Apahal Pulak KU LI???

Januari 6, 2012 at 1:51 pm 4 comments

Laporan akhbar Cina, Sinchew mengatakan Ku Li telahpun dipersetujui untuk dijadikan sebagai PERDANA MENTERI (Interim) kepada Pakatan Rakyat dalam pilihanraya yang akan datang. Menurut sumber yang ditemui oleh Sin Chew, kalangan pimpinan PR telahpun mempersetujui bahawa Ku Li akan dijadikan pengganti Anwar jika mereka memengani Pilihanraya yang akan datang.

Blog ini tidak pasti siapa yang ditemui oleh Sin Chew namun berita ini adalah sesuatu yang sangat tidak relevan dan tepat. Ku Li tidak pernah berada di dalam ‘list’ mereka yang perlu diangkat sebagai pemimpin di dalam PR. Setakat ini, hanya nama Azmin dan Nurul Izzah sahaja yang disebut. PAS juga tidak berani menawarkan diri untuk meletakkan wakil parti tersebut sebagai PM. Menurut survey yang dilakukan PR secara bersama; PAS masih lagi belum mampu menarik perhatian masyarakat bukan Islam – sekaligus menyebabkan parti tersebut ‘handicap’ untuk menjadi PM.

PAS sendiri bersetuju bahawa Izzah membawa peluang yang lebih besar menarik pengundi muda di Malaysia. Walaupun tanpa pengalaman, ianya boleh ditampung dengan tunjuk ajar Azmin, Hadi dan Kit Siang.

Maaf cakap, kepada PR – masa KU LI sudah lama berlalu. He might be a seasoned politician – tetapi not a reformer.

Maka dengan itu, laporan Sin Chew tersebut adalah satu laporan yang ‘hoax’ dan sama sekali tidak benar.

PR sedang bersedia untuk maju ke depan, tanpa atau bersama Anwar. Itu hakikat yang sebenar.

Azmin Ali bersedia menyerahkan ‘ruang’ Perdana Menteri kepada Izzah; tetapi BUKAN kepada Ku Li.

Perjumpaan kepimpinan akan diadakan di hotel Hilton pada 8.1.2012. Antara yang telah maklum hadir ialah Hadi Awang, Hatta Ramli dan Lim Kit Siang. Pada malam tersebut akan diumumkan pemangku Ketua Umum PR iaitu Lim Kit Siang dan Azmin Ali. Dijangka Hadi Awang akan dilantik Ketua Umum PR sekiranya DSAI ditangkap. Ini strategi awal. Berdasarkan build up yang Anwar sudah lakukan di dalam PAS, kalangan Naib-Naib Presiden PAS sendiri akan mencadangkan nama Izzah.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Pilihan Raya Umum 13, Strategi Politik PKR, YB Nurul Izzah. Tags: , , .

DAP Siap Berjuang Tanpa Anwar? Kegagalan Azmin, Kebodohan Sam Iskandar

4 Komen Add your own

  • 1. Bei soo lang  |  Januari 9, 2012 at 1:53 pm

    To: All Malaysians who loves to live in a country where the Rule of Law is above all politicians.
    From: See Yin Luan, Lawyer of Democratic Justice,Malaysia,17 th Floor,Wisma MCA,163 Jalan Ampnag,Kuala Lumpur.
    Subject : Make a million police reports against all the people involved in giving false evidence in court in DSAAIII sodomy 1 and 2 case.
    Agenda:
    1) If these people do not have justice served on them under the BN government.
    We can start criminal files on them.
    2) They will get justice served on them on the next PR government.
    3) These people should be prosecuted up the five levels of courts.
    4) These people should serve long jail sentences,
    5) It will serve all future law enforces who breaks the law for their own selfish political and monetary agenda.
    6) The people involved are the IGP,AG,PDRM CID investigating officers and all the other scientific officers,
    7) I will be briefing all the bar councils in the commonwealth.
    8) I will invite foreign observers for the next General Election.
    9) I will work with Amiga to apply foreign pressure on the government.
    10) My group will build a new Malaysia.
    Lawyer See Yin Luan,
    17th Floor,
    Wisma MCA,
    163 Jalan Ampamg,
    Kuala Lumpur,

    Balas
  • 2. syah melanos s.tj  |  Januari 18, 2012 at 8:24 pm

    seandainya news akhbar china tersebut ini ada.maka chances utk Barisan Alternatif atau angkatan menguasai etrajaya adalah llebihcerah dgn kuli ikutserta ba.kursi arlimen mlik ba lus t.kuli insyaaALLAH MEMADAI UNTUK MEMBENTUK CABINET REFORMASI MALAYSIA .Negara akan bebas dr durjana akan akanmenjadi selesa aman dan makmur.tengku razali berganding wdgn.dsai, faksi china,india dsb.nya.waqhai bangsa malaysia bangkitlah.foward never retreat.

    Balas
  • 3. syah melanos s.tj  |  Januari 18, 2012 at 8:34 pm

    saya menokong seenuhnya b erita news china tentang tengku razali.eluang akan lebih cerah menguasai sekritariat administrasi nasional jika dsai gandingan t.kuli,china dan india dsb.sebilangan ahlli iktisad dlm.barisan nasional akan menyertai t.kuli..bebaslah negara malaysia dariada durjana ,negara makmur dan sejahtera.wahai rakyat mallaysia unite foward we march to form a just admin istration of the nation.

    Balas
  • 4. syah melanos s.tj  |  Januari 18, 2012 at 8:53 pm

    sebaik saja konfr4ontasi indonesiamalaysia berakhir dt.ab dul latif dato hussen (uncle najib hussen } minta saya kembali ke malasia utk samasama membangun negara malaysia cq.sarawak.saya akur dan kemblali .dua kali menyertai ge dgn.menabur janji kemakmuran dan keadilan,serta kesejahteraan bangsa dan negara..saya hormatiTUNKU Abdulrahman sbg.mana saya hormati bong karno..akan tetai saya kecewa adminstrator malaysia sesudah Tunku.semua mereka bukan lagi membila bangsa dan negara malaysia sebaliknya diri sendiri,kronis dan rasuah besar.wahai bangsa malaysia let unite go foward we march arm in arm we chang these draconian administorist with a fresh holistic one.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2012
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,303,328 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 BEST FITNESS TRACKERS OF 2016
    The 6 best fitness trackers of 2016By Simon Crisp, New Atlas, 30 November 2016.Many people strap on a fitness tracker or sport swatch to monitor how active they are, and in the hope it will help motivate them if they turn out to be more sloth-like than they'd expected. But which one is going to be right for you? Here New Atlas looks at some of the best […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Ketika Najib bersama Hadi untuk ummah, Mahathir bersama DAP yang zalim!!!
    Ketika UMNO bersama PAS ketepikan politik demi kemanusiaan kaum Rohingya, Mahathir sebaris dengan DAP yang zalim dan korup untuk jatuhkan kerajaan yg dipimpin orang Islam.Mana Aung Sang Suu Kyi yang disanjung Anwar dan dunia?Padahal mereka anggapnya ular dan bapa ayam. Mana maruahnya????Mereka terang2 akui guna Madey untuk pecahbelahkan Melayu. Video pengaku […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: