Apa Nilai Berita Muka Depan SINAR Hari ini?

Mei 12, 2011 at 10:25 am 21 comments

Jarang sekali penulis nak sentuh mengenai apa yang dipaparkan di dalam media perdana. Memang penulis percaya; mereka mempunyai peranan yang besar – sekaligus masih lagi jadi antara penyampai maklumat utama kepada rakyat. Bab itu, kita para bloggers dan pengguna media alternatif kena terus berikan hormat. Adakala mereka mengambil tindakan yang tepat. Adakala mereka membuat keputusan yang membuatkan kita pening kepala. Kerja kewartawanan ini pun ada etika. Ada keperluan menilai ‘newsworthiness’ kepada sesuatu isu.

Tapi melihat kepada mukasurat pertama SINAR HARIAN hari ini; penulis percaya pemilik Sinar sudah mula nak bermain politik. Sudah mula nak ‘take side’ dan membuat liputan yang jelas nak melakukan ‘mind conditioning’ kepada rakyat.

Muka depan SINAR HARIAN hari ini menulis tentang – ‘AZIZAH TERSEKSA’. Rakyat tak mahu tahu dan faham bahawa dia terseksa. Azizah terseksa sebagai Isteri bukan menjadi masalah dan isu kepada rakyat. Itu selesai sendirilah di ISTANA SEGAMBUT. Tak perlu bawa ke dada akhbar. Memang kita tahu, Azizah memang tersiksa hidup dengan Anwar. Memang kita tahu ISTANA SEGAMBUT makin kecamuk. Memang kita ISTANA SEGAMBUT sudah mempunyai dua tempat beradu berbeza kepada pemiliknya. Itu sudah jadi buah mulut orang.

Tapi murahnya TASTE Sinar untuk meletakkan cerita dalam kain ini di muka depan akhbar. Come on lah. Ada taste sedikitlah kalau nak jadi Editor pun. Ini sudah macam ‘jalang’ yang boleh dijual beli. Buat sakit hati.

Apa kata Hussamuddin terus declare dia akan jadi calon PR dalam PRU akan datang. Senang cerita. Tak payah nak sorok-sorok nak sokong PAKATAN RAKYAT. Kita pun tak rasa sakit hati. Soal WAN AZIZAH terseksa jiwa dan raga kerana kahwin dengan Anwar pun jadi ISU UTAMA.

Kalau nak tunjukkan simpati pun; tak perlulah sampai nak letakkan di muka depan. Tindakan yang membayangkan bahawa Hussamuddin sudah tidak sabar menjadi calon PKR dalam pilihanraya akan datang.

==============================

Laporan SINAR

Mengulas kenyataan seorang bekas pemimpin PKR yang memintanya meminta cerai daripada Anwar, Dr Wan Azizah berkata, individu itu tidak berhak mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya.

Dr Wan Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut.

“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak.

===============================================================

Apa kata Kak Wan jawab – betul atau tidak ‘boxer putih’ memang jadi KEGILAAN Anwar sekian lama. Sama tak jenis dengan yang ada dalam Video tu. Simpati konon!

Hussamuddin patut dah mula isytihar dia akan bertanding PRU akan datang. Mudah.

About these ads

Entry filed under: Anwar dan Ekonomi Negara, Skandal Seks, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Cubaan BUNUH Anwar Ibrahim?… Setakat Mana Anwar Nak Mainkan Ulama’….

21 Komen Add your own

  • 1. Zainol Memali  |  Mei 13, 2011 at 12:22 am

    Ya saya juga sudah mula syak kpd sinar. Dibawah tajuk besar itu, diletakan rayuan azizah agar dihentikan fitnah kpd suami. Jadi kalau sekali baca, akan nampak memang benarlah anwar dan keluarganya DIFITNAH. Bijak juga editor sinar ni, dalam keadaan biasa ditunjukan bahawa mereka seolah neutral. Saya rasa sedikit sebanyak entri dari mangkok hayon tu dapat memberi sedikit nafas kpd keluarga puaka tu dan dapat juga simpati drp mereka yang marhain.

    Balas
    • 2. puaka saka  |  Mei 13, 2011 at 7:04 pm

      kamu ni puaka tulin. cermin diri kamu tu. ada mata buta. ada akai .. letak lutut.

      Balas
  • 3. alen t300 air purifier  |  Julai 1, 2012 at 3:14 pm

    If you would like to grow your experience only keep visiting this web site and be updated with the most up-to-date news update posted here.

    Balas
  • 4. Mark  |  Oktober 28, 2012 at 3:34 pm

    You can definitely see your expertise in the work you write.
    The world hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. At all times follow your heart.

    Balas
  • 5. heri  |  Disember 22, 2012 at 2:19 am

    sinar hairan bukan media arus perdana pun. kategori akhbar nyamuk je

    Balas
  • 6. online casino LdLeaac  |  Disember 24, 2012 at 3:57 pm

    This excellent website really has all the information I
    wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

    Balas
  • 7. http://Www.Thisishowweparty.com/status/eldena60  |  Februari 26, 2013 at 7:58 pm

    It’s going to be end of mine day, however before ending I am reading this wonderful paragraph to improve my know-how.

    Balas
  • 8. www.youtube.com/watch?v=6v9rXNFfTgY  |  Mei 7, 2013 at 6:42 pm

    Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I will be
    waiting for your next post thanks once again.

    Balas
  • 9. www.youtube.com/watch?v=gR0qhMIwXl0  |  Mei 7, 2013 at 6:49 pm

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely helpful and it has helped me out loads. I am hoping to give a contribution & help other users like its helped me. Good job.

    Balas
  • 10. a real way to make money online  |  Mei 7, 2013 at 7:36 pm

    Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

    I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had
    issues with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

    Balas
  • 11. www.youtube.com/watch?v=cfqfioZ5ULc  |  Mei 7, 2013 at 7:40 pm

    Greate pieces. Keep posting such kind of information
    on your page. Im really impressed by your blog.
    Hey there, You have done an excellent job. I’ll definitely digg it and in my opinion suggest to my friends. I’m confident they will be benefited from this web site.

    Balas
  • 12. Cathern  |  Mei 12, 2013 at 9:31 am

    Good post. I will be facing a few of these issues as well.
    .

    Balas
  • 13. hsnol669g.mail.com  |  Jun 14, 2013 at 9:48 am

    slm kita rkyt mlysia hentikn fitnh.tohmhn..individu smua ada klemhn.jgn sllu nk tuding jri..diri kita bkn baik pn..yg penting bila solt mohon doa spya allah mlindungi dunia ini srta mlindungi agama islm spya lgi ramai dpt taufik hidayat dunia aman damai..kita ni bkn baik pn..doa amin..tkbir ALLAH HUAKBAR

    Balas
  • 14. Mireya  |  Julai 20, 2013 at 9:25 am

    Thanks, awesome web log!

    Balas
  • 15. jamalliah rahman  |  November 2, 2013 at 2:52 pm

    saya dengan ini menyokong anuwar sekian terima kasih

    Balas
  • 16. Tanpa Nama  |  Mac 10, 2014 at 1:20 am

    Tak habis habis aibkan anwar sekeluarga tak takut ka dng azab allah skrg ni pun macam macam bala datang baikla bertaubat tutama mahathir

    Balas
    • 17. Tanpa Nama  |  Mac 12, 2014 at 8:39 am

      Allah maha adil beeeeeeeeb…..

      Balas
  • 18. Mahmoud Heidarian Vancouver  |  Ogos 31, 2014 at 4:21 am

    I couldn’t resist commenting. Very well written!

    Balas
  • 19. Télécharger GTA 5 sur PC Gratuit  |  September 28, 2014 at 11:54 pm

    Today, while I was at work, my cousin stole my iPad
    and tested to see if it can survive a forty foot drop,
    just so she can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed
    and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to
    share it with someone!

    Balas
  • 20. Tanpa Nama  |  Mac 3, 2015 at 7:33 am

    kalau betul mengumpat,kalau salah fitnah,dua2 dosa besar.Diakhirat nanti ada daging baik,ada daging busuk,tapi dia pilih makan daging yg busuk.

    Balas
  • 21. t shirts to buy online  |  Mei 13, 2015 at 4:09 pm

    hello!,I really like your writing so much!
    share we keep up a correspondence extra approximately your article
    on AOL? I require a specialist on this area to resolve my problem.
    May be that’s you! Having a look forward to look you.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2011
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 65,610,580 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 WILD ANIMALS WORTH MORE ALIVE THAN DEAD
    6 wild animals worth more alive than deadBy Russell McLendon, Mother Nature Network, 1 June 2015.Earth is on the verge of a mass extinction, with species dying at a pace unseen since the dinosaurs. The vertebrate population alone has fallen 52 percent since 1970, which means the planet now has about half as many fish, amphibians, reptiles, birds and mammals […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Saham FGV merudum: Yang percaya khabar angin serupa tak percaya tuhan.
    Mutakhir ini ramai kecuh pasal kononnya Felda akan tidak disenaraikan. Padahal felda hanya dikeluarkan dari senarai saham dari indekx Bursa.Lepas tu bising pasal kisah saham Felda merudum. Itu pun betul cuma cuba ingat balik apa berlaku akhir tahun lepas. Kami memetik dari The Chulan:Semalam ketika  bercakap di satu majlis taklimat media , Ketua Pegawai Kewa […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Penyanyi luka terkena kipas drone
    PENYANYI popular, Enrique Iglesias luka di jari selepas terkena bilah kipas sebuah drone ketika mengadakan sebuah konsert di Tijuana, Mexico, kelmarin. Menurut laporan AP, Iglesias, 40 selamat menjalani sebuah pembedahan akibat dari kejadian tersebut, semalam. “Terima kasih kerana mengambil berat dan ucapan. Iglesias akan meneruskan siri jelajah konsert beli […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERKINI DARI AIRPORT! KESIAN TPM DIFITNAH PUAK PELAMPAU BANGKAI!
    RAMAI wartawan dan jurugambar berada di KLIA tunggu TPM pulang dari luar negara.Ini gara2 tersebar di media sosial ada himpunan sambut beliau-AgendanewsPK: Ini berita aku ambik dari Agenda Daily beb. Apa benda depa dok sebar berita kata TPM balik je akan buat announcement untuk letak jawatan sebab tak setuju ngan PM tentang isu 1MDB?Jemuan bangkai mana yang […]

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Poverty : Setting The Record Straight
    Idris Jala answers allegations on misleading poverty figures   Getting a grip on the issue of poverty is complex. If you ask different people in different settings, you will get different answers. So when the government announces the significant reduction of poor households from 49.3% in 1970 to 0.6% in 2014, critics are annoyed and ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers

%d bloggers like this: