2012 at 3:14 pm

    If you would like to grow your experience only keep visiting this web site and be updated with the most up-to-date news update posted here.

    Balas
  • 4. Mark  |  Oktober 28, 2012 at 3:34 pm

    You can definitely see your expertise in the work you write.
    The world hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. At all times follow your heart.

    Balas
  • 5. heri  |  Disember 22, 2012 at 2:19 am

    sinar hairan bukan media arus perdana pun. kategori akhbar nyamuk je

    Balas
  • 6. online casino LdLeaac  |  Disember 24, 2012 at 3:57 pm

    This excellent website really has all the information I
    wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

    Balas
  • 7. http://Www.Thisishowweparty.com/status/eldena60  |  Februari 26, 2013 at 7:58 pm

    It’s going to be end of mine day, however before ending I am reading this wonderful paragraph to improve my know-how.

    Balas
  • 8. www.youtube.com/watch?v=6v9rXNFfTgY  |  Mei 7, 2013 at 6:42 pm

    Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I will be
    waiting for your next post thanks once again.

    Balas
  • 9. www.youtube.com/watch?v=gR0qhMIwXl0  |  Mei 7, 2013 at 6:49 pm

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely helpful and it has helped me out loads. I am hoping to give a contribution & help other users like its helped me. Good job.

    Balas
  • 10. a real way to make money online  |  Mei 7, 2013 at 7:36 pm

    Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

    I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had
    issues with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

    Balas
  • 11. www.youtube.com/watch?v=cfqfioZ5ULc  |  Mei 7, 2013 at 7:40 pm

    Greate pieces. Keep posting such kind of information
    on your page. Im really impressed by your blog.
    Hey there, You have done an excellent job. I’ll definitely digg it and in my opinion suggest to my friends. I’m confident they will be benefited from this web site.

    Balas
  • 12. Cathern  |  Mei 12, 2013 at 9:31 am

    Good post. I will be facing a few of these issues as well.
    .

    Balas
  • 13. hsnol669g.mail.com  |  Jun 14, 2013 at 9:48 am

    slm kita rkyt mlysia hentikn fitnh.tohmhn..individu smua ada klemhn.jgn sllu nk tuding jri..diri kita bkn baik pn..yg penting bila solt mohon doa spya allah mlindungi dunia ini srta mlindungi agama islm spya lgi ramai dpt taufik hidayat dunia aman damai..kita ni bkn baik pn..doa amin..tkbir ALLAH HUAKBAR

    Balas
  • 14. Mireya  |  Julai 20, 2013 at 9:25 am

    Thanks, awesome web log!

    Balas
  • 15. jamalliah rahman  |  November 2, 2013 at 2:52 pm

    saya dengan ini menyokong anuwar sekian terima kasih

    Balas
  • 16. Tanpa Nama  |  Mac 10, 2014 at 1:20 am

    Tak habis habis aibkan anwar sekeluarga tak takut ka dng azab allah skrg ni pun macam macam bala datang baikla bertaubat tutama mahathir

    Balas
    • 17. Tanpa Nama  |  Mac 12, 2014 at 8:39 am

      Allah maha adil beeeeeeeeb…..

      Balas
  • 18. Mahmoud Heidarian Vancouver  |  Ogos 31, 2014 at 4:21 am

    I couldn’t resist commenting. Very well written!

    Balas
  • 19. Télécharger GTA 5 sur PC Gratuit  |  September 28, 2014 at 11:54 pm

    Today, while I was at work, my cousin stole my iPad
    and tested to see if it can survive a forty foot drop,
    just so she can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed
    and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to
    share it with someone!

    Balas
  • 20. Tanpa Nama  |  Mac 3, 2015 at 7:33 am

    kalau betul mengumpat,kalau salah fitnah,dua2 dosa besar.Diakhirat nanti ada daging baik,ada daging busuk,tapi dia pilih makan daging yg busuk.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2011
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 61,985,992 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 SECURITY GADGETS FOR MOBILE DEVICES
    9 Security Gadgets For Mobile DevicesBy Rick Broida, Computerworld, 27 March 2015.If you use your smartphone or tablet for work, you need to keep your data secure when you're on the go. We look at nine gadgets that try to keep your important data out of the hands of others.Keep your mobile devices safeNowadays, when it seems like every week brings news […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Cuma MAIN TIPU untuk Mat Sabu kekalkan gaji DAP bila Husam mula konar
    GAME Mat Sabu telah bermula. Hasratnya untuk bertanding sebagai Presiden PAS semakin rancak nampaknya apabila beliau telah mengarahkan ahli PasMa yang berada dalam kepimpinan Pas pusat untuk turun ke kawasan-kawasan yang boleh mendapat sokongan untuknya bertanding.Maklumat yang diterima pagi tadi bahawa, Exco Pemuda Pas Pusat akan hadir merasmikan Mesyuarat […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Tuan Ibrahim Cukup Pencalonan Cabar Mat Sabu
    PETALING JAYA: Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mendapat pencalonan mencukupi untuk mencabar Mohamad Sabu bagi jawatan timbalan presiden pada pemilihan parti itu Jun depan. Menurut laporan sebuah portal berita pada Ahad, Tuan Ibrahim menerima pencalonan kedua apabila PAS Kawasam Kluang mencalonkan beliau untuk jawatan berkenaan. Beliau menerima […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • DEI PALANIVEL! SILA LETAK JAWATAN DENGAN SEGERA SEBAB KAUM INDIA DAH NAIK ANGIN!
    Mampos! Orang INDIA hati sudah panas. Palanivel disuruh mintak maaf kerana memanggil kaum mereka BLOODY INDIAN. Agak kurang ajar gelaran yang dipanggil Palanivel kepada kaum India di Malaysia ni. Ada baiknya Palanivel letak jawatan dan kasi Subramaniam ambik alih. Aku nak declare secara terbuka yang aku sokong SUBRAMANIAM untuk selamatkan MIC.Sikit berita na […]

RSS Musram Rakuman

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • The Darker Side of Lee Kuan Yew
    Lee didn’t mind being feared   For all of Lee Kuan Yew’s accomplishments as the founder and architect of Singapore, his death has unleashed reminders by many that he could be petty and uncommonly vindictive. At 91, Lee had outlived most of his critics, but not all.   There are too many episodes of that ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: