Izzah Boleh Bawa ‘Luck’ Macam ‘Yingluck’?

Julai 4, 2011 at 11:12 am 3 comments

Semalam sewaktu agak ramai juga di kalangan anak muda PKR yang berkumpul dan membuat analisa pilihanraya Thailand yang baru berlangsung. Pada mereka, Yingluck membawa harapan bahawa ‘pengalaman, dan berada lama di dalam kerajaan’ tidak membawa makna besar. Yingluck tidak ada pengalaman. Pandangan rakyat pun masih tidak berapa kuat kepadanya. Namun, kejayaan Yingluck menarik minat penyokong MERAH untuk berada di belakangnya sudah memberikan keuntungan politik.
Ramai anak muda PKR (ramainya memang ahli di Lembah Pantai) merasakan keperluan untuk Izzah melakukan perkara yang sama. Dengan jujur, PKR yang tidak mempunyai kepimpinan Anwar (disabitkan kesalahan sodomi) akan mengosongkan kepimpinan parti. Azmin tidak punya ‘aura’ sebagai pemimpin kata anak muda ini. Azmin sombong dan tidak punya langsung sikap sebagai pemimpin yang boleh disayangi. Kepada mereka, Izzah lebih mampu membawa LUCK.
Pandangan anak muda PKR ini memang ramai pengikutnya di dalam PKR. Memang ramai. Sudah ada desakan agar Izzah bertanding di Permatang Pauh (kerusi selamat) daripada terus bersaing dan berhadapan dengan Raja Nong Chik di Lembah Pantai. Kepada mereka, Raja Nong Chik adalah lawan yang mudah. Jaga orang UMNO dan tidak jaga rakyat. Ini kelemahan Raja Nong. Malahan, ada yang sudah mencadangkan agar seorang lagi anak Anwar dipanggil bertanding di Lembah Pantai. Easy win. Kata mereka.
Izzah perlu berada di Permatang Pauh sebagai membawa panji perjuangan ‘Anwar’. Perjuangan Izzah di Lembah Pantai tidak membawa imej baik kepada Izzah untuk jangka masa panjang. Apa resipi kejayaan Yingluck? Antaranya; adalah imej memperjuang semangat orang miskin dan yang berada dalam kesusahan. Imej ini memang ada di Permatang Pauh. Izzah kena jadi ikon golongan miskin dan susah.
Kejayaan Puea Thai party adalah satu MOTIVASI yang baik kepada PKR. Anak muda di dalam PKR sudah mahu menyusun halatuju parti TANPA Anwar. Pada mereka Anwar sudah membawa imej yang buruk dan tidak lagi bersih daripada segala macam kekotoran. Fikiran anak muda PKR ini memang dikongsi ramai kumpulan di dalam PKR. Malahan, ramai warlords PKR di peringkat Cabang juga sudah mula bercakap mengenai suasana politik tanpa Anwar.
Izzah dan Yingluck berkongsi kejelitaan dan jiwa muda. Pada kumpulan anak muda ini, elemen ini lebih memberikan kekuatan berbanding pengalaman dan kisah seks Anwar. Izzah lebih suci dan bersih. Izzah boleh bawa elemen simpati dan lebih mudah dijual. Imej Izzah lebih murni dan mampu menarik pengundi. Soalnya sekarang, sejauh mana – Izzah dapat dijadikan ‘Yingluck’ PKR yang baru. Sama juga seperti Puea Thai Party yang akan digunakan MENGAMPUNKAN Thaksin; PKR juga akan digunakan sebagai ALAT MENGAMPUKAN DOSA SODOMI Anwar.
Kita jangan pandang rendah apa yang difikirkan oleh kumpulan anak muda ini. Mungkin ada juga benarnya. Soalnya, bersediakan kalangan ‘pengemis’ di peringkat Cabang menyambut cabaran untuk mengemukakan IZZAH YINGLUCK PKR!!!
Katanya DAP juga amat GEMAR dan bersedia untuk menjual IZZAH berbanding Anwar. Menarik…

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Strategi Politik PKR, YB Nurul Izzah. Tags: , , , .

PKR Mula Risau Dengan Rating Terkini Anwar… Anwar, FOSIS dan Idealisme Pelajar..

3 Komen Add your own

  • 1. jie  |  Julai 4, 2011 at 11:46 am

    letak la kat mana izzah. pasti akan sama. tak membawa apa2 keuntungan kepada rakyat pun. dia bukan ada kredibiliti sebagai pemimpin yang membawa suara rakyak sebaliknya sebagai pengacau saje. letak jawatan la izzah. jaga laki lagi baik

    Balas
  • 2. Cencaluk  |  Julai 4, 2011 at 5:16 pm

    Izzah adalah anak kepada seorang peliwat dan penzina malah Izzah selalu dilihat sanggup berbohong demi ayahnya adakah ini imej yang dikatakan bersih manakala izzah dilihat amat menyanjungi ayahnya berbanding ibunya yang dilihat lebih merana kerana bersuamikan seorang lelaki yang rosak dan rendah moralnya.

    Anwar dilihat sebagai liabaliti kepada PKR tapi apakah anwar akan melepaskan cengkamannya daripada PKR saya yakin 100% anwar akan tetap mencengkam parti walaupun beliau disumbat ke sungai buloh.

    Kejayaan yingluck boleh diibaratkan sebagai tuah (luck) namun beliau masih mentah dan dilihat tiada pengalaman disamping ucapan-ucapan yang sama. Pasti akan ada tentangan kerana yingluck banyak berjanji dan kita akan lihat prestasi beliau tidak kemana.

    Balas
  • 3. Shah Azman  |  Julai 7, 2011 at 1:37 pm

    cencaluk,

    well said man!

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2011
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,303,386 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: