Anwar Kata Pemuda PAS – BAHLOL!!!

Januari 31, 2012 at 12:03 am 7 comments

 

 

Menarik mesyuarat koordinasi malam tadi di kalangan pimpinan PKR. Sambil tengok AJL, sebab Ketua Cabang Parit Sulong bertanding; mereka berbincang banyak perkara yang melibatkan koordinasi menjelang pilihanraya. Antara isu yang ditimbulkan adalah keperluan bajet menjelang kempen PRU nanti. Ramai yang memberikan pendapat. Rata-rata mengakui, keperluan bajet sekurang-kurangnya DUA KALI GANDA daripada bajet tahun 2008. Dua kali ganda.

Memang Kerajaan Negeri Selangor sudah asingkan keperluan pilihanraya – RM300 juta di peringkat awal. Namun, tumpuan akan diberikan kepada Selangor. Apa keperluan Negeri lain? Mereka juga perlukan pembelaaan.

Disinilah Anwar memberitahu bagaimana Pemuda PAS adalah kumpulan yang bahlol dan tidak ada strategi.

Anwar menerangkan bagaimana kenyataan yang dibuat baru-baru ini mengenai Israel – adalah bertujuan khas mendapatkan dana pilihanraya. Setelah diasingkan oleh kebanyakan lobbyists group dan NGO antarabangsa; Anwar perlu merapatkan diri semula dengan mereka. Oleh yang demikian, kenyataan Anwar baru-baru ini adalah khusus untuk membuka jalan mendapatkan dana luar.

Open Society milik George Soros tidak akan membantu jika Anwar masih mengambil pendekatan anti APCO. Ini sudah diberitahu kepada Anwar secara jelas. Malahan, Anwar juga mengakui bahawa Open Society hanya akan memberikan dana jika Anwar mampu mengubah pendirian mengenai isu Israel.

Pemuda PAS yang BAHLOL – kata Anwar tidak tahu bahawa mereka akan berjuang dengan poket kosong kalau tidak dengan bantuan PKR. Kebahlolan Pemuda PAS ini hanya akan meranapkan peluang PR dalam PRU yang akan datang.

Nampaknya ini soal DANA untuk PRU yang akan datang. Bukan soal ideologi.

Kita kena faham permainan dan gelagat Anwar ini…

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Anwar Arah PAS Matikan Gerakan Hasan Ali Beda MAHATHIR dan Anwar

7 Komen Add your own

  • 1. rebelrenegade  |  Januari 31, 2012 at 3:18 am

    Salam,

    Jika betullah apa yang berlaku seperti yang ditulis di atas, maka saya merasa sedih. Mengharapkan dana dari bangsa yang tidak pernah memandang tinggi orang Asia dan orang Islam khususnya semata-mata untuk menjatuhkan pemerintah dari kalangan senegara sendiri. Sesungguhnya inilah permainan politik kuasa. Ianya amat kotor sekali. Sememangnya bangsa kulit putih ini memang tidak senang dengan pembangunan & kejayaan orang-orang Timur. Ada sahaja cara mereka untuk mempastikan orang-orang Timur kekal di bawah telunjuk mereka. Malang sekali, ada ramai orang-orang Timur tidak kisah menjadi alat mereka ini bagi tujuan tersebut. Kolonisasi bakal berlaku semula?

    Balas
  • 2. Amirul  |  Januari 31, 2012 at 11:41 am

    Hai.. lain macam aje post kali ini.. Adakah Blogger Gelagat Anuar dah berpaling tadah ke Pakatan??? Seolah-olah cuba untuk memperbetulkan kenyataan Anuar yang dia sebenarnya tak menyokong Negara Israel tetapi dia nak budget aje. Kekadang kena berhati-hati bila mmeberikan kenyataan…

    Balas
  • […] Link Like this:LikeBe the first to like this post. […]

    Balas
  • 4. kialjr65.com  |  Februari 1, 2012 at 8:33 am

    Reblogged this on KUkial_Jr@com.

    Balas
  • 5. naqqib  |  Februari 3, 2012 at 3:40 pm

    bahan2 ini terlalu berat untuk dicernakan oleh otak Pemuda Pas.

    mereka hanya boleh telan iklan ubat kuat sex di Harakah..kah..kah..kah..

    Balas
  • 6. nalyus  |  April 25, 2012 at 8:02 pm

    war lah yg bahlol.sbb war ikut telunjok israil lanatullah.klu war ikut israil.war pun laknatullah jugalah

    Balas
  • […] GA – Menarik mesyuarat koordinasi malam tadi di kalangan pimpinan PKR. Sambil tengok AJL, sebab Ketua Cabang Parit Sulong bertanding; mereka berbincang banyak perkara yang melibatkan koordinasi menjelang pilihanraya. […]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2012
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 65,000,477 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 INSANE WAYS COMPANIES PROFITED FROM INCOMPETENCE AND VIOLENCE
    10 Insane Ways Companies Profited From Incompetence And ViolenceBy Morris M., Listverse, 23 May 2015.Most of us are aware by now that corporations do some pretty crappy things. Things like poisoning an entire town, facilitating torture and slavery, or funnelling money to Mexican drug cartels. Yet they often get away with it because they’re rich and provide a […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Keselaluan burukkan pemimpin lemahkan parti
    Sebelum masa mmg kosong tapi lebih 10 ribu hadhirPerdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata parti dan pemimpin tidak boleh dipisahkan.Beliau berkata justeru, jika seseorang pemimpin sering diburuk-burukkan, parti akan lemah. "Kalau kita perkuatkan pemimpin, kita akan perkuatkan parti. Bila parti kuat, kita akan berjaya dalam pilihan raya."O […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • PKR Jemput Sarjana Islam Luar Tolak Hudud
    AIDCNews – 23/5/15- PKR telah menjemput sarjana Islam luar negara untuk menolak hudud yang cuba dilaksanakan PAS di Kelantan. Hudud tidak sesuai diguna… more »

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • MARI TENGOK VIDEO UCAPAN PM DI RTC GOPENG PERAK!
    Tengok sendiri apa yang diperkatan oleh PM Najib Razak sendiri, aku suka speech dia ni. Luangkan masa sikit dan tengok apa yang beliau sampaikan. Please be positive and listen to him.Aku rasa sudah tiba masanya kita henti berbalah sesama sendiri, korang semua dah tengok kemana sahaja Najib pergi memang ramai yang turun dan ini bermakna sokongan terhadap beli […]

RSS Musram Rakuman

  • 1MDB membawa Perpecahan Yang Tidak Perlu
    1. 1MDB tidak disangka telah membawa malapetaka kepada para pemimpin Umno. Kepimpinan berpasukan, kini telah retak dan menunggu berkicai.2. Pembangkang tidak perlu berkerja keras, malah mereka kini, kopi-kopi hanya memperhatikan sepak terajang antara para pemimpin Umno.3. Melalui kemelut 1MDB, nampak siapa yang setia dengan DS Najib, dan siapa yang tidak. Ka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Malaysian Troops Join Arab Coalition?
    Malaysia has become the 12th country to join the coalition   Malaysian troops on Sunday arrived at Saudi Royal Air Force base to participate in the Saudi-led coalition to support the legitimacy in Yemen under Operation Restoring Hope.   Malaysia has become the 12th country to join the coalition after Senegal which is sending 2,100 ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • 1MDB membawa Perpecahan Yang Tidak Perlu
    1. 1MDB tidak disangka telah membawa malapetaka kepada para pemimpin Umno. Kepimpinan berpasukan, kini telah retak dan menunggu berkicai.2. Pembangkang tidak perlu berkerja keras, malah mereka kini, kopi-kopi hanya memperhatikan sepak terajang antara para pemimpin Umno.3. Melalui kemelut 1MDB, nampak siapa yang setia dengan DS Najib, dan siapa yang tidak. Ka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers

%d bloggers like this: