BERSIH 3.0 VS FREE ANWAR CAMPAIGN 2.0

Julai 14, 2011 at 12:38 pm 2 comments

Anwar hanya tersenyum apabila ditanya oleh wartawan mengenai BERSIH 3.0. Tiada jawapan setakat ini. Wartawan bertanya disebabkan kenyataan sebelum itu, yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAS bahawa mereka bersedia melakukan BERSIH 3.0 jika kerajaan tidak tunduk kepada tekanan yang diberikan. Anwar tahu, bahawa game selepas ini adalah mengenai dirinya sendiri. Bersih dah berjaya. Sekarang perlukan sesuatu yang baru. FREE ANWAR CAMPAIGN?

Kita pernah bicarakan dulu, Bersih 2.0 hanya momentum. Ambiga sendiri mengakui bahawa TIDAK AKAN ADA rali yang seterusnya dalam masa yang terdekat ini. Ambiga telahpun menyatakan kepada Asia Wall Street Journal bahawa dia TIDAK MINAT dengan politik. Yang penting adalah REFORM di dalam sistem pilihanraya.

Baguslah kalau Ambiga sudah berkata begitu. Kita pun tak mahu Kuala Lumpur jadi padang jarak padang tekukur setiap minggu. Penat kita. Tapi kepada Anwar – Mat Sabu sudah menyatakan sesuatu yang tidak strategik. Selepas ini bukan BERSIH 3.0. Tapi FREE ANWAR CAMPAIGN 2.0.

Tak kisahlah yang mana satu pun – yang perlu adalah membawa ribuan rakyat ke jalanan sekali lagi. Anwar dah jelaskan kepada kumpulan anak muda di Petaling Jaya; REVOLUSI adalah perkara yang paling wajar diperjuangkan pada ketika ini.

Tak kisahlah atas dasar BERSIH 3.0 ataupun FREE ANWAR CAMPAIGN 2.0 – yang penting Kuala Lumpur mesti ditawan sekali lagi.

Sayangnya, Anwar TIDAK PUAS HATI dengan jumlah yang dikumpulkan di dalam Bersih 2.0. Anwar mahukan 100,000. Yang hadir tidak sampai 35,000.

Anwar memang telah menyatakan kekecewaan kepada PAS dan AMK kerana tidak mampu MOBILIZE good numbers kepada perhimpunan tersebut.

Kita nak tunggu – berapa ramai yang sanggup TURUN ke jalanan bagi menjayakan FREE ANWAR CAMPAIGN 2.0.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Skandal Seks, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , , .

Anwar Inginkan REVOLUSI!!! Sulaiman Sedih Kehilangan Raja Aziz Addruce…

2 Komen Add your own

  • 1. Sayangilah Bangsa Sendiri  |  Julai 14, 2011 at 5:18 pm

    Sedih melihat keadaan sekarang…benda yang ternyata KOTOR tetapi dengan segala kepakaran dimanipulatekan tiba-tiba menjadi BERSIH…. Siapa yang masih tidur ni?

    Balas
  • 2. hikayat  |  Julai 15, 2011 at 3:30 pm

    ape maksud reform dlm sistem pilihanraya, asyik sibuk nak reform la

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2011
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,320,349 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Gemilang sangatkah zaman Mahathir?
    Maknanya sekiranya PH menang PRU14:-1. ISA akan diwujudkan semula? 2. Tiada lagi kebebasan bersuara? 3. Kelibat Daim, Vincent, Francis dan Ananda akan muncul semula? 4. BR1M akan dihapuskan?5. GST akan dihapuskan?6. Lebih ramai pelajar akan mendapat biasiswa pendidikan?7. Twitter dan FB disekat?8. Perjanjian ipp berat sebelah?9. Proton masih dikawal kerajaan […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: