Anwar dan Penulis Upahan…

Julai 26, 2011 at 1:06 am 2 comments

Kalau dulu memang ramai yang selalu tertanya-tanya; ucapan Anwar memang sangat hebat. Waima dalam Negara. Luar Negara. Semuanya nampak tersusun dengan bahasa Inggeris yang orang kata ‘impeccable’. Ramai yang selalu nak tahu; siapa di belakang ucapan Anwar yang hebat-hebat ini? Anwar yang memang dikenali sangat rajin membaca – membuatkan ramai yang tidak hairan bahawa dia mempunyai ‘kemahiran’ yang sedemikian. Kalau berucap pasal Islam – Anwar adalah orangnya. Lengkap dengan quotations. Lengkap dengan segala macam fakta yang hanya boleh diperoleh oleh seorang yang mempunyai ilmu yang tinggi.

Sewaktu kecoh-kecoh dalam Sodomi 1. Muncul nama Munawar Anees yang berwajah manja dan banyak membantu Anwar. Hubungan Anwar dan Munawar memang luar biasa. Memang patut pun; kalau kebanyakan pemikiran Munawar diucapkan oleh Anwar. Mereka memang wajar menjadi intim. Kalau tidak susah nak capture pemikiran.

Munawar bukan setakat tulis ucapan Anwar. Banyak artikel antarabangsa yang ‘boost’ nama Anwar pun dibuat oleh Anees. Memang hebat. Fikrah Islami Munawar – walaupun tidak sangat dikenali di dunia Islam; sentiasa memancarkan pemikiran Anwar di peringkat antarabangsa. Gaji? Hmmm…kalau dah khidmat diperlukan oleh Bakal PM Malaysia (1998 onwards) takkanlah bayar dengan murah. Mestilah ‘lebat’. Itu belum masuk khidmat ‘nasihat’ dan special service yang lain. Mantap!

Hari ini, tugas Munawar Anees diambil alih oleh John Malott. Kalau Anwar ke Amerika – John Malott akan menjadi individu yang menyusun segala macam jadual dan sound bytes Anwar. Banyak tulisan memburukkan Malaysia hari ini – ditulis oleh Malott atas apa tujuan yang patut. Puji dan lambung Anwar adalah antara yang paling utama.

Malott – adalah seorang individu yang banyak membantu Anwar ketika ini. Dalam segala segi. Baik dalam hubungan media (Amerika dan Eropah) malahan dalam usaha meletakkan Malaysia di kalangan Negara yang rosak dan jahanam. Malott sendiri pernah lama ada di Malaysia – hakikatnya; Anwar lebih membawa ‘jiwa demokrasi’ yang dekat dengan Amerika.

Sebab itu, Malott baru-baru ini meminta PIMPINAN AMERIKA mengambil berat dan prihatin dengan apa yang berlaku di Malaysia. Kalau Amerika sedia untuk masuk campur dalam isu REVOLUSI di Negara Arab; Amerika juga mesti bersedia untuk mencampuri dan ambil berat mengenai Malaysia. Saranan Malott ini nampak seperti MENJEMPUT campur tangan asing yang lebih aktif di Amerika. Atas sebab apa? Demokrasi agaknya.

Kita perlu faham bahawa hubungan MALOTT-ANWAR ini bukan baru. Hubungan lama. Sahabat karib. Jangan hairan kalau Malott terus menyerang Malaysia – atas DASAR KASIH DAN SAYANGNYA kepada Anwar. Kita kena faham itu.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Berapa Set Senarai Calon Pakatan Rakyat? Strategi Terbaru Anwar…

2 Komen Add your own

  • 1. JAKA  |  Ogos 10, 2011 at 8:38 am

    hebat betul anwar. sebelum dan selepas adanya munawar pun anwar masih sama hebat. bukan semata2 mengharap kepada bantuan penulis tersebut.

    dalam ceramah politik harian pun anwar berucap hebat tanpa teks. munawar hanya pembantu yg mencari fakta dan mengkaji ucapan supaya lebih tepat dan informatif.

    kehebatan pidato dan ilmu tambahan tetap milik anwar.

    yg perlu difikirkan ialah kenapa selepas munawar ditangkap kerana dituduh menjadi mangsa liwat anwar, beliau telah mengutuk sistem kehakiman malaysia dan bersumpah tidak akan jejak kaki di bumi malaysia yg penuh liwat ini.

    Balas
  • 2. JAKA  |  Ogos 10, 2011 at 9:28 am

    mengenai campur tangan asing dlm kemelut politik negara lain, memang kita tidak setuju. contohnya pencerobohan iraq dan afghanistan dll. itu memang pencerobohan terhadap kedaulatan negara merdeka lain.

    tetapi perlu diingat bahawa dalam konteks malaysia kesalahan mesti diletakkan kepada pemerintah umno dan bn. mereka yg membuat onar dgn fitnah serta merosakkan sistem kehakiman terutama dalm kes fitnah liwat anwar.

    dunia barat dan luar lebih terbuka dan lebih bertamadhun dalam soal keadilan dan kehakiman. maka mereka juga memerhati dan menilai kehakiman malaysia yg banyak dikuasai politik umno yg sudah hilang maruah diri demi menjatuhkan anwar.

    mengapa salahkan mereka bila mereka menunjukkkan sokongan kepada anwar yg dizalimi ?

    jangan umno dan bn menggunakan sentimen patriotisma demi menutup kezaliman mereka terhadap anwar dgn tuduhan anwar agen barat.

    kecuali umno dan bn adil dan memerintah dgn sejahtera dan tidak mencemari sistem kehakiman, tiba2 barat sokong anwar utk menjatuhkan umno, ketika itu rakyat dgn mudah menyokong umno.

    jgn ingat rakyat bodoh, itu saja lah pesanan akhir kepada umno yg dihujung usia itu.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Julai 2011
I S R K J S A
« Jun   Ogo »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,318,090 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 15 OF THE WORLD'S LONGEST BRIDGES
    15 of the world's longest bridgesBy Matt Hickman, Mother Nature Network, 21 June 2017.You've got to hand it to China.Over the last decade, the Middle Kingdom has proven itself to be the length-obsessed kingdom when it comes to bridge building. Just 10 years ago, China's presence in the ranking of the world's longest bridges was minimal. T […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Kuala Lumpur Jadi Tuan Rumah Sukan SEA Kali Keenam
    TAHUN 2017 menjadi detik sejarah buat Malaysia apabila Kuala Lumpur menjadi tuan rumah bagi penganjuran Sukan SEA yang akan berlangsung mulai 19 hingga 31 Ogos dan Sukan Para Asean bermula 17 hingga 23 September. Malaysia memilih tema ‘Bangkit Bersama’ dengan menggunakan maskot yang diberi nama ‘Rimau’ dipilih bersandarkan kepada kekuatan spesies harimau tem […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: