Siapa Bantu ‘Komunikasi’ Kerajaan?

September 12, 2011 at 3:40 pm 4 comments

Minta maaf cakaplah, kalau berdasarkan analisa ‘mata kasar’ memang nampak macam Kerajaan sudah menang dan mampu menentang parti pembangkang di media perdana dan juga alternatif. Mata kasar. Kalau tengok mata halus. Belum tentu.

Kerajaan pimpinan DS Najib memang banyak produk yang bagus dan boleh memenangi hati rakyat. Tapi bab menjual benda yang bagus – FAILED. Masih tak ada fokus. PEMANDU memainkan peranan yang terlalu melampau dalam polisi dan juga elemen komunikasi kerajaan yang efektif. Betul, budak-budak PEMANDU semuanya graduate Ivy League. Tapi tak semua benda yang mereka tahu dan faham. Banyak benda media ini memerlukan ‘street smart’. Bukan teori. Kalau dah semua benda PEMANDU nak jual. Sudahnya…jual benda-benda yang tidak mengena dengan minat rakyat. Hancur.

Selang dua tiga minggu, kalau ikut stail PEMANDU – mesti ada announcement ‘berbilion’ ringgit. PM buat muka seronok. PEMANDU buat speech. Kepada PEMANDU, mereka sudah berjaya dan dapat meningkatkan sokongan rakyat. Betul ke? Atau PEMANDU memang ada niat nak SABOTAJ PM – dengan mengemukakan segala macam announcement berbilion ringgit – sudahnya; satu pun tak berjalan! Tak ke mampus…

Orang dalam pejabat PM – tolong….TOLONGLAH siasat budak-budak PEMANDU yang feed macam-macam info kepada pembangkang. Blog ini sudah dedahkan satu nama. Hakikatnya, ada dua-tiga orang lagi yang tak ada elemen KESETIAAN dan jual maklumat kepada pembangkang. Tak percaya? Tunggulah masanya nanti. Akan didedahkan.

Menurut sumber yang boleh dipercayai, Paul Stadlen (APCO) masih lagi berada di Kuala Lumpur. Memainkan peranan backdoor dalam membantu PM. Betul? Kalau betul, memang PM tidak mahu belajar daripada kesilapan. Ada yang maklumkan, Paul masih berjalan merata dengan kad nama yang punya lambang JATA NEGARA. Ada yang dapat pastikan? PM patut hentikan sama sekali hubungan dengan APCO. Tak menguntungkan dan hanya merosakkan imej. Ada yang maklumkan kepada blog ini – Paul Stadlen akan berfungsi dari sebuah pejabat di Bangsar. Ada yang tahu dan maklum?

Selidik budak-budak PEMANDU yang mula nak cuba mengaut untung dengan memberikan maklum balas kepada pembangkang. Ini semua mat Ivy League yang tidak setia kepada Negara. Rosak,

PM ANNOUNCES EIGHT NEW INVESTMENT PROJECTS WORTH RM1.4 BLN

ETP in overdrive: progress in 19 projects, RM67 billion invested

ETP: 35000 new jobs; RM67b private investments in 3 sectors

Anwar dan PKR gelak sakan dengan strategi PEMANDU yang terlalu fokus kepada projek berbilion ringgit. Anwar dalam satu pertemuan, mengatakan TIDAK PERNAH DALAM SEJARAH, PM gunakan projek syarikat swasta sebagai inisiatif kerajaan. Tak pernah.

PEMANDU nampaknya memang sudah memandu KERAJAAN ke arah yang tidak tepat. Elok kalau PM perkuatkan NEAC…berbanding terlalu terbuai dengan strategi tidak bijak PEMANDU. Kalau pembangkang sendiri dah memuji kebodohan PEMANDU…rasanya ada yang tak betul….

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, APCO, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR, WIKILEAKS. Tags: , , , , .

Taib Mahmud: Liabiliti Kepada BN? Anwar Cemas Sambutan LUAR BIASA di Permatang Pauh…

4 Komen Add your own

  • 1. m8  |  September 12, 2011 at 4:45 pm

    yelah projek berbillion tapi projek tak dapat dirasai dimana-mana, pejabat JKR pun takde projek, mana perginya projek berbillion ni, hairan lah.

    Balas
  • 2. R. Rudi Notoningrat  |  September 12, 2011 at 8:51 pm

    keunggulan gemblengan ilmu metafisika dan penghusada :
    – bisa menurunkan ilmu sampai tingkat guru
    – bisa membuka padepokan sendiri
    – keilmuan terlengkap dibandingkan gemblengan manapun
    – masuknya ilmu bisa dirasakan
    – sistim Privat bukan gemblengan massal
    – bisa konsultasi sewaktu-waktu
    http://www.ilmumetafisika.com

    Balas
  • 3. guest  |  September 13, 2011 at 12:02 pm

    Saya tak mahir sangat perkara-2 ekonomi, strategi, gtp sebagai. Tapi saya banyak bersetuju dgn penulis blog ni. Harap PM ambil tahu apa yang sedang berlegar disekitar blog supaya tidak nanti terlepas pandang dan membuat kesilapan kedua selepas kesilapan Pak Lah.

    Balas
  • 4. comolot  |  September 14, 2011 at 10:25 am

    kenyataan “menarik” dlm artikel thestar hari ni (14/09 – Move to help bumiputras will be merit-based):

    ““Probably after the next general election, we will introduce the GST.”

    kalau ikut tafsiran rakyat marhaen, kalau tak nak GST dilaksanakan, jangan undi kerajaan yg akan melaksanakannya.

    punah la macam ni

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2011
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,303,277 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 BEST FITNESS TRACKERS OF 2016
    The 6 best fitness trackers of 2016By Simon Crisp, New Atlas, 30 November 2016.Many people strap on a fitness tracker or sport swatch to monitor how active they are, and in the hope it will help motivate them if they turn out to be more sloth-like than they'd expected. But which one is going to be right for you? Here New Atlas looks at some of the best […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • PPBM jangan gila talak, cuba anjur Persidangan!!!!
    Sibuk pencacai dan pencaci PPBM di sosial media menebar fitnah seolah-olah makan malam Presiden kosong.Najib beritahu mereka dalam ucapan penggulongan supaya jabgan sibuk hal parti orang. Dah macam orang gila talak.Cuba buat persidangan agong sendiri. Kita nak tengok berapa ramai dan muka-muka yang datang.Lihat salah satu acara PPBM di kubu kuat mereka di La […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: