Seorang Lagi ‘Mole’ Dalam PEMANDU…

September 19, 2011 at 3:07 pm 5 comments

Semalam, terserempak dengan dua orang pegawai tinggi MIDA di sebuah hotel terkemuka. Ini semua kes majlis hari raya sebuah syarikat swasta. Kami duduk semeja dan banyak berborak mengenai strategi baru MIDA yang berusaha keras menyerap tekanan ekonomi yang semakin meruncing. Sebagai sebuah agensi yang ‘established’ dan lama di Malaysia; peranan MIDA bukan boleh diperkecilkan. Mereka ini memang berpengalaman dan punya integriti yang tinggi.

Namun, pegawai ini menceritakan bagaimana MIDA sekarang ini berdepan dengan consisten HARASSMENT daripada pegawai tinggi PEMANDU dalam menjalankan kerja mereka.

Salah seorang pegawai PEMANDU yang banyak intervene dan menekan MIDA adalah seorang pegawai bernama Chris Tan. Chris ini selalu sahaja meminta itu dan ini, menggunakan nama Idris Jala dan Perdana Menteri dalam memastikan dia mendapat maklumat yang terkini dan dimahunya. Bayangkan, dalam banyak kes Chris Tan akan cuba MENEKAN pegawai MIDA supaya meletakkan banyak projek di bawah jenama ETP! Semua syarikat yang dirasakan boleh take-off dengan pelaburan segera; Chris Tan akan paksa supaya diletakkan di bawah ETP; termasuk mengarahkan Menteri, Mustapa Mohamad supaya mengikut sahaja cakap mereka.

Masalahnya, MIDA sudahpun menandatangani NDA (non-disclaimer agreement) dengan banyak pelabur. Apakah tidak usaha menekan yang dibuat oleh PEMANDU akan meletakkan MIDA dan Kerajaan Malaysia di bawah pertikaian perundangan di masa akan datang?

Kerisauan pegawai MIDA juga terarah kepada banyak informasi PEMANDU yang sudah ‘leak’ kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang, atau lebih tepat lagi Pejabat Lim Guan Eng. Banyak. Sampaikan Pejabat Guan Eng beberapa kali sudah ‘trap’ MIDA dengan informasi yang sangat ‘SULIT’! Kerja siapa?

Kalau sebelum ini, blog ini memaklumkan mengenai Alex; hari ini – peranan MOLE seperti Chris Tan ini juga jangan dipandang rendah. Malahan, Chris Tan juga yang memaklumkan kepada Guan Eng bagaimana MIDA akan menyediakan bajet JUTAAN RINGGIT bagi melakukan international branding – yang akan diuruskan secara langsung oleh Farid Ridzuan. Kacau…kalau orang seperti Farid diberikan lesen besar untuk menggunakan bajet MIDA.

Sedikit maklumat mengenai Chris Tan…

Director (Electrical & Electronic)

PEMANDU (Performance Mgmt and Delivery Unit, Prime Minister’s Department)

Government Agency; Government Administration industry

October 2010 – Present (1 year)

Director of E&E National Key Economic Area (NKEA) component of Economic Transformation Program.

Sr VP/GM Mfg Industry Devt Division

Northern Corridor Implementation Authority

Government Agency; 51-200 employees; Government Administration industry

November 2007 – October 2010 (3 years)

Deputy CEO

Megan Media Holdings Bhd

Public Company; 51-200 employees; Electrical/Electronic Manufacturing industry

May 2007 – February 2008 (10 months)

Manufacturer of optical storage media

Country Manager

Intel Electronics (Malaysia)

Management Consulting industry

2005 – 2006 (1 year)

Supply Chain Manager

Intel

Public Company; 10,001+ employees; intc; Electrical/Electronic Manufacturing industry

1988 – 2006 (18 years)

Planner

Intel

Public Company; Electrical/Electronic Manufacturing industry

1988 – 2006 (18 years)

Planning Manager

Intel

Public Company; Electrical/Electronic Manufacturing industry

1988 – 2006 (18 years)

Planning Manager

Intel Technology (M) Sdn Bhd

Management Consulting industry

1988 – 2005 (17 years)

* apa arah kesetiaan politik Chris Tan? siapa di dalam PEMANDU yang boleh berikan keyakinan bahawa Guan Eng tidak mendapat info daripada mole bernama Chris Tan ini? siapa nak bertanggungjawab?

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Apa Agenda ‘Nanyang Siang Pao’… Anwar ‘Goyang’ Pemansuhan ISA?

5 Komen Add your own

  • 1. mae1000Mae1000  |  September 20, 2011 at 8:52 am

    Tak kan pemimpin Melayu tak sedar, bahawa bukan Melayu olehkerana tidak dapat berkuasa melalui politik, mereka gunakan NGO dan jabatan di PM Dept untuk menguasai Malaysia dari segi ekonomi dan sebagainya. Satu masa, kuasa politik sudah tidak berguna.

    Balas
  • 2. zam  |  September 20, 2011 at 10:38 am

    Setelah sekian banyak maklumat bocor kepada pembangkang, adakah ini menunjukkan mereka merupakan agen Anwar dalam kerajaan?

    Balas
  • 3. comolot  |  September 20, 2011 at 4:50 pm

    buang saja cina-cina barua ni

    Balas
  • 4. A Malaysian  |  September 21, 2011 at 1:35 pm

    Apa in “NDA (non-disclaimer agreement)?” Apa bezanya dengan ‘non-disclosure agreement’?

    Balas
  • 5. management company  |  Julai 21, 2013 at 8:19 am

    It’s awesome in support of me to have a site, which is helpful for my know-how. thanks admin

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


September 2011
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,323,887 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: TURMERIC THE GOLDEN SPICE
    Turmeric (Curcuma longa) is a spice that comes from the turmeric plant. Native to Southeast Asia and commonly used in Asian food, it's well known as the main spice in curry. It's produced mainly in India, hence the name Indian saffron or the nickname “the golden spice of India.” Its hot, bitter taste is familiar to everyone, but its root is also wi […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Peja nipu mcm budak2, Saddiq tentu budak, Bunga langgar ROS
    Dahlah Pengerusi Pribumi Bersatu berkelahi macam budak2, Peja Pengerusi Perak pun menipu macam budak2 ...Bukan nama ada dalam kenyataan berikut:KENYATAAN MEDIAPARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA PERLANTIKAN KETUA-KETUA BAHAGIAN SEBAGAI LANJUTAN DARIPADA PELANTIKAN SERAMAI 128 KETUA-KETUA PENAJA BAHAGIAN YANG TELAH PUN DIUMUMKAN PADA 14HB FEBRUARI 2017, MAJLIS PIM […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Shafie Kecewakan Rakyat Sabah
    Datuk Shafie Apdal1. Bayangkan penderitaan rakyat luar bandar Sabah sejak sebelum merdeka yang mengharapkan kemudahan asas seperti bekalan air berish, bekalan elektrik dan jalan raya kampung, namun apabila kerajaan memberikan peruntukan untuk menyelesaikan keperluan mereka itu, pemimpin yang diharapkan menyelesaikannya, tidak menjalankan tanggungjawab sepert […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Shafie Kecewakan Rakyat Sabah
    Datuk Shafie Apdal1. Bayangkan penderitaan rakyat luar bandar Sabah sejak sebelum merdeka yang mengharapkan kemudahan asas seperti bekalan air berish, bekalan elektrik dan jalan raya kampung, namun apabila kerajaan memberikan peruntukan untuk menyelesaikan keperluan mereka itu, pemimpin yang diharapkan menyelesaikannya, tidak menjalankan tanggungjawab sepert […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: