Tangani KEBENCIAN Pegawai Kerajaan Terhadap – PEMANDU….

September 8, 2011 at 10:42 am 5 comments

Penulis sempat menghadiri Majlis Ramah Mesra Aidilfitri Kementerian Pelajaran semalam. Sengaja datang awal, pertama kerana ada urusan di Kementerian Pengajian Tinggi. Selepas daripada itu, penulis bertemu dengan rakan-rakan PTD yang berada di beberapa Kementerian berhampiran.

Rata-rata kalangan pegawai kerajaan yang ditemui merungut dan menyatakan rasa benci dan meluat dengan perangai kalangan Pegawai PEMANDU yang dirasakan terlebih sudu dari kuah. Bukan soal cemburu kerana mereka adalah kalangan first class graduates (Ivy League); tetapi bosan dengan karenah mereka yang mempermainkan prosedur kerajaan. Kata mereka, kalau menggunakan nama PEMANDU – apa sahaja boleh ON dan jalan. PEMANDU adalah sebenar-benarnya memandu pentadbiran di Putrajaya.

Semua ini perlu PM perbetulkan. Jangan biarkan budak-budak PEMANDU ini menggunakan nama PM untuk mendapatkan maklumat apa yang mereka perlu. Banyak perkara, sulit dan hanya menjadi maklumat di tahap KSU; sudah menjadi bahan mainan pegawai di PEMANDU. Ke mana sebenarnya hala tuju kerajaan dengan PEMANDU ini? Atau mereka hanya menumpang kerja yang dilakukan oleh McKinsey, Hay Consulting dan mana-mana external consultants yang lain?

PM perlu tengok juga kalangan Pegawai dan Pengarah PEMANDU yang menggunakan jawatan untuk kepentingan mereka sendiri. Mereka curi projek? Tidak. Mereka tidak berada dalam permainan itu. Permainan mereka adalah PR Consultancy jobs. Semua projek, besar, kecil, mega dan perdana memerlukan dokongan PR Consultancy. Ini termasuklah KLIFD, Menara 100 Tingkat, Lynas, MRT – apa sahaja. Siapa yang dilantik sebagai PR Consultancy? Siapa? Apakah kita pelik jika kalangan syarikat yang dilantik adalah syarikat luar; tetapi mempunyai hubungan baik dengan para pegawai/pengarah di PEMANDU. Ini sangat jelas.

Masalah bila kalangan pegawai kerajaan (PEMANDU) mula bermain dengan projek dan mencari keuntungan berganda. Ini semua berlaku di bawah hidung Perdana Menteri.

Ingatan buat PM/Pejabat PM – kebanyakan external consultants ini tidak mempunyai konsep kesetiaan. Kalau dirapati oleh kumpulan yang rapat dengan Anwar – semua benda akan dicampak kepada Anwar. Tak percaya?

Apakah kita tidak berasa pelik apabila berita 1MDB mengambil alih IWK ini terlebih dahulu diketahui oleh Malaysian Insider? Kerja siapa? Kerja pegawai MoF? Tidak…sebenarnya semua data ini diperolehi Malaysian Insider (dan Anwar) oleh mereka yang berada dalam PEMANDU. Siapa pengarah komunikasi PEMANDU?

Ada siapa yang kenal dengan Alex Iskandar Liew?

Liew was previously vice president at the Halal Industry Development Corporation (HDC). His role at HDC was to promote it as one of the catalyst to for Halal activities in the areas of trade, both domestic and international, and business.He has experience in publishing, broadcasting as well as brand communications for over 16 years prior to joining HDC for over 15 months.

Ada sesiapa yang boleh highlightkan kejayaan HDC sampai ke hari ini? Apakah komunikasi HDC berjaya dan sukses?

Jangan terperanjat kalau dimaklumkan bahawa Anwar Ibrahim menyebut nama Alex Iskandar Liew sekerap dia menyebut nama Azmin Ali. Ada kerjasama antara Alex Iskandar Liew dengan team Anwar?

Idris Jala harus jawab…kalau gunting dalam lipatan seperti Alex ini terus dipercayai oleh PM…kita tunggu sahajalah….

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Omar Muatapha Ong, WIKILEAKS. Tags: , , .

KJ, Pak Lah, Omar Mustapha & SUPOL PM Taib Mahmud: Liabiliti Kepada BN?

5 Komen Add your own

  • 1. sdj  |  September 9, 2011 at 6:45 pm

    Alex yg pernah kerja d Astro dan Stesen Singapura tu?

    Balas
  • 2. sdj  |  September 9, 2011 at 6:46 pm

    Saya kenal budak ni

    Balas
  • 3. Arif Adenan (@arifadenan)  |  September 12, 2011 at 4:04 pm

    can i copy this artikel to my blog? ptd-kokak.blogspot.com

    Balas
    • 4. gelagatanwar  |  September 13, 2011 at 11:35 pm

      Tentu boleh bro

      Balas
  • 5. Rina  |  September 14, 2011 at 2:20 pm

    Betul. Saya makan gaji dgn kerajaan dan kena intreact dengan PEMANDU dirently… I know what is happening..semua nak bagi orang pening je. Semua pandai2 keluar “wahyu” dari langit

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2011
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,320,349 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Gemilang sangatkah zaman Mahathir?
    Maknanya sekiranya PH menang PRU14:-1. ISA akan diwujudkan semula? 2. Tiada lagi kebebasan bersuara? 3. Kelibat Daim, Vincent, Francis dan Ananda akan muncul semula? 4. BR1M akan dihapuskan?5. GST akan dihapuskan?6. Lebih ramai pelajar akan mendapat biasiswa pendidikan?7. Twitter dan FB disekat?8. Perjanjian ipp berat sebelah?9. Proton masih dikawal kerajaan […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: