Setakat Mana Anwar Nak Mainkan Ulama’….

Mei 13, 2011 at 3:38 pm 3 comments

Jemputan Munajat Rakyat Menolak Fitnah Bersama Dr.Sheikh Wahbah Zuhaily(Syria) Dan Pimpinan Pakatan Rakyat; PAS bersama Anwar!

Demikianlah bunyi sms yang baru diterima oleh seorang rakan PAS daripada Hulu Kelang. Demi sebuah persahabatan, PAS siap dan sedia untuk menjunjung tinggi ‘Anwar’ sehinggalah dalam keadaan apa sekalipun; Anwar tetap dianggap sebagai hero dan ikon politik kepada sebuah gerakan Islam bernama PAS. Sikap persahabatan yang sedemikian tinggi inilah – mampu meletakkan PKR di atas jalan politik yang dirasakan mampu memenangi pentadbiran Putrajaya satu hari nanti.

Kita tidak wajar pertikai kehebatan dan nilai ilmu Sheikh Wahbah Zuhaily. Kita kena pertahan konsep sayang dan kasih kepada ulama’. Tapi, persoalannya; apakah Sheikh Wahbah dapat gambaran sebenar apa yang berlaku? Apakah Sheikh Wahbah pernah diberikan penerangan menyeluruh mengenai kes mahkamah; dan rakaman video yang diperolehi daripada bekas RAKAN BAIK Anwar? Pernah? Pernah JAKIM atau IKIM bertemu dengan Sheikh Wahbah dan memberikan maklumat mengenai suasana sebenar? Kita percaya – tidak pernah.

Maka dengan itu, Anwar mempunyai lesen yang paling besar untuk menggunakan ULAMA’ untuk menutup segala kelemahan dan keterlanjuran yang telah dilakukan. Kalau Sheikh Yusof al Qaradawi sendiri pernah Anwar ‘jual’ dan ‘tipu’; apakah Sheikh Wahbah akan menjadi ulama’ yang seterusnya.

Gelagat dimaklumkan bahawa Anwar sedang berusaha keras untuk mengajak Sheikh Wahbah bersama ke Kompleks Mahkamah Jalan Duta pada hari Isnin nanti. Sheikh Wahbah diminta oleh Anwar menjadi ‘saksi kezaliman perundangan’ di Malaysia; seterusnya membuat FATWA bahawa Anwar adalah insan MAKSUM lagi BERSIH daripada sebarang kelemahan. Maka, ianya akan selari dengan FATWA Kak Wan; bahawa Anwar adalah KURNIAAN TUHAN kepada umat manusia. Meletakkan Anwar di tahap wali yang maksum bukan perkara baru. Pada tahun 1998, di halaman rumah lama Anwar di Damansara Heights; Dr Hasan Ali pernah mengatakan Anwar adalah ‘NABI’ yang dihantar kepada umat Melayu. Boleh Dr Hasan Ali nafikan bahawa dia pernah mengatakan perkara tersebut?

Sejak dari zaman IKD lagi; golongan ULAMA’ antarabangsa akan sentiasa menjadi PAWN kepada perancangan politik Anwar. Bab ini Anwar tahu dia akan mendahului Mahathir beberapa lap. Anwar menggunakan Fathi Yakan, Dr Yusof al-Qaradawi dan ramai lagi kumpulan ulama’ untuk meletakka dirinya sebagai PEMIMPIN ISLAM luarbiasa. Dalam siri Asian Renaissance; pernah (Allahyarham) Dr Fathy Yakan diberikan bayaran sehingga RM30,000 untuk satu sesi memberikan fatwa/pandangan selama setengah jam! Ini perkara biasa buat IKD pada suatu ketika.

Bab menjual ULAMA’ untuk menjaga ‘boxer putih’ dan dosa ‘China DOLL’ ini adalah perkara terburuk yang Anwar lakukan. Munajat RAKYAT hanya menjadi ‘tagline’ kepada usaha membersihkan dosa SODOMI dan ZINA Anwar. Wajarkah begitu? Apakah Anwar tidak menghina ULAMA’? Apakah Anwar tidak merendahkan martabat ULAMA’ sehingga terpaksa menjaga airmuka Anwar yang kotor dan berdebu? Masya’Allah. Anwar dan PKR sudah terlalu sesat dan jauh melarat.

Kita wajar berasa sedih jika Dr Wahbah akan diseret ke Mahkamah Jalan Duta sebagai ‘lesen besar’ buat Anwar meneruskan kerja kemungkaran. Kita tidak kata Dr Wahbah akan menjadi sedemikian ‘tidak peka’; tetapi usaha menutup telinga dan mata ULAMA’ antarabangsa ini adalah ‘expertise’ Anwar buat sekian lama. Apatah lagi Anwar mampu menjaja cerita bahawa PARTI ISLAM SE-MALAYSIA (PAS) turut bersama dengannya. Semuanya FITNAH, dan FITNAH dan FITNAH semata.

Kita mohon Anwar supaya INSAF dan tidak MENGGADAI maruah ULAMA’ dengan serendah itu. Cukuplah dengan dosa peribadi yang ada. Kita takut malam ini; satu STADIUM menjadi saksi; ULAMA’ akan meletakkan Anwar di tahap yang MAKSUM dan tiada DOSA!

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , .

Apa Nilai Berita Muka Depan SINAR Hari ini? Ganyang Malaysia Versi 2.0?

3 Komen Add your own

  • 1. Abdullah  |  Mei 13, 2011 at 11:45 pm

    Mari kita semua rakyat Malaysia yang beragama islam berdoa:

    “Ya Allah Ya Tuhanku, Yang Maha Perkasa dan Maha Mengetahui.. Kau berikanlah kami petunjuk siapa yang benar dan siapa yang salah dalam kes liwat/video Dato’ Sri Anuar Ibrahim. Kami mohon agar kau menurunkan bala yang sehebat-hebatnya kepada mereka yang bersalah agar ianya menjadi tauladan dan pegajaran kepada semua umat islam amnya. Namun, kami juga memohon agar kau selamatkanlah pemimpin dan rakyat Malaysia yang tidak bersalah.. Amin…

    Demi 27 Juta Rakyat Malaysia Yang Tertipu dan Terinayai….

    Balas
  • 2. zainol memali  |  Mei 16, 2011 at 1:16 pm

    Salam bro,
    Waktu ini, keputusan mahkamah jalan duta ialah, Anwar di minta bela diri, berarti kes telah dibuktikan (prima facie).
    Kita tabik pada anwar kerana kepintarannya mengubah resam dunia. Kalau dulu penzina tu salah dan yang membuktikannya mendapat pujian, tapi zaman anwarisme, yang membukti itu dikecam dan diminta diambil tindakan mahkamah, yang berzina dianggap terinaya. Kalau dulu Isteri mengamuk kalu suami main kayu tiga atau main perempuan lain, tapi dizaman anwarisme menjadi terbalik, isteri berkelahi dengan orang ramai untuk mempertahankan suaminya yang berzina. Kepelikkan ini bukanlah asing, tapi telah dijelaskan di dalam nas bahawa pelbagai peristiwa pelik dan asing yang boleh merenggut iman akan berlaku diakhir zaman.
    saya ingin menulis banyak lagi tapi saya benci untuk berbuat demikian kerana terasa terpana oleh tindakan ulama yang begitu pelik. Semoga Allah zahirkan kepada kita mana ulama palsu dan mana ulama sebenar. (Ulamak politik bukanlah ulamak)

    Balas
  • 3. mawar  |  Mei 18, 2011 at 8:01 am

    jika anwar memang bersalah dia akan menerima hukuman yang berat dari Allah. tapi jika anwar tidak bersalah sesiapa saja yang terlibat dlm kes ini akan menerima hukuman yang lebih berat dari org yang dituduh. saya memang tak dapat nak sebelahi sesiapa kerana saya sendiri tidak tahu siapa yg benar dan siapa yg salah…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2011
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,303,386 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: