Kerajaan Selangor, Rasuah, Underworld dan Penasihat Ekonomi…

Februari 9, 2012 at 2:16 am 2 comments

Raja Petra sudah memulakan langkah untuk membuka beberapa onar di dalam Kerajaan Negeri Selangor. Berdasarkan info RPK, dia melakukan semua ini kerana sudah etrlalu kerap dicabar oleh pemimpin dan pengikut PKR untuk membuka cerita sebenar di sebalik isu rasuah di dalam Kerajaan Negeri yang ada ini. Pertama sekali, kita semua kena nilai SUMBER yang memberi info kepada RPK. Banyak sumber. Dalaman. Malahan turut melibatkan kalangan pimpinan tertinggi PDRM, Kerajaan Negeri dan sumber lain.

Kita semua tahu, memang kredibiliti RPK teruk terjejas apabila dipanggil berwawancara dengan TV3 tak berapa lama dulu. Seorang mamak gila kuasa di TV3 sudah membuat keputusan sendiri; kononnya mencari ‘scoop’ dan mewawancara RPK sebelum PRN Sarawak. Kononnya, pimpinan TV3 menganggap, BN hanya mampu menang di Sarawak kerana kerja buat mereka mewawancara RPK pada ketika itu. Di mana kebenarannya? Wallahu’Alam.

Tapi kita kena nilai semula secara objektif pendedahan demi pendedahan yang dibuka oleh RPK mengenai isu RASUAH di Selangor.

Ketakutan nampak jelas di kalangan pimpinan Kerajaan Negeri Selangor. Isu Teoh Beng Hock, sebagai contoh, adalah suatu kenyataan di mana seorang budak suruhan politik dipaksa membunuh diri oleh jentera parti yang rasis. Langkah mudah, menyalahkan SPRM dan pihak kerajaan. Padahal, kumpulan ‘underworld’ Selangor memang beroperasi dalam keadaan yang sangat meragukan. Mereka sanggup melakukan apa sahaja dalam memastikan cerita rasuah mereka tidak terkeluar.

RPK nyatakan pula cerita bagaimana seorang informernya, Dato’ Patrick turut DIBUNUH kerana merancang untuk mendedahkan cerita RASUAH yang menggila di dalam Kerajaan Negeri Selangor. Arahan siapa? Ketakutan apa yang mereka nak sorokkan?

Nampaknya SELANGOR sudah pantas menjadi sebuah MAFIA STATE. Ada Al-Capone yang berlagak sebagai ‘PENASIHAT’ kepada semua ini. Al Capone Selangor juga bercita-cita untuk memerintah ruang lingkup yang lebih luas.

Sebagai bekas aktivis PKR, saya mohon rakan-rakan PKR membaca pendedahan RPK dengan objektif. Kalau seorang yang berpengaruh seperti Dato’ Patrick juga boleh dibunuh – apakah kalian akan selamat? Apakah kalian juga mahu rasuah berleluasa?

Al Capone di Selangor memang takut hilang kuasa. Kalau terpaksa membunuh. Mereka akan membunuh.

Siapa Al Capone di Selangor? Siapa? Orang PKR? Sudah tentu lah bro!!!

http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/47120-episode-2-the-murder-of-a-whistleblower

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Raja Petra Kamarudin, Reformasi PKR, SELCAT, Strategi Politik PKR, Teoh Beng Hock. Tags: , .

Zaid Ibrahim Ambil Risiko Nampak Bersih; Tapi Kotor…

2 Komen Add your own

  • 1. kialjr65.com  |  Februari 9, 2012 at 1:23 pm

    Reblogged this on KUkial_Jr@com.

    Balas
  • 2. Cik Jang  |  Mac 23, 2012 at 4:37 pm

    Kesimpulannya.. Kerajaan BN Sarawak lah yg paling tak rasuah.., (sila cermin diri dulu yer)

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2012
I S R K J S A
« Jan   Mac »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

Capaian Umum

  • 75,328,686 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 7 STRANGE VEHICLES TO GET YOU FROM A TO B
    7 strange vehicles to get you from A to BBy Nick Lavars, New Atlas, 19 February 2018.The rise of the internet and sites like Kickstarter has facilitated a spread of ideas like never before - some fun, some world-changing and a whole lot that can only be described as weird. The realm of transport is a particularly good place to see oddball creations in action […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • VIDEO: Penjelasan penipuan Malaysia akan bankrup oleh Madey
    Malaysia Nak Bankrup???Cuma 2 spesis manusia yang tak pernah penat bercakap isu ni:1. Spesis buta hati...2. Spesis buta ekonomi...Pakar ekonomi dari dalam dgn luar negara dah terangkan sejelas2nya maksud sebenar hutang luar negara dan keupayaan bayar balik hutang negara tapi korang tak faham2 dan tak nak faham!!!Biar buta mata tapi jangan buta hati.Yang buta […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! INI AHLI PARLIMEN BUKAN BERMUSIM TETAPI IKHLAS BERJUANG UNTUK RAKYAT!
    SINDROM baru nak tunjuk muka di kampung-kampung daerah pedalaman melanda pemimpin pembangkang sejak kebelakangan ini dan tidak terkecuali di Baling.Maklumlah, dengan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang bakal diadakan bila-bila masa sahaja dari sekarang, apa yang penting bagi pembangkang adalah menghemoikan diri ke kawasan-kawasan itu untuk meraih undi.Wala […]

RSS Musram Rakuman

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya, Memilih Yang Kamu Mau!
    Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Disana, anda akan meraih banyak sekali kesempatan yg dapat menurunkan anda kesempatan kepada mendapatkan maslahat keuangan yg pass gede jika laba finansial…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRU-14: PELUANG BN
    JIKA dilihat daripada propaganda parti yang melawan Bn, daripada pilihan raya umum pertama di Negara ini, sebelum PRU diadakan, mereka yakin boleh menang. Parti yang membangkang Bn, dalam usaha mereka menewaskan gabungan 13 parti itu, mereka meniru perjalanan parti Barisan Nasional, menerusi Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Barisan Alternatif (BA), Gagasan Ra […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: