Seorang Lagi ‘Mole’ Dalam PEMANDU…

September 19, 2011 at 3:07 pm 5 comments

Semalam, terserempak dengan dua orang pegawai tinggi MIDA di sebuah hotel terkemuka. Ini semua kes majlis hari raya sebuah syarikat swasta. Kami duduk semeja dan banyak berborak mengenai strategi baru MIDA yang berusaha keras menyerap tekanan ekonomi yang semakin meruncing. Sebagai sebuah agensi yang ‘established’ dan lama di Malaysia; peranan MIDA bukan boleh diperkecilkan. Mereka ini memang berpengalaman dan punya integriti yang tinggi.

Namun, pegawai ini menceritakan bagaimana MIDA sekarang ini berdepan dengan consisten HARASSMENT daripada pegawai tinggi PEMANDU dalam menjalankan kerja mereka.

Salah seorang pegawai PEMANDU yang banyak intervene dan menekan MIDA adalah seorang pegawai bernama Chris Tan. Chris ini selalu sahaja meminta itu dan ini, menggunakan nama Idris Jala dan Perdana Menteri dalam memastikan dia mendapat maklumat yang terkini dan dimahunya. Bayangkan, dalam banyak kes Chris Tan akan cuba MENEKAN pegawai MIDA supaya meletakkan banyak projek di bawah jenama ETP! Semua syarikat yang dirasakan boleh take-off dengan pelaburan segera; Chris Tan akan paksa supaya diletakkan di bawah ETP; termasuk mengarahkan Menteri, Mustapa Mohamad supaya mengikut sahaja cakap mereka.

Masalahnya, MIDA sudahpun menandatangani NDA (non-disclaimer agreement) dengan banyak pelabur. Apakah tidak usaha menekan yang dibuat oleh PEMANDU akan meletakkan MIDA dan Kerajaan Malaysia di bawah pertikaian perundangan di masa akan datang?

Kerisauan pegawai MIDA juga terarah kepada banyak informasi PEMANDU yang sudah ‘leak’ kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang, atau lebih tepat lagi Pejabat Lim Guan Eng. Banyak. Sampaikan Pejabat Guan Eng beberapa kali sudah ‘trap’ MIDA dengan informasi yang sangat ‘SULIT’! Kerja siapa?

Kalau sebelum ini, blog ini memaklumkan mengenai Alex; hari ini – peranan MOLE seperti Chris Tan ini juga jangan dipandang rendah. Malahan, Chris Tan juga yang memaklumkan kepada Guan Eng bagaimana MIDA akan menyediakan bajet JUTAAN RINGGIT bagi melakukan international branding – yang akan diuruskan secara langsung oleh Farid Ridzuan. Kacau…kalau orang seperti Farid diberikan lesen besar untuk menggunakan bajet MIDA.

Sedikit maklumat mengenai Chris Tan…

Director (Electrical & Electronic)

PEMANDU (Performance Mgmt and Delivery Unit, Prime Minister’s Department)

Government Agency; Government Administration industry

October 2010 – Present (1 year)

Director of E&E National Key Economic Area (NKEA) component of Economic Transformation Program.

Sr VP/GM Mfg Industry Devt Division

Northern Corridor Implementation Authority

Government Agency; 51-200 employees; Government Administration industry

November 2007 – October 2010 (3 years)

Deputy CEO

Megan Media Holdings Bhd

Public Company; 51-200 employees; Electrical/Electronic Manufacturing industry

May 2007 – February 2008 (10 months)

Manufacturer of optical storage media

Country Manager

Intel Electronics (Malaysia)

Management Consulting industry

2005 – 2006 (1 year)

Supply Chain Manager

Intel

Public Company; 10,001+ employees; intc; Electrical/Electronic Manufacturing industry

1988 – 2006 (18 years)

Planner

Intel

Public Company; Electrical/Electronic Manufacturing industry

1988 – 2006 (18 years)

Planning Manager

Intel

Public Company; Electrical/Electronic Manufacturing industry

1988 – 2006 (18 years)

Planning Manager

Intel Technology (M) Sdn Bhd

Management Consulting industry

1988 – 2005 (17 years)

* apa arah kesetiaan politik Chris Tan? siapa di dalam PEMANDU yang boleh berikan keyakinan bahawa Guan Eng tidak mendapat info daripada mole bernama Chris Tan ini? siapa nak bertanggungjawab?

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Apa Agenda ‘Nanyang Siang Pao’… Anwar ‘Goyang’ Pemansuhan ISA?

5 Komen Add your own

  • 1. mae1000Mae1000  |  September 20, 2011 at 8:52 am

    Tak kan pemimpin Melayu tak sedar, bahawa bukan Melayu olehkerana tidak dapat berkuasa melalui politik, mereka gunakan NGO dan jabatan di PM Dept untuk menguasai Malaysia dari segi ekonomi dan sebagainya. Satu masa, kuasa politik sudah tidak berguna.

    Balas
  • 2. zam  |  September 20, 2011 at 10:38 am

    Setelah sekian banyak maklumat bocor kepada pembangkang, adakah ini menunjukkan mereka merupakan agen Anwar dalam kerajaan?

    Balas
  • 3. comolot  |  September 20, 2011 at 4:50 pm

    buang saja cina-cina barua ni

    Balas
  • 4. A Malaysian  |  September 21, 2011 at 1:35 pm

    Apa in “NDA (non-disclaimer agreement)?” Apa bezanya dengan ‘non-disclosure agreement’?

    Balas
  • 5. management company  |  Julai 21, 2013 at 8:19 am

    It’s awesome in support of me to have a site, which is helpful for my know-how. thanks admin

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2011
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,303,385 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE BIGGEST NATURAL DISASTERS IN EARTH’S HISTORY
    10 of the Biggest Natural Disasters in Earth’s HistoryBy Adrian Chirila, Toptenz, 5 December 2016.The Butterfly Effect principle simply states that, given enough time, whatever event, no matter how small, can and will have tremendous reverberations into the future. And when talking about past disasters, natural or otherwise, we always have to keep in mind th […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kit Siang panik lalu jemput juga bapa boboi
    Minggu lalu DAP mengumumkan Mahathir tidak dijemput.Tetapi dengan apa yang berlaku semalam dalam PAU2016 dan  Umno-PAS bersama-perhimpunan Rohingya, Kit Siang terpaksa menukar strategi beliau.Jadi DAP terpaksa pujuk Mahathir dengan menjanjikan dia status VVIP dgn diletakkan di tempat duduk di atas pentas bersebelahan dengan Kit Siang, yang tidak pernah berla […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: