Azmin (*Histeria) Dengan Cadangan Bawa Masuk Ku Li…

Ogos 2, 2011 at 11:25 am Tinggalkan komen

Antara yang paling marah dengan usaha membawa masuk Ku Li sebagai ‘leader’ kepada Pakatan Rakyat adalah Azmin Ali. Memang dia tak boleh terima. Ku Li tidak pernah ada dalam radar sokongan Azmin. Ku Li kepada Azmin adalah seorang pemimpin lembik dan tidak punya tulang belakang. Malahan sewaktu ditanya oleh seorang Ketua Cabang di Selangor mengenai kebenaran cerita tersebut; Azmin menjerit: Nonsense! Stupid people want Ku Li!

Azmin memang kenal dengan teknik dan taktik politik Ku Li. Kita jangan lupa, Azmin sudah lama dalam ‘circle’ kerajaan. Pada suatu ketika, Azmin terkenal sebagai ANAK ANGKAT kepada Tun Mahathir. Memang hubungan mereka rapat. Secara kebetulan Anwar lebih pantas menarik Azmin berada di sekitar lingkungan politiknya.

Azmin faham dan sangat tahu dengan ‘sifat’ Ku Li yang nampak lembut tetapi bijak MENIKAM dari belakang. Azmin masih terkenang bagaimana Ku Li hampir menewaskan Tun Mahathir dengan hanya puluhan undi. Kuasa politik dan tarikan Ku Li memang dahsyat. Ku Li mempunyai kekuatan yang ramai orang tidak menyangka. Ku Li yang boleh membawa impak dalam pertempuran Semangat 46 menentang BN memang tidak boleh dilupakan. Waktu itu, Azmin dan Anwar masih di pihak kerajaan. Kuat mengutuk dan mengeji Ku Li.

Bagusnya tentang Azmin, dia sendiri faham bahawa dirinya (sebagai Timbalan Presiden PKR) tidak akan mampu menarik ‘pakatan pembangkang’ untuk turut bersama. Berbanding Kak Wan, Azmin sendiri lebih bersedia menonjolkan Nurul Izzah sebagai pemegang panji perjuangan Pakatan Rakyat. Soalnya, sudikah Kit Siang dan Haji Hadi menerima keputusan PKR itu? Azmin menggunakan kejayaan Yingluck di Thailand sebagai alasan mengapa Izzah mesti diangkat sebagai pemimpin PR; sekiranya sesuatu menimpa Anwar Ibrahim.

Azmin tak mahu menerima Ku Li kerana hubungan baik ‘Ku Li – Zaid Ibrahim’ yang boleh membawa ‘imej Kelantan’ yang berlebihan. Sokongan Zaid kepada Ku Li memang boleh mendatangkan sesuatu yang positif. Tetapi Azmin tidak mahu hadir di ‘meja perundingan Ku Li’ hanya sebagai Timbalan Presiden PKR; sedang Zaid sudahpun menerajui sebuah parti sendiri. Ego Azmin tidak boleh menerima suasana ini.

Percayalah, Azmin akan menjadi antara orang paling GALAK menentang cadangan ini. Ku Li bukan lagi penting kepada Azmin. Kepada Azmin, PKR mesti kekal menjadi PEMIMPIN kepada PR – seperti apa yang berlaku sekarang.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR, YB Azmin Ali. Tags: , , .

Syarahan Transformasi Demokrasi Di Dunia Islam – Sheikh Anwar Anwar Perkecil SBY?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2011
M T W T F S S
« Jul   Sep »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Capaian Umum

  • 75,303,825 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 15 ANTI-SURVEILLANCE GADGETS AND WEARABLES
    How to Be Invisible: 15 Anti-Surveillance Gadgets & WearablesBy SA Rogers, Web Urbanist, 28 November 2016.We don’t have to wait for a dystopian future in which our faces are scanned as we walk down the sidewalk and our every movement is logged - we willingly carry personally identifiable tracking devices in our pockets everywhere we go, and cameras are e […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • PH jadi 4 sekawan, bakal banyak 3 penjuru?
    Begitu simbolik jika cita-cita Setiausaha Agong PH, Dato Saifuddin Abdullah untuk PPBM menyertai PH tercapai.Baca laporan Sinar Harian: PH, Bersatu bakal bergabung.Mana tidaknya, ia boleh transformasikan Pakatan Rakyat yang diubah DAP menjadi Pakatan Harapan sekali lagi.Walaupun ia tidak akan melibatkan penukaran nama tetapi komposisi ini sudah layak digelar […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: