Anwar Cemas Sambutan LUAR BIASA di Permatang Pauh…

September 13, 2011 at 11:55 pm 2 comments

Dah ramai blogger yang tulis mengenai kesibukan Anwar menghadiri persidangan ‘inter religion’ di Jerman. Memang inipun branding yang Anwar nak bawa selama ini. Anwar sebagai CHAMPION kepada semua agama. Islam, Kristian dan atheism. Ini pada Anwar amat penting dalam meletakkan dirinya sebagai pemain politik tahap dunia. Sebab itulah, segala talking points, ucapan, pandangan Anwar sudah dikaji secara menyeluruh oleh think-tank Anwar di Indonesia. Para pendokong ‘Jaringan Islam Liberal’ menjadi antara mereka yang memberi dan menyuapkan Anwar dengan pandangan yang dirasakan sangat kontemporari dan terbuka. Anwar mahu juarai PLURALISME AGAMA.

Dalam pada sibuk berbicara tentang pluralisme agama, kakitangan PKR HQ tak menang tangan dengan arahan-arahan khusus secara berkala Anwar mengenai kehadiran PM di Permatang Pauh. Anwar cukup takut bahawa kehadiran PM akan menyebabkan PKR tumpas di Permatang Pauh. ‘You all better make sure that attendance is not good!’. Pening kepala Staff PKR nak buat kerja. Nak sabotaj – kantoi. Nak buat macamana lagi?

Anwar kononnya bersifat terbuka dan memberi lampu hijau kepada sesiapa sahaja nak bertemu dan hadir di majlis tersebut. Hakikatnya, arahan demi arahan demi arahan dikeluarkan kepada ahli parti PKR di Pulau Pinang agar MENJAUHKAN diri daripada majlis tersebut atau berdepan dengan TINDAKAN disiplin parti. Maknanya apa, Anwar cukup risau bahawa cengkaman Najib akan menyebabkan Anwar tersungkur di Permatang Pauh. Itu kalau Anwar bertanding. Kalau Nurul Izzah?

PKR Permatang Pauh sebenarnya mempunyai dua cadangan. Nurul Izzah atau Azmin Ali! Di kalangan warga veteran PKR dan orang lama, ramai yang merasakan Azmin Ali lebih layak membawa panji PKR di Permatang Pauh. Bukan Izzah. Ini disebabkan Azmin yang dirasakan lebih berkedudukan dan membawa imej nasional. Bukan Izzah.

Anwar sebenarnya tidak yakin bahawa kedua-duanya mampu mengekalkan kemenangan kalau BN dapat calon yang lebih baik daripada Ketua UMNO Bahagian yang ada. Ini semua penyamun. Kalau UMNO/BN dapat calon yang baik – Anwar rasa, Izzah mahupun Azmin akan berdepan dengan masalah. Apatah lagi kalau PM meneruskan momentum mendekatkan diri dengan pengundi di Permatang Pauh.

Sebaik pulang dari Jerman; Anwar sudah mengarahkan satu program ‘pemutihan’ dibuat di Permatang Pauh dilaksanakan seberapa segera. Bajet agak besar. Tapi Anwar tidak peduli dengan bajet kerana perlu pastikan Permatang Pauh kekal dalam tangan PKR; tidak kira samada dirinya didapati bersalah atau tidak dalam kes sodomi. Arahan Anwar sangat jelas.

Sebenarnya, angka 25,000 yang Anwar dapatkan daripada media perdana tidak dipercayai sangat. Menurut laporan dalaman PKR; hanya 15,000 yang hadir. Ini setelah diarahkan oleh Anwar melakukan proper head count. Kaedah? Kita tidak pasti. Tapi angka 15,000 (anggaran PKR) ini sudah mampu membuatkan Anwar tidak senang duduk di Munich. Ada sumber yang rapat berkata, BBM Staff PKR HQ tak pernah berhenti melayani pertanyaan demi pertanyaan yang Anwar kemukakan mengenai Permatang Pauh. Termasuk, apa JANJI yang dikemukakan PM kepada pengundi Permatang Pauh. Anwar cukup FOBIA tersungkur di Permatang Pauh. Apakah PM memperkenalkan calon BN sewaktu majlis tersebut? Siapa yang bersama PM sepanjang majlis? Apa program yang dilaksanakan?

Tahu juga cemas Mat King Leather ni ya….

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Siapa Bantu ‘Komunikasi’ Kerajaan? Apa Agenda ‘Nanyang Siang Pao’…

2 Komen Add your own

  • 1. arjuna waspada  |  September 14, 2011 at 12:33 am

    Izin kan saya,
    Setakat 30,000 orang yang hadzir bukan wajib di ambil sebagai petanda kemenangan UMNO di PRU 13.
    Kita harus jangan ambil ringan kemungkinan besar UMNO/BN menjadi pati pembangkang di Parlimen selepas PRU 13.Andai kata unjuran ini menjadi kenyataan Presiden UMNO bolih terima elaun Ketua Pembangkang ketika itu. Mana pergi pelapis dan barisan kedua dari 3 juta ahli UMNO .
    UMNO perlu keluar keponpong zon selasa dan bangun dari TIDOR sekarang.! Bangun !
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    Balas
  • 2. Tanpa Nama  |  September 14, 2011 at 4:31 pm

    ini komen yang tiada sumber dan rujukan. Macam x betul saje,,,

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2011
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,320,171 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: THE RING OF FIRE
    Earth is a unique planet, restless and dynamic, where continents shift and clash, volcanoes erupt, and glaciers grow and recede. There are titanic forces that are constantly at work, leaving behind a trail of geological mysteries. One of Earth's intriguing mysteries is the presence of a huge arc of geological destruction surrounding the Pacific. It is k […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • SPRM: Pakatan Rasuah ketakutan, mula tunjuk bangang
    Yang umum adalah exco PAS Iskandar. Habis tu kenapa Kelantan takde masaalah IBR. Adakah PAS Selangor ikut sama menyamun?Agak2 ada apa2 tak minggu depan? Tak semesti Selangor hehehe ...Oleh sebab Azmin ketakutan, Pakatan Harapan jadi bangang.Tuan Ibrahim ni pun kadang2 nampak antara Anwarinas atau hanya Tok Lebai bangang.Paling bangang sekali, pastinya adalah […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: