Anwar Cemas Sambutan LUAR BIASA di Permatang Pauh…

September 13, 2011 at 11:55 pm 2 comments

Dah ramai blogger yang tulis mengenai kesibukan Anwar menghadiri persidangan ‘inter religion’ di Jerman. Memang inipun branding yang Anwar nak bawa selama ini. Anwar sebagai CHAMPION kepada semua agama. Islam, Kristian dan atheism. Ini pada Anwar amat penting dalam meletakkan dirinya sebagai pemain politik tahap dunia. Sebab itulah, segala talking points, ucapan, pandangan Anwar sudah dikaji secara menyeluruh oleh think-tank Anwar di Indonesia. Para pendokong ‘Jaringan Islam Liberal’ menjadi antara mereka yang memberi dan menyuapkan Anwar dengan pandangan yang dirasakan sangat kontemporari dan terbuka. Anwar mahu juarai PLURALISME AGAMA.

Dalam pada sibuk berbicara tentang pluralisme agama, kakitangan PKR HQ tak menang tangan dengan arahan-arahan khusus secara berkala Anwar mengenai kehadiran PM di Permatang Pauh. Anwar cukup takut bahawa kehadiran PM akan menyebabkan PKR tumpas di Permatang Pauh. ‘You all better make sure that attendance is not good!’. Pening kepala Staff PKR nak buat kerja. Nak sabotaj – kantoi. Nak buat macamana lagi?

Anwar kononnya bersifat terbuka dan memberi lampu hijau kepada sesiapa sahaja nak bertemu dan hadir di majlis tersebut. Hakikatnya, arahan demi arahan demi arahan dikeluarkan kepada ahli parti PKR di Pulau Pinang agar MENJAUHKAN diri daripada majlis tersebut atau berdepan dengan TINDAKAN disiplin parti. Maknanya apa, Anwar cukup risau bahawa cengkaman Najib akan menyebabkan Anwar tersungkur di Permatang Pauh. Itu kalau Anwar bertanding. Kalau Nurul Izzah?

PKR Permatang Pauh sebenarnya mempunyai dua cadangan. Nurul Izzah atau Azmin Ali! Di kalangan warga veteran PKR dan orang lama, ramai yang merasakan Azmin Ali lebih layak membawa panji PKR di Permatang Pauh. Bukan Izzah. Ini disebabkan Azmin yang dirasakan lebih berkedudukan dan membawa imej nasional. Bukan Izzah.

Anwar sebenarnya tidak yakin bahawa kedua-duanya mampu mengekalkan kemenangan kalau BN dapat calon yang lebih baik daripada Ketua UMNO Bahagian yang ada. Ini semua penyamun. Kalau UMNO/BN dapat calon yang baik – Anwar rasa, Izzah mahupun Azmin akan berdepan dengan masalah. Apatah lagi kalau PM meneruskan momentum mendekatkan diri dengan pengundi di Permatang Pauh.

Sebaik pulang dari Jerman; Anwar sudah mengarahkan satu program ‘pemutihan’ dibuat di Permatang Pauh dilaksanakan seberapa segera. Bajet agak besar. Tapi Anwar tidak peduli dengan bajet kerana perlu pastikan Permatang Pauh kekal dalam tangan PKR; tidak kira samada dirinya didapati bersalah atau tidak dalam kes sodomi. Arahan Anwar sangat jelas.

Sebenarnya, angka 25,000 yang Anwar dapatkan daripada media perdana tidak dipercayai sangat. Menurut laporan dalaman PKR; hanya 15,000 yang hadir. Ini setelah diarahkan oleh Anwar melakukan proper head count. Kaedah? Kita tidak pasti. Tapi angka 15,000 (anggaran PKR) ini sudah mampu membuatkan Anwar tidak senang duduk di Munich. Ada sumber yang rapat berkata, BBM Staff PKR HQ tak pernah berhenti melayani pertanyaan demi pertanyaan yang Anwar kemukakan mengenai Permatang Pauh. Termasuk, apa JANJI yang dikemukakan PM kepada pengundi Permatang Pauh. Anwar cukup FOBIA tersungkur di Permatang Pauh. Apakah PM memperkenalkan calon BN sewaktu majlis tersebut? Siapa yang bersama PM sepanjang majlis? Apa program yang dilaksanakan?

Tahu juga cemas Mat King Leather ni ya….

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Siapa Bantu ‘Komunikasi’ Kerajaan? Apa Agenda ‘Nanyang Siang Pao’…

2 Komen Add your own

  • 1. arjuna waspada  |  September 14, 2011 at 12:33 am

    Izin kan saya,
    Setakat 30,000 orang yang hadzir bukan wajib di ambil sebagai petanda kemenangan UMNO di PRU 13.
    Kita harus jangan ambil ringan kemungkinan besar UMNO/BN menjadi pati pembangkang di Parlimen selepas PRU 13.Andai kata unjuran ini menjadi kenyataan Presiden UMNO bolih terima elaun Ketua Pembangkang ketika itu. Mana pergi pelapis dan barisan kedua dari 3 juta ahli UMNO .
    UMNO perlu keluar keponpong zon selasa dan bangun dari TIDOR sekarang.! Bangun !
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    Balas
  • 2. Tanpa Nama  |  September 14, 2011 at 4:31 pm

    ini komen yang tiada sumber dan rujukan. Macam x betul saje,,,

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2011
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,303,385 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: