Khalid Ibrahim: Menteri Kewangan PR?

Mei 23, 2011 at 3:22 pm Tinggalkan komen

Aspen Seminar 2011 – The Aspen Seminar – For more than 50 years, the signature Institute seminar (formerly) the “Executive Seminar”) has challenged civic and business leaders to probe timeless ideas and values. Based on classical and contemporary texts, the seminar explores timeless ideas and their timely application through Socratic conversation. The sublime settings of Aspen, Colorado and Maryland’s Chesapeake Bay region are ideal for rejuvenating body, mind, and spirit.

Kebanyakan pemimpin Pakatan Rakyat tak perasan; bahawa dalam ramai-ramai pemimpin yang ada – Khalid Ibrahim adalah HARAPAN Anwar bagi memimpin PR dalam masa yang akan datang. Ramai yang sangka, Azmin akan menjadi ‘orang penting’ kepada Pakatan Rakyat (melalui PKR). Tapi pada hakikatnya, Khalid Ibrahim adalah seorang yang Anwar anggap ada ‘thinking’ untuk menjadi seorang leader masa hadapan. Yang penting, Khalid Ibrahim sudah melalui ujian khas Anwar. Ujian kepercayaan. Dalam kes video seks; Khalid Ibrahim tidak berganjak dalam menyokong kuat Anwar. Lulus cemerlang.

Aspen Seminar adalah program biasa – bagi mengumpulkan kalangan ‘teknokrat, eksekutif, pemimpin’ dunia bagi mendapat pandangan dan idea baru dalam mereka memimpin. Anwar memang peminat Aspen Seminar sejak lama. Selain daripada Aspen Seminar; Anwar selalu menggalakkan kalangan orang yang dia percaya/suka/sayang untuk turut menghadiri KURSUS di Insead. Semua ini mampu mematangkan pemikiran dan decision making.

Sebagai MB; Khalid sudah dikatakan memimpin dengan baik. Pada kacamata Anwar. Arahan terbaru Anwar; adalah agar Khalid menghadiri kursus kepimpinan di peringkat lebih tinggi. Sebagai persediaan menjawat jawatan Menteri Kewangan Malaysia; sekiranya Putrajaya berjaya ditawan. Selangor akan diserahkan kepada Azmin. Sampai tahap ini Anwar bersedia sebelum pilihanraya akan datang.

Anwar mahu Khalid didedahkan dengan ‘networking’ yang lebih tinggi. Di peringkat antarabangsa.

Networking di Aspen memang luar biasa. Benarlah seperti yang dikatakan oleh Unspinners; yang ianya merangkumi isu seperti ‘World Religion’. Menarik. Mengesahkan lagi bahawa Anwar memang komited dengan usaha pluralisme agama. Jangan lupa; orang ABIM sendiri sudah meragui Anwar bab ini.

Advertisements

Entry filed under: Khalid, Reformasi PKR, Tan Sri Khalid, Weakest Link in PR, YB Azmin Ali. Tags: , , .

KIKI Pulak Dah… Lynas: Bila ‘Taik’ Pak Lah Bikin Susah BN….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2011
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,318,101 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 15 OF THE WORLD'S LONGEST BRIDGES
    15 of the world's longest bridgesBy Matt Hickman, Mother Nature Network, 21 June 2017.You've got to hand it to China.Over the last decade, the Middle Kingdom has proven itself to be the length-obsessed kingdom when it comes to bridge building. Just 10 years ago, China's presence in the ranking of the world's longest bridges was minimal. T […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • US-India ties have ‘never been stronger’: Trump
    WASHINGTON: US President Donald Trump declared Monday that ties between Washington and New Delhi had “never been stronger” after holding his first talks with Indian Prime Minister Narendra Modi. As Modi hailed the US as his country’s primary partner in its rapid social and economic transformation, Trump paid tribute to the Indian leader for overseeing growth […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: