Program Salam Aidilfitri YB Dato Seri Anwar Ibrahim & YAB Tan Sri Khalid Ibrahim Di Sabah dan Sarawak Pada 3 & 4 September 2011

September 5, 2011 at 2:16 pm 2 comments

3 September 2011 (Sabtu) – Sabah

Program YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim

1) 11.00 – 2.00 ptg –Kampong Lot M, Kinabatangan.

2) 3.00 – 6.00 ptg – Sabah Hotel, Sandakan.

3) 7.00 – 11.00 mlm – Kampong Petagas Lama, Petagas, Putatan

4) 7.00 – 11.00 mlm – Kampong Batangan, Tuaran

====

Program YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor

1) 11.00 – 1.00 ptg – Ocean Restaurant, Tawau

2) 2.00 – 5.00 ptg – Lorong 6, Taman Aman Jaya, Lahad Datu

3) 7.00 – 11.00 mlm – Kampong Batangan, Tuaran

4) 7.00 – 11.00 mlm – Kampong Petagas Lama, Petagas, Putatan ======

4 September 2011 (Ahad)– Sarawak

Program YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim

1) 12.00 – 2.00 ptg – 133, Jln Bunga Tanjung, Kg Pinang Jawa, Petra Jaya, Kucing

2) 2.30 – 4.30 ptg – RPR Batu Kawa, Lorong 20, Phase 2, Kucing

3) 5.00 – 6.00 ptg – Perjumpaan Bersama Majlis Pimpinan Negeri Sarawak

4) 7.00 – 9.00 mlm – No 11, Kramau, Kg Besira Rayang, Jln Liuk, Padawan,

——

Program YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor

1) 12.00 – 2.00 ptg – 133, Jln Bunga Tanjung, Kg Pinang Jawa, Petra Jaya, Kucing

2) 2.30 – 4.30 ptg – RPR Batu Kawa, Lorong 20, Phase 2, Kucing

3) 4.00 – 7.00 ptg – Lot 12, Kampong Tunku Abd Rahman, Lambir, Miri

4) 8.00 – 11.00 mlm – Beverly Café, Taman Tunku, Miri ==============================================================

Nampaknya, Pak Sheikh dan MB Selangor sudahpun memberi perhatian khas kepada Sabah dan Sarawak dalam sambutan idulfitri kali ini. Banyak dana Selangor yang dibawa ke Sabah dan Sarawak, secara khusus dalam membulatkan semula tekad untuk ‘change’ yang berjaya dibawa oleh DAP sebelum ini dalam PRN Sarawak yang lalu. Dalam mesyuarat dan pertemuan pimpinan Pakatan Rakyat; DAP secara khusus menyatakan rasa kecewa kerana kurang mendapat bantuan komponen dalam menarik undi masyarakat bukan Cina di Sarawak. DAP mahu PKR memberikan tumpuan lebih – setelah PAS gagal berbuat demikian dalam PRN.

Bajet hampir RM1juta diperuntukkan kepada ‘tour aidilfitri’ Anwar dan MB Selangor kali ini. Yang mahal bukannya buat jamuan; tetapi membayar semula elaun tertunggak PRN yang lepas. Ramai di kalangan ahli parti peringkat bawah yang komplen tidak mendapat imbuhan yang sewajarnya dalam PRN yang lalu. Tak tahu mana MB Selangor dapat dana; tetapi semua peruntukan telah diturunkan kepada Ketua-Ketua Cabang PKR. Mereka senyum sampai ke telinga.

Dalam pertemuan khas bersama pemimpin Cabang di Sarawak; Anwar menjanjikan peruntukan tambahan sebanyak RM2 juta dalam masa yang terdekat. Tumpuan akan diberikan kepada kawasan-kawasan yang mempunyai potensi untuk menang. RM2 juta ini untuk Sarawak sahaja. Sabah ada bajet lain.

Hebat peruntukan Pak Sheikh. Mantap. Apakah bajet dan dana Selangor yang digunapakai? Atau Pak Sheikh sudahpun secure allocation daripada orang luar dalam berdepan dengan PRU13. Pak Sheikh nampak yakin sangat.

Sambutan di Sabah nampak lebih hebat berbanding Sarawak. Ini berdasarkan maklumat dalaman yang diberikan kepada blog ini. Mereka yakin, BN Sabah akan terus berdepan dengan krisis dalaman menjelang PRU13 nanti. Anwar secara peribadi – memaklumkan bagaimana UMNO Sabah sudah terpecah 3. Satu milik Musa Aman. Satu milik Shapie Apdal. Dan satu lagi kelompok LIAR yang sedia nak melompat pada bila-bila masa. Anwar ulang skrip 16hb September.

Anwar mahukan PKR memperkukuh jentera parti di peringkat paling bawah. Antara kawasan yang paling berpotensi untuk menang adalah PAPAR! Anwar jelaskan bagaimana Rosnah Shirlin akan menjadi liabiliti kepada UMNO jika terus bertanding di Papar. Menarik ulasan Anwar – termasuk bagaimana Kinabatangan juga akan tumbang jika UMNO menggunakan calon sama.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR, Tan Sri Khalid. Tags: , , , , .

Pemikiran ‘OMO’ Dalam PEMANDU KJ, Pak Lah, Omar Mustapha & SUPOL PM

2 Komen Add your own

  • 1. Abdullah  |  September 5, 2011 at 2:52 pm

    mana dia dapat duit macam banyak tu ???kata mereka dianiyai , tertindas, terhimpit..mana dapat duit dari sumbangan siapa siAnwar si peliwat ni..dah nak mampos dah nak masuk jail pun boleh jadi hero ke Sabah/Srawak tabor janji, tabor fitnah dan tabor duit!!!!Negara demokrasi apa kah nama nya Malaysia yg sangat istimewa ini???

    Balas
  • 2. Do More  |  September 10, 2011 at 6:39 am

    Orang Melayu/Bumiputra Sarawak & Sabah Mesti berwaspada terhadap segala rancangan politik dan corak pemerintahan yang diutarakan oleh Anwar Ibrahim dalam janji-janjinya. Cuba ingat kembali kata-kata ini,

    “Anwar Ibrahim harus bertaubat! Dia sudah banyak memberi  masalah…” 

    Lebih kurang begitulah kata-kata YB Karpal Singh, tersiar dalam media perdana (TV) tidak lama dulu. Nampak jelas – kata-kata ini terluah secara spontan, ia itu  apabila YB Karpal ditanya pemberita tentang Anwar Ibrahim. Jadi, kenyataan ini bukan dirancang; yang terkeluar secara ikhlas – dari lubok hati. Walaupun ringkas; pengertiannya amat mendalam. 

    YB Karpal adalah Presiden DAP – satu (terkuat) daripada tiga komponen Pakatan Rakyat (PR). Beliau juga menjadi peguam bela Anwar Ibrahim dalam kes sodominya. 

    Jadi, siapakah kita ini jika dibandingkan dengan YB Karpal dalam mengenali siapa dia Anwar Ibrahim sebenarnya?

    Fikir-fikirlah – demi masa depan anak cucu kita. 

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2011
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,318,067 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: 10 RESOURCES YOU HAD NO IDEA WE’RE RUNNING OUT OF
    Like it or not, resources are finite. If we don’t use them carefully, we’ll run out. But while we’ve all heard the scary stories about peak oil, we’re guessing you had no idea that we’re running the risk of hitting peak banana. Find out more from this video by Toptenz.Top image credit: drpepperscott230/Pixabay.[Source: Toptenz.]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Arsenal Perlu Bayar RM311 Juta Untuk Tandatangani Lacazette
    PRESIDEN Lyon, Jean-Michel Aulas, menjelaskan bahawa Arsenal perlu membayar sebanyak EURO65 juta (RM311 juta) untuk mendapatkan khidmat Alexandre Lacazette. Penyerang prolifik itu dilihat bakal menyertai Atletico Madrid tetapi keputusan Mahkamah Timbangtara Sukan telah menyekat sebarang perpindahan pasukan LaLiga itu. Terdapat laporan yang mencadangkan bahaw […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: