Anwar Kata Pemuda PAS – BAHLOL!!!

Januari 31, 2012 at 12:03 am 7 comments

 

 

Menarik mesyuarat koordinasi malam tadi di kalangan pimpinan PKR. Sambil tengok AJL, sebab Ketua Cabang Parit Sulong bertanding; mereka berbincang banyak perkara yang melibatkan koordinasi menjelang pilihanraya. Antara isu yang ditimbulkan adalah keperluan bajet menjelang kempen PRU nanti. Ramai yang memberikan pendapat. Rata-rata mengakui, keperluan bajet sekurang-kurangnya DUA KALI GANDA daripada bajet tahun 2008. Dua kali ganda.

Memang Kerajaan Negeri Selangor sudah asingkan keperluan pilihanraya – RM300 juta di peringkat awal. Namun, tumpuan akan diberikan kepada Selangor. Apa keperluan Negeri lain? Mereka juga perlukan pembelaaan.

Disinilah Anwar memberitahu bagaimana Pemuda PAS adalah kumpulan yang bahlol dan tidak ada strategi.

Anwar menerangkan bagaimana kenyataan yang dibuat baru-baru ini mengenai Israel – adalah bertujuan khas mendapatkan dana pilihanraya. Setelah diasingkan oleh kebanyakan lobbyists group dan NGO antarabangsa; Anwar perlu merapatkan diri semula dengan mereka. Oleh yang demikian, kenyataan Anwar baru-baru ini adalah khusus untuk membuka jalan mendapatkan dana luar.

Open Society milik George Soros tidak akan membantu jika Anwar masih mengambil pendekatan anti APCO. Ini sudah diberitahu kepada Anwar secara jelas. Malahan, Anwar juga mengakui bahawa Open Society hanya akan memberikan dana jika Anwar mampu mengubah pendirian mengenai isu Israel.

Pemuda PAS yang BAHLOL – kata Anwar tidak tahu bahawa mereka akan berjuang dengan poket kosong kalau tidak dengan bantuan PKR. Kebahlolan Pemuda PAS ini hanya akan meranapkan peluang PR dalam PRU yang akan datang.

Nampaknya ini soal DANA untuk PRU yang akan datang. Bukan soal ideologi.

Kita kena faham permainan dan gelagat Anwar ini…

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Anwar Arah PAS Matikan Gerakan Hasan Ali Beda MAHATHIR dan Anwar

7 Komen Add your own

  • 1. rebelrenegade  |  Januari 31, 2012 at 3:18 am

    Salam,

    Jika betullah apa yang berlaku seperti yang ditulis di atas, maka saya merasa sedih. Mengharapkan dana dari bangsa yang tidak pernah memandang tinggi orang Asia dan orang Islam khususnya semata-mata untuk menjatuhkan pemerintah dari kalangan senegara sendiri. Sesungguhnya inilah permainan politik kuasa. Ianya amat kotor sekali. Sememangnya bangsa kulit putih ini memang tidak senang dengan pembangunan & kejayaan orang-orang Timur. Ada sahaja cara mereka untuk mempastikan orang-orang Timur kekal di bawah telunjuk mereka. Malang sekali, ada ramai orang-orang Timur tidak kisah menjadi alat mereka ini bagi tujuan tersebut. Kolonisasi bakal berlaku semula?

    Balas
  • 2. Amirul  |  Januari 31, 2012 at 11:41 am

    Hai.. lain macam aje post kali ini.. Adakah Blogger Gelagat Anuar dah berpaling tadah ke Pakatan??? Seolah-olah cuba untuk memperbetulkan kenyataan Anuar yang dia sebenarnya tak menyokong Negara Israel tetapi dia nak budget aje. Kekadang kena berhati-hati bila mmeberikan kenyataan…

    Balas
  • […] Link Like this:LikeBe the first to like this post. […]

    Balas
  • 4. kialjr65.com  |  Februari 1, 2012 at 8:33 am

    Reblogged this on KUkial_Jr@com.

    Balas
  • 5. naqqib  |  Februari 3, 2012 at 3:40 pm

    bahan2 ini terlalu berat untuk dicernakan oleh otak Pemuda Pas.

    mereka hanya boleh telan iklan ubat kuat sex di Harakah..kah..kah..kah..

    Balas
  • 6. nalyus  |  April 25, 2012 at 8:02 pm

    war lah yg bahlol.sbb war ikut telunjok israil lanatullah.klu war ikut israil.war pun laknatullah jugalah

    Balas
  • […] GA – Menarik mesyuarat koordinasi malam tadi di kalangan pimpinan PKR. Sambil tengok AJL, sebab Ketua Cabang Parit Sulong bertanding; mereka berbincang banyak perkara yang melibatkan koordinasi menjelang pilihanraya. […]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2012
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 61,992,445 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 DOMESTIC SMART DEVICES THAT ARE SPYING ON YOU RIGHT NOW
    5 Domestic Smart Devices That Are Spying On You Right NowBy Dan Price, Make Use Of, 30 March 2015.A couple of weeks ago we experienced a media-wide furore over Samsung’s smart TVs potentially recording all your privately spoken words, with the company’s privacy policy advising owners not to disclose “personal or other sensitive information [because] that inf […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • BUAT ADUAN terhadap PENIAGA PENIPU dan caj untuk yg ZERO RATED
    Jika masih tak faham atau salah faham tentang, sila baca jawapan kepada 106 soalan biasa yang sering ditimbulkan atau dipersoalkan tentang GST di SINIJangan mudah ditipu ...Kalau ada peniaga menipu, lakukan berikut:ADUAN SALAH LAKU GST...Cara untuk membuat aduan :-1- SMSTaip KPDNKK ADUAN hantar ke 158882- TELEFONHotline 1800886800KPDNKK 0388826245KASTAM 1300 […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • An Outstanding Performance for Team PROTON R3 At The Start of The 2015 Race Season.
        SUBANG JAYA, 31 MARCH 2015 – PROTON Holdings Berhad (PROTON) via its Team PROTON R3 made an explosive start to the 2015 race season last weekend winning in both Race 1 and Race 2 in the 1st round of the Malaysian Championship Series 2015 (MCS) at Sepang International Circuit.   In Race 1 on Saturday,  Fariqe Hairuman started in the No.11 Proton Suprima S […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS TERKINI! MINYAK NAIK LAGI?
    Oh tidak minyak tetap kekal dengan harga sama bulan Mac. Sesiapa yang buat isian panik tadi aku nak ucapkan PADAN MUKA sapa suruh percaya dakyah pakatan?HARGA minyak untuk bulan April kekal seperti Mac RM1.95 untuk petrol RON95, RM2.25 bagi RON97 dan RM1.95 bagi diesel-Agendanews

RSS Musram Rakuman

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Sarawak BN Dismisses DAP’s Invitation To Form Coalition Government
    Would not betray the existing trust and bonds among State BN component parties   KUCHING : The state Barisan Nasional (BN) will not fall for DAP’s desperate rhetoric to form a so-called ‘Coalition Government’ after the opposition party pulled out of Pakatan Rakyat (PR) in the state yesterday.   According to the state BN secretary-general ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: