Anwar Mencari ‘2 Orang Pembantu Rumah’….

Ogos 8, 2011 at 11:42 pm 2 comments

Sebagai rakan lama di dalam perjuangan reformasi, eloklah agaknya kita mendoakan agar Anwar mendapat peluang terbaik untuk menyatakan KEBENARAN di dalam kes sodomi yang akan berlangsung semula sepanjang bulan ramadhan ini. Mungkin inilah hikmah ramadhan yang terbesar buat Anwar agar dia dan keluarga dapat mengemukakan bukti yang sahih dan terang benderang bahawa tidak ada apa yang berlaku antara Pak Sheikh dan Saiful pada petang itu. Kalau itulah yang mampu Anwar lakukan, sebagai rakyat kita kena terima dengan hati terbuka. Samalah juga dengan Anwar; kalau kesnya kekal dan diakui oleh mahkamah – maka REDHA adalah jawapan yang terbaik.

Anwar harus menyalahkan diri sendiri untuk membenarkan seorang PENGGODA seperti Saiful berada di dalam pejabat dan sekitarannya. Sebagai drop-out daripada Universiti; Saiful masih mempunyai cita-cita tinggi. Berada di sekeliling Anwar adalah satu perkara yang paling dia perlukan pada ketika itu.

Bukan soal gaji. Bukan soal elaun. Semuanya memang kecil. Tetapi bayaran dan skim bantuan lainlah yang mampu menyebabkan Saiful hidup senang. Apakah dengan elaun RM1,000 yang diberikan oleh Pejabat PKR cukup buat Saiful menjalani hidupnya? Expenses Saiful sebulan sahaja menjangkaui angka yang jauh lebih besar. Anwar sedar dan tahu bahawa kelemahan Saiful adalah wang ringgit. Justeru, jika ada ruang yang baik untuk Anwar memberikan ‘keselesaan’ kepada Saiful – ianya tidak salah.

Hari demi hari sepanjang ramadhan ini, rumah Anwar di Segambut selalu dan penuh dihadiri para kiyai, ustaz, pengamal rawatan batiniah, anak-anak sekolah pondok bagi mendoakan agar Anwar akan diberikan hidayah untuk berdepan dengan kesnya. Kita pun mengharapkan benda yang sama. Sebagai seorang yang pernah bersama Anwar di dalam reformasi – kita sama-sama doakan agar inilah yang bakal berlaku.

Anwar memang berusaha keras untuk menjejak En Hanafiah; malaham 2 ORANG PEMBANTU RUMAH INDONESIA di apartment/kondo berkenaan juga sedang dicari oleh Anwar. Karpal cukup marah apabila nama DUA ORANG MAID ini tidak disebut langsung. Karpal mahu kedua-duanya juga tampil di mahkamah. Ini dinyatakan secara jelas dalam pembentangan kes baru-baru ini:-

We can’t object to the [] of the evidence relating to the Prime Minister, it could be beyond that. My learned friend can’t impose us as to the evidence which we want to elicit from the witnesses. And again we have again indicated in the second application that we need the two maids of En. Hasanuddin, the two Indonesian maids. They have not been indicated anywhere here my Lord that they don’t wish to be interviewed. Why are they not being made available? They are material witnesses.

Kita harap melalui program 6P yang sedang dilakukan; dua orang MAID ini dapat dikesan dan dibawa ke mahkamah. Barulah Anwar puas hati. Walaupun maid itu BUKAN orang yang membelikan karipap panas pada petang itu; adalah menjadi HAK Anwar agar MAID tersebut dapat dicari segera.

Sama-samalah kita doakan agar KEBENARAN akan terbukti – dan apa yang menjadi kemelut akan dapat diselesaikan secepat mungkin. Pada sesiapa yang tahu…bantulah PDRM mencari dua orang maid ini. Jangan risau, tidak mengganggu kes pun. * gambar hanya hiasan…

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Reformasi PKR, Skandal Seks, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Apa Komen Anwar Mengenai Kes Serbu Gereja? Anwar Yang Happy dan Politik ‘Angry Birds’

2 Komen Add your own

  • 1. Seri Wahyuni  |  Ogos 9, 2011 at 7:59 am

    Sooner or later kebenaran akan terserlah . Anwar akan ke Sungai Buloh jua akhirnya. Inilah rahmat allah kepadanya …sebab bila dah tak ada kerja didalam sana bolehlah perbanyakkan Taubat Nasuha…Mudah mudahan anuar kembali kepada Rabnya dalam keadaan diredhai…Amin.

    Balas
  • 2. Anti Hipo  |  Ogos 17, 2011 at 2:35 pm

    Kasihan kiyai,ustaz dan anak-anak pondok dikerah untuk mendoai kesejahteraan Anwar menghadapi hari perbicaraannya, tetapi ALLAH lebih mengetahui siapa Anwar dan apa yang dilakukanya selama ini

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2011
I S R K J S A
« Jul   Sep »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Capaian Umum

  • 75,328,686 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 7 STRANGE VEHICLES TO GET YOU FROM A TO B
    7 strange vehicles to get you from A to BBy Nick Lavars, New Atlas, 19 February 2018.The rise of the internet and sites like Kickstarter has facilitated a spread of ideas like never before - some fun, some world-changing and a whole lot that can only be described as weird. The realm of transport is a particularly good place to see oddball creations in action […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • VIDEO: Penjelasan penipuan Malaysia akan bankrup oleh Madey
    Malaysia Nak Bankrup???Cuma 2 spesis manusia yang tak pernah penat bercakap isu ni:1. Spesis buta hati...2. Spesis buta ekonomi...Pakar ekonomi dari dalam dgn luar negara dah terangkan sejelas2nya maksud sebenar hutang luar negara dan keupayaan bayar balik hutang negara tapi korang tak faham2 dan tak nak faham!!!Biar buta mata tapi jangan buta hati.Yang buta […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! INI AHLI PARLIMEN BUKAN BERMUSIM TETAPI IKHLAS BERJUANG UNTUK RAKYAT!
    SINDROM baru nak tunjuk muka di kampung-kampung daerah pedalaman melanda pemimpin pembangkang sejak kebelakangan ini dan tidak terkecuali di Baling.Maklumlah, dengan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang bakal diadakan bila-bila masa sahaja dari sekarang, apa yang penting bagi pembangkang adalah menghemoikan diri ke kawasan-kawasan itu untuk meraih undi.Wala […]

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya, Memilih Yang Kamu Mau!
    Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Disana, anda akan meraih banyak sekali kesempatan yg dapat menurunkan anda kesempatan kepada mendapatkan maslahat keuangan yg pass gede jika laba finansial…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: