Lelaki Y = Anwar? Atau orang lain?

Januari 10, 2012 at 7:41 pm 2 comments

Sebagai bekas orang kanan reformasi sekitar 1998-2001, penulis mengucapkan setinggi tahniah di atas kejayaan team guaman Anwar yang mampu menampilkan keraguan munasabah kepada kes. Semua taktik mereka berjaya. Penangguhan. Political pressure. Cubaan merasuah. Taktik serangan peribadi. Semua mereka guna. Kita mesti mengucapkan tahniah di atas kerja keras mereka selama ini.

Memang Anwar bukan manusia biasa. Bukan. Percayalah, kalau anda dan saya berhadapan dengan kes sama – kita akan disabitkan kesalahan dalam masa 3 bulan (maksima). Tapi kita mesti muhasabah diri dan ingat bahawa kita bukan Anwar.

Kata seorang orang kuat PKR; 09 Januari 2012 – adalah ‘hari lahir’ baru buat Anwar. Anwar sudah kembali kepada fitrah. Seorang bayi yang bersih dan tidak mempunyai dosa. Demikian tahap ‘pengagungan’ yang ada di dalam PKR. Kepada mereka, hati dan kalbu Anwar sudah bersih bagai dicuci dengan air zam zam. Anwar sudah tidak ada liabiliti dan masalah politik lagi.

Tapi, enam/tujuh orang mantan peserta reformasi tidak berfikir begitu. Anwar hanya bernasib baik. Sangat bernasib baik.

Kredibiliti dan kemampuan PDRM dalam menguruskan kes bersifat ‘high profile’ memang wajar selalu diragui. Sebagai seorang anggota yang berpengalaman, tidak ada sesiapa yang mampu menyangka bahawa IO Jude Pereira boleh menyimpan DNA di dalam kabinet besi di pejabat; berbanding keperluan meletakkannya di dalam peti ais. Jude nampak macam seorang anggota yang sudah mempunyai agenda sejak awal. Tapi, semua ini tidak mampu kita buktikan.

DNA Lelaki Y yang mencecahkan kemaluan di dubur Saiful masih belum mampu ditentukan. Mahkamah tidak mahu membuat sabitan, di atas contoh DNA yang disimpan dengan begitu cuai.

Kepada bekas penggerak reformasi, kami hanya mengharapkan Anwar dapat melakukan perkara-perkara berikut:-

  • Hentikanlah segala macam aktiviti songsang yang selama ini menjadi MINAT erotik Pak Sheikh;
  • Berhati-hatilah dengan insan sekeliling yang selalu memuji dan mengharapkan pujian;
  • Kurangkanlah berkawan dengan tokoh korporat yang mempunyai minat yang tidak masuk akal dan gila;
  • Sayangilah keluarga dan Kak Wan dengan sepenuh hati;
  • Jagalah diri, dan jangan terperosok lagi dengan masalah moral.
  • Jangan mudah mengambil ‘Pegawai Khas’ yang berwajah manis dan menggoda;
  • Berikan Kak Wan ruang untuk menjaga ‘Pejabat Peribadi’ Pak Sheikh dengan sepenuh hati;
  • Renunglah wajah cucu di setiap hari – taubat nasuha dan tidak lagi mengamalkan maksiat. Anda bukannya semakin ‘muda’.
  • Hargailah pengorbanan Kak Wan dan anak2.

Jodoh kami dengan Anwar memang tidak panjang. Kepada kami, bekas penggerak reformasi (yang masih mempunyai ramai rakan di dalam PKR) mendoakan yang terbaik buat Anwar.

Kami sentiasa memerhati – dan jangan sesekali menganggap kami sebagai alat kerajaan. Kami akan kekal neutral.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Pilihan Raya Umum 13, Skandal Seks, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Kegagalan Azmin, Kebodohan Sam Iskandar Jenuh Kakitangan HQ Tukar Manifesto…

2 Komen Add your own

  • 1. Tanpa Nama  |  Januari 11, 2012 at 7:30 pm

    tiada bukti kukuh utk menuduh anwar liwat saiful..so klakar…kesian budak saiful jadi alat politik,..anwar di bebaskan..alhamdllah…

    Balas
    • 2. ahmad shukri mokhtar  |  Januari 17, 2012 at 8:37 am

      kesian kat anwar yer? Tak habis2 kena fitnah, kena konspirasi nk menjatuhkan dia. Tetapi dia jugak yg jaja merata2 cerok dan rantau hatta luar negara mengatakan dirinya difitnah dan dikonspirasi oleh siapa? Oleh UMNO, UMNO ni jahat sungguhlah.. Iskh iskh iskh kesian ANWAR,, TAPI KALAU UMNO jahat ngapa ANWAR x nk letak jawatan dalam UMNO dan beri tunjuk sebab mengapa beliau tidak boleh dipecat. Tp x jawab. Alasannya konspirasi , Fitnah.. mgkin belajar dari Madu 3 , bila org nk marah sebut kesian, kesian lama2 org lupa dia dah buat salah. Tp dia dimangsai. Ceh! AnwarRAJA LIWAT

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2012
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,303,328 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 BEST FITNESS TRACKERS OF 2016
    The 6 best fitness trackers of 2016By Simon Crisp, New Atlas, 30 November 2016.Many people strap on a fitness tracker or sport swatch to monitor how active they are, and in the hope it will help motivate them if they turn out to be more sloth-like than they'd expected. But which one is going to be right for you? Here New Atlas looks at some of the best […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Ketika Najib bersama Hadi untuk ummah, Mahathir bersama DAP yang zalim!!!
    Ketika UMNO bersama PAS ketepikan politik demi kemanusiaan kaum Rohingya, Mahathir sebaris dengan DAP yang zalim dan korup untuk jatuhkan kerajaan yg dipimpin orang Islam.Mana Aung Sang Suu Kyi yang disanjung Anwar dan dunia?Padahal mereka anggapnya ular dan bapa ayam. Mana maruahnya????Mereka terang2 akui guna Madey untuk pecahbelahkan Melayu. Video pengaku […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APABILA PEMUDA UMNO PULAU PINANG TURUN PADANG UNTUK KEJUTKAN GUAN ENG!
    Steady la Azwan Bro and the gang, bab ini aku sokong korang buat perhimpunan sebab nak lawan Guan Eng dan cara korang buat memang best dan professional dan bukan macam lembaga hitam yang gila glamer dan pakai adik sendiri sampai dapat anak hasil sumbang mahram tu.Teruskan dan Parpukari akan terus sokong Pemuda UMNO Pulau Pinang yang gagah berani, kat bawah n […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: