Archive for Januari 9, 2012

Kegagalan Azmin, Kebodohan Sam Iskandar

Kepada yang sampai awal di persekitaran Mahkamah Jalan Duta pagi tadi; pastinya nampak bagaimana Azmin menjerkah Shamsul Iskandar kerana menurunkan tandatangan di dokumen PDRM. Azmin kecewa kerana Ketua AMK membuat tindakan bodoh untuk menurunkan tandatangan – sedang Latheefa Koya sudah berulang kali menyatakan JANGAN TANDATANGAN apa-apa dokumen sekalipun. Latheefa juga mengingatkan agar semua wakil PKR yang bertemu PDRM untuk membawa ‘air mineral’ sendiri sewaktu berbincang dengan PDRM.

Nasihat Latheefa Koya gagal didengar oleh Sam Iskandar. Lawyer yang grad UIA (tapi bebal) itu terus menandatangani dokumen PDRM tanpa ada rasa segan silu. Sam terlalu seronok menjadi KOMANDER rali pagi ini kerana dia sudah pun mendapat kepercayaan Anwar yang hebat.

Inilah yang membuatkan Azmin Ali naik angin. Sam gagal dengar nasihat. Peruntukan RM200,000 untuk mengurus pengangkutan, elaun hadir, keselamatan dan sebagainya sudah Azmin serahkan kepada Sam dua minggu lalu. Kehadiran? Tidak seperti yang Azmin jangka.

Sebenarnya, himpunan pagi ini adalah satu ‘litmus test’ kepada kewibawaan Azmin dalam mengurus parti. Nampak gagal dan kacau bilau. Banyak benda yang tak settle.

Kebanyakan yang hadir adalah kalangan ahli PKR Gombak dan PKR Ampang Jaya. Cabang lain tak nampak muka. Azmin naik angin lagi. SMM yang janji untuk menghantar 5,000 orang juga gagal. Duit sudah ambil. Hancur lagi.

Kita harapkan yang terbaik hari ini. Supaya tidak ada kes yang bukan-bukan.

Apapun, PKR kena rasional dan menerima apa sahaja keputusan mahkamah. Seperti yang Anwar ungkap di Pandan, ‘ini pilihan saya….saya pilih untuk berada dalam keadaan ini’. Tahniah Anwar.

Advertisements

Continue Reading Januari 9, 2012 at 6:08 pm Tinggalkan komen


Januari 2012
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,330,280 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 WACKY PRODUCTIVITY APPS THAT FORCE YOU TO PERFORM UNDER PRESSURE
    How to Perform Under Pressure With These 8 Wacky Productivity AppsBy Dann Albright, Make Use Of, 13 April 2018.Pressure helps people be more productive. Whether you like them or not, deadlines probably get you to work faster. They might add stress to your life, and make you feel like you’re not getting enough done. But pressure does, generally, help.Want to […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kenapa Orang Lama Alergik Dengan Parti DAP???
    Bagi orang lama, DAP tak ada bezanya dengan PAP.Cuma PAP kat Singapura dan DAP kat Malaysia tapi tok dalang dia sama, jalan cerita pun sama.Prinsip, perjuangan dan ideologi politik parti abang adik ni sama mcm kembar seiras.Jom kita buat edisi bongkar permainan PAP kat Singapura bawah tok dalang mendiang Dinasti Lee yang DAP fotostat kat Malaysia nie bawah t […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GUANG ENG BAYAR AHLI PERNIAGAAN UNTUK SELESAIKAN ISU RASUAH?
    Aku suka video yang dibuat oleh Tentera Troll Kebangsaan ini.Sekarang aku nak cerita dengan korang perihal Guan Eng dan Zenith ni, mudah saja, apabila kantoi saja projek Terowong bawah laut oleh yang dibuat oleh Guan Eng and the team maka bermulalah kisah team mereka mencari FIXER untukk menyelesaikan masalah ini.Disini la mereka telah menggunapakai khidmat […]

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya Memilih Yang Kamu Mau
    Nonton Bola dengan Cara Beda di Spbo Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Apakah anda bisan nonton bola gitu-gitu saja? Kalau begitu maka akan sangat bagus dan disarankan sekali jika anda coba…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada