Ganyang Malaysia Versi 2.0?

Mei 18, 2011 at 10:35 pm 1 komen

Blog ini sengaja tidak mahu menulis banyak tentang keputusan Hakim untuk Anwar ‘mempertahankan diri’ di dalam kes sodomi. Blog ini memang telah lama mengagak bahawa team peguam Anwar akan GAGAL mencari alasan untuk menafikan kes tersebut. Semuanya cukup. Bukti. Masa. Tarikh. Pengakuan. DNA. Semuanya. Malahan, apa yang diperkatakan sebagai ‘alibi’ Anwar bahawa dia sedang berada di dalam mesyuarat pada waktu sodomi berlaku juga tidak akan mampu dibuktikan. Nampaknya, Karpal akan kena tengking lagi oleh Anwar. Mahunya tidak, malam sebelum daripada 16hb Mei 2011; Karpal dan Gobind sudah memberikan hampir 20 alasan mengapa kes tersebut akan berpihak kepada Anwar; dan dia akan lepas bebas sebagai ‘ahli politik yang maksum’ dan tanpa dosa.

Sewaktu diberikan penerangan oleh Karpal dan Gobind – Anwar nampak amat gembira dan yakin. Anwar menyarankan agar jika dia dapat membuang kes; satu perhimpunan besar-besaran akan diadakan di Selayang sekali lagi. Anwar mahukan kehadiran 50,000 orang sebagai petanda bahawa Anwar sudah menang secara moral dalam kes sodomi.

Sayangnya, cita-cita Anwar tidak tercapai. Anwar terkulai layu mendengar alasan Hakim. Anwar tertunduk malu kerana semuanya sudah semakin terbuka dan gagal disimpan. Anwar sudah kalah di ’round’ yang pertama; dalam kes sodomi Saiful.

Ironinya, setelah tewas di mahkamah; Anwar mengambil tindakan pantas untuk bergerak ke Jakarta dan Jogja. Hairan? Tidak perlu. Kerana sememangnya Anwar punya networking yang sangat besar di Indonesia. Anwar punya ramai sympathizers di Indonesia. Dengan menggunakan kekuatan kewangan; Anwar sedang merancang sesuatu yang tidak baik bagi dilakukan terhadap Malaysia; sebaik sahaja dia didapati bersalah di mahkamah.

Anwar banyak kali menyatakan bahawa sokongan RAKYAT terhadap kes sodomi semakin lemah dan tidak bermaya. Anwar salahkan Ketua AMK; kerana gagal mengatur sesuatu yang lebih mantap dalam memastikan MAHKAMAH akan bergegar dengan jeritan REFORMASI. Kegagalan Ketua AMK ini menjadi Anwar sangat kecewa.

Justeru itu, Anwar mengambil keputusan untuk mengimport kalangan mereka yang biasa menyusun demonstrasi di Indonesia. Anwar mahukan sesuatu yang lebih terancang. Mereka yang mengatur demo di Indonesia tidak mengenakan ‘caj’ yang tinggi berbanding budak-budak AMK yang sedikit mahal harganya. Anwar mahukan kerjasama antara penggerak demonstrasi Indonesia dan AMK dilakukan seberapa segera. Anwar perlukan ‘numbers’. Anwar perlukan jumlah yang lebih ramai.

Jumlah warga Indonesia di Malaysia hampir 3 juta. Halal dan haram. Yang haram boleh sahaja diarah untuk berdemo dengan murah. RM15 sehari sudah menjadi mahal kepada mereka. Soalnya, siapa yang akan ‘manage’ warga Indonesia yang bakal menjadi kelompok ‘core’ kepada gerakan reformasi di Malaysia. Maka, beberapa nama telah dikenalpasti untuk menjadi ‘agen demonstran’ di Malaysia. Mereka akan dibawa ke Malaysia; disediakan tempat tinggal; makan dan minum; sekaligus mengurus warga Indonesia yang akan menjadi kumpulan teras kepada siri demonstrasi selepas ini. Buluh runcing akan dipertajam; bagi memastikan PDRM akan berhadapan dengan kumpulan yang lebih ganas dan sukar.

Kita mintalah agar KDN lebih peka dengan usaha Anwar di Indonesia ini. Bahaya jika dibiarkan.

Anwar menyorok lawatan ke Indonesia di sebalik program Konferens Islam, pertemuan dengan Mahasiswa dan sebagainya. Yang pasti, pertemuan dengan penggerak demonstrasi di Jakarta sudahpun berlangsung. Anwar sudah bersedia untuk GANYANG MALAYSIA VERSI 2.0; dengan bantuan warga Indonesia.

Awas loh!

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Skandal Seks, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Setakat Mana Anwar Nak Mainkan Ulama’…. Anwar Pergi Berubat Dengan Kiyai?

1 Komen Add your own

  • 1. Bajra gini  |  Mei 22, 2011 at 11:09 am

    apa betul

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2011
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,303,386 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: