First Time Tony Pua Dianggap ‘BODOH’ oleh Anwar…

November 3, 2011 at 12:42 am 9 comments

Anwar membebel panjang sebelum menyertai mesyuarat strategik pilihanraya PKR kelmarin. Kenyataan Tony Pua kepada China Press – bahawa Pakatan Rakyat akan mengecilkan jumlah kakitangan awam membuatkan Anwar pening kepala. Anwar selalu pesan kepada jentera PKR, jangan sampai hati kakitangan awam terhentak walaupun kita sibuk bermain politik. Anwar memang mahu pastikan majoriti pengundi perkhidmatan awam akan diberikan kepada pembangkang.

Malahan, dalam manifesto yang sedang direncana oleh Anwar dan Team Strategik Pilihanraya PKR akan menggariskan halatuju kakitangan awam yang lebih baik dan jelas. Banyak yang Anwar hendak tawarkan kepada kakitangan awam. Termasuk mengambil contoh bagaimana beberapa Negara Arab memberikan kemudahan kepada kakitangan awam. Model negara Arab yang kaya dengan minyak menjadi rujukan Anwar. Sumber? PETRONAS.

Apabila sahaja Anwar mendapat laporan media mengenai kenyataan Tony Pua, dia tersentak dan terus menzahirkan perkataan BODOH. Anwar tahu, jika UMNO menggunakan isu itu secara strategik, kakitangan awam akan pantas menidakkan sokongan kepada PR. Ini yang Anwar katakan sebagai BODOH.

Undi kakitangan awam adalah sama dengan undi Melayu. Hati mereka perlu dijaga. Strategi 2008 akan Anwar gunakan semula. Satu email khas akan Anwar sampaikan kepada semua kakitangan awam. Menggunakan data yang sudah disediakan oleh kumpulan strategik pilihanraya; e-mail kakitangan awam memang sudah ada di pejabat PKR. Tak ada masalah. Email blasting akan digunapakai. Kalau ikut cadangan, siap dengan video klip manifesto PR.

Pengambilan Perkhidmatan Awam 1 Januari – 30 Jun 2007

Kaum………………………………..Melayu………Cina………India

Pemohon ……………………………464,000…….9,000……13,000
% …………………………………….84.62%…….1.71%…..2.36%

Permohonan (jawatan)……………1,458,560…..29,607…..40,796

Panggilan termuduga………………..160,401…….5,102……5,107

Hadir temuduga………………………115,103…….3,358……3,636
%………………………………………80.48%……..2.34%……2.54%

Berjaya……………………………….18,618……….927……….639
%……………………………………..81.35%……..4.05%…….2.79%

Anwar tahu, hampir 85 % kakitangan awam adalah orang Melayu. Kalau hilang semua undi kakitangan awam, jawabnya memang demam lah strategi pilihanraya yang Anwar sedang rancang.

Anwar faham sangat dengan pemikiran kakitangan awam. Mudah percaya dengan janji. Kalau kali ini Anwar janji langit sekalipun, mereka akan undi Pakatan Rakyat. Mentaliti kakitangan awam, termasuk guru inilah yang mahu Anwar gunapakai. Anwar percaya dia boleh.

Tapi DAP janganlah kacau daun. Kalau Tony Pua buat lagi kenyataan nak kecilkan perkhidmatan awam – jawabnya akan melingkuplah undi yang Anwar anggap sebagai ‘fixed deposit’ Pakatan Rakyat ini.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Manifesto BN: Jangan Pisang Berbuah 2x Seksualiti Merdeka – Build Up PR Anwar?

9 Komen Add your own

  • 1. Hussin Rahman  |  November 6, 2011 at 7:36 pm

    Sekiranya tidak lahir manusia durjana bernama Anwar Ibrahim ini, pasti 50 peratus masalah politik negara selesai.

    Balas
  • 2. Tanpa Nama  |  November 8, 2011 at 5:36 pm

    pada saya siapa yang tulis benda nilah yang bodoh. cuba lihat statistik yg diberikan, kira peratusan yg diberikan sendiri. semua tak betul langsung. takkanlah penyokong BN ini bodoh sampai kalkulator pun tak tahu pakai?

    Balas
  • 3. App For Android  |  November 18, 2011 at 8:33 pm

    I got what you intend, thanks for putting up. Woh I am pleased to experience this website through google. Thanks For Share First Time Tony Pua Dianggap ‘BODOH’ oleh Anwar… Gelagat Anwar.

    Balas
  • 4. Android Apps  |  November 19, 2011 at 10:03 am

    Excellent goods from you, man. First Time Tony Pua Dianggap ‘BODOH’ oleh Anwar… Gelagat Anwar I’ve understand your stuff previous to and you are just extremely fantastic. I really like what you have acquired here, certainly like what you’re stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it wise. I can’t wait to read far more from you. This is actually a tremendous First Time Tony Pua Dianggap ‘BODOH’ oleh Anwar… Gelagat Anwar informations.

    Balas
  • 5. invest liberty reserve  |  November 19, 2011 at 6:53 pm

    Excellent blog here! Also your website loads up very fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

    Balas
  • 6. nora  |  November 20, 2011 at 10:22 pm

    yang sokong pembangkang tu cuma kaki tangan awam dari kelantan. Faktanya ramai kakitangan awam yang tak mengundi dan jangan anggap semua cikgu bodoh dan boleh senang-senang termakan janji
    Anwar Berahim ni….ramai yg dah tau dan kenal siapa Anwar..

    Balas
  • 7. Ramiro Leasher  |  November 23, 2011 at 2:53 am

    I have to say that I slightly disagree, but no biggie.

    Balas
  • 8. Carlos Gerveler  |  November 24, 2011 at 9:19 pm

    Thanks for the advice. Will put it to work. Tom

    Balas
  • 9. Android Apps  |  November 30, 2011 at 6:16 pm

    Excellent goods from you, man. First Time Tony Pua Dianggap ‘BODOH’ oleh Anwar… Gelagat Anwar I’ve understand your stuff previous to and you are just too excellent. I actually like what you have acquired here, certainly like what you are saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it wise. I can’t wait to read far more from you. This is actually a great First Time Tony Pua Dianggap ‘BODOH’ oleh Anwar… Gelagat Anwar informations.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2011
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Capaian Umum

  • 75,318,152 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: SPIRAL SKYSCRAPERS, A NEW TWIST ON ARCHITECTURAL DESIGN
    The current revolution in materials technology is permitting architects to realize their wildest designs - twisting, curvilinear spires unlike anything before seen. Now there are 28 skyscrapers with twisted structures either built or under construction. The following infographic by Futurism takes a look at some of these neo-futurist buildings that are changi […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • LGE ambil rasuah melalui konsultansi projek Penang?
    Malah Canada buat feasibility jauh lebih murah:http://snapshot2016.blogspot.my/2017/06/murah-saja-feasibility-study-canada-buat.htmlLGE dituntut menjawab:Selamat hari raya to one and all.Late last night, Penang Govt quickly hold PC to again claim that they did no overpay for the studies - probably hoping that Rahman Dahlan and the BNSC team will be busy cele […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Tutup Abjad, Nombor Pendaftaran Elak Dikesan
    KUALA BERANG – Polis Diraja Malaysia (PDRM) Terengganu hari ini berjaya menghidu tindakan beberapa pemilik kenderaan yang sengaja menampal pelekat hitam pada satu abjad di nombor pendaftaran kenderaan bagi mengelak identiti dikesan. Timbalan Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Asisten Superintendan Ismail Man berkata taktik sedemikian ant […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: