Lelaki Y = Anwar? Atau orang lain?

Januari 10, 2012 at 7:41 pm 2 comments

Sebagai bekas orang kanan reformasi sekitar 1998-2001, penulis mengucapkan setinggi tahniah di atas kejayaan team guaman Anwar yang mampu menampilkan keraguan munasabah kepada kes. Semua taktik mereka berjaya. Penangguhan. Political pressure. Cubaan merasuah. Taktik serangan peribadi. Semua mereka guna. Kita mesti mengucapkan tahniah di atas kerja keras mereka selama ini.

Memang Anwar bukan manusia biasa. Bukan. Percayalah, kalau anda dan saya berhadapan dengan kes sama – kita akan disabitkan kesalahan dalam masa 3 bulan (maksima). Tapi kita mesti muhasabah diri dan ingat bahawa kita bukan Anwar.

Kata seorang orang kuat PKR; 09 Januari 2012 – adalah ‘hari lahir’ baru buat Anwar. Anwar sudah kembali kepada fitrah. Seorang bayi yang bersih dan tidak mempunyai dosa. Demikian tahap ‘pengagungan’ yang ada di dalam PKR. Kepada mereka, hati dan kalbu Anwar sudah bersih bagai dicuci dengan air zam zam. Anwar sudah tidak ada liabiliti dan masalah politik lagi.

Tapi, enam/tujuh orang mantan peserta reformasi tidak berfikir begitu. Anwar hanya bernasib baik. Sangat bernasib baik.

Kredibiliti dan kemampuan PDRM dalam menguruskan kes bersifat ‘high profile’ memang wajar selalu diragui. Sebagai seorang anggota yang berpengalaman, tidak ada sesiapa yang mampu menyangka bahawa IO Jude Pereira boleh menyimpan DNA di dalam kabinet besi di pejabat; berbanding keperluan meletakkannya di dalam peti ais. Jude nampak macam seorang anggota yang sudah mempunyai agenda sejak awal. Tapi, semua ini tidak mampu kita buktikan.

DNA Lelaki Y yang mencecahkan kemaluan di dubur Saiful masih belum mampu ditentukan. Mahkamah tidak mahu membuat sabitan, di atas contoh DNA yang disimpan dengan begitu cuai.

Kepada bekas penggerak reformasi, kami hanya mengharapkan Anwar dapat melakukan perkara-perkara berikut:-

  • Hentikanlah segala macam aktiviti songsang yang selama ini menjadi MINAT erotik Pak Sheikh;
  • Berhati-hatilah dengan insan sekeliling yang selalu memuji dan mengharapkan pujian;
  • Kurangkanlah berkawan dengan tokoh korporat yang mempunyai minat yang tidak masuk akal dan gila;
  • Sayangilah keluarga dan Kak Wan dengan sepenuh hati;
  • Jagalah diri, dan jangan terperosok lagi dengan masalah moral.
  • Jangan mudah mengambil ‘Pegawai Khas’ yang berwajah manis dan menggoda;
  • Berikan Kak Wan ruang untuk menjaga ‘Pejabat Peribadi’ Pak Sheikh dengan sepenuh hati;
  • Renunglah wajah cucu di setiap hari – taubat nasuha dan tidak lagi mengamalkan maksiat. Anda bukannya semakin ‘muda’.
  • Hargailah pengorbanan Kak Wan dan anak2.

Jodoh kami dengan Anwar memang tidak panjang. Kepada kami, bekas penggerak reformasi (yang masih mempunyai ramai rakan di dalam PKR) mendoakan yang terbaik buat Anwar.

Kami sentiasa memerhati – dan jangan sesekali menganggap kami sebagai alat kerajaan. Kami akan kekal neutral.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Kes Liwat, Pilihan Raya Umum 13, Skandal Seks, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Kegagalan Azmin, Kebodohan Sam Iskandar Jenuh Kakitangan HQ Tukar Manifesto…

2 Komen Add your own

  • 1. Tanpa Nama  |  Januari 11, 2012 at 7:30 pm

    tiada bukti kukuh utk menuduh anwar liwat saiful..so klakar…kesian budak saiful jadi alat politik,..anwar di bebaskan..alhamdllah…

    Balas
    • 2. ahmad shukri mokhtar  |  Januari 17, 2012 at 8:37 am

      kesian kat anwar yer? Tak habis2 kena fitnah, kena konspirasi nk menjatuhkan dia. Tetapi dia jugak yg jaja merata2 cerok dan rantau hatta luar negara mengatakan dirinya difitnah dan dikonspirasi oleh siapa? Oleh UMNO, UMNO ni jahat sungguhlah.. Iskh iskh iskh kesian ANWAR,, TAPI KALAU UMNO jahat ngapa ANWAR x nk letak jawatan dalam UMNO dan beri tunjuk sebab mengapa beliau tidak boleh dipecat. Tp x jawab. Alasannya konspirasi , Fitnah.. mgkin belajar dari Madu 3 , bila org nk marah sebut kesian, kesian lama2 org lupa dia dah buat salah. Tp dia dimangsai. Ceh! AnwarRAJA LIWAT

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2012
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,310,910 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 11 UNBUILT METROS AND FAILED RAPID TRANSIT SYSTEMS
    11 Unbuilt Metros & Failed Rapid Transit SystemsBy Morris M, Urban Ghosts Media, 21 February 2017.There’s something uniquely fascinating about unbuilt metros and other unfinished subway lines. The idea that - hidden away beneath our feet, in a shadowy realm unseen for decades by human eyes - there lie mysterious, sweeping tunnels that have been all but f […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • 22 tahun PM, Saudi tak hingin lawat Madey
    PRIME MINISTER NAJIB RAZAK WELCOMES KING SALMAN'S VISIT TO MALAYSIA, ANTICIPATES INCREASED TRADE LINKS AND PEOPLE TO PEOPLE TIES24th February 20171.      This weekend, we will welcome His Majesty King Salman Bin Abdulaziz Al-Saud, the Custodian of the Two Holy Mosques, for a State Visit to Malaysia at the invitation of Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Umno Nafi Terlibat Beri Geran Atau Dana Kepada Usahawan
    KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menafikan parti itu terlibat dalampenganjuran pemberian sebarang geran atau dana kononnya bagi membantu usahawan khususnya peniaga kecil dan syarikat baru dengan menjanjikan pulangan berganda dalam tempoh tertentu. Beliau berkata pihaknya telah menerima beberapa aduan berkaitan kewujud […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • LAPORAN TERKINI DARI NAUTICAL ALIYA
    MEMASUKI hari kelima pelayaran, kapal Nautical Aliya yang membawa pelbagai bentuk bantuan daripada rakyat negara ini kini sudahpun memasuki perairan Myanmar dengan keadaan cuaca dan laut yang baik, ia membantu memudahkan pelayaran.Wakil Perak Today berkata, sekitar jam 11 pagi tadi (waktu Malaysia), Nautical Aliya telah dihampiri Kapal Peninjau Tentera Myanm […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: