Ramai AHLI PAS Kecewa Cara PKR

Februari 26, 2012 at 12:44 am 4 comments

Ramai juga ahli PAS yang hadir ke Majlis Penerangan di Sri Gombak berasa kecewa dan dipermainkan oleh petugas PKR. Sudah diingatkan oleh pimpinan PAS Gombak; tidak perlu ada sebarang muzik dan arahan untuk berdiri ketika Anwar sampai ke dewan ceramah. Ahli PAS kebanyakannya tidak selesa dengan layanan luar biasa istimewa sejak Anwar dikatakan bebas daripada tuduhan sodomi ini.

Ramai ahli PAS tak berapa setuju untuk memainkan lagu Scorpion, ‘Wind of Change’ sepanjang Anwar masuk ke dalam dewan. Pertama, PAS tidak selesa dengan penggunaan lagu yang entah tidak tahu apa asal usulnya. Kedua, mereka juga tak setuju Anwar perlu dilayan sebagai seorang ulama’ dalam majlis yang sedemikian sifatnya. Kalau diperhatikan, ratusan mereka yang berkopiah putih beransur meninggalkan majlis selepas Anwar tiba. Mereka tak boleh terima kaedah MENDEWAKAN Anwar sampai demikian rupa.

Apa yang berlaku sama sekali membayangkan bahawa PKR tidak ambil berat dengan rintihan orang PAS. Rakaman kaedah MENDEWAKAN Anwar ini boleh dilihat di dalam mobtv. Ianya jelas membayangkan teknik ‘pop-culture’ diperlukan bagi meletakkan Anwar sebagai ikon.

http://www.mobtv.my/talkshow-849.html

Walaupun majlis sama dihadiri oleh ramai penyokong PAS, ustaz, ustazah, agamawan – Anwar tak peduli; dia tetap mahukan sesuatu yang boleh meletakkan dirinya sebagai IKON kepada majlis tersebut.

Ramai ahli PAS rasa tak puas hati. Selepas berdoa dan sebagainya, apa perlunya lagu Scorpion dimainkan dengan kuat dan seakan menghina kehadiran guru-guru agama. Kalau macam ini cara PKR layan PAS; mereka kecewa dan amat kecil hati.

Penjelasan Anwar, Md Nor Manuty – mengenai isu Israel juga tidak jelas. Banyak yang masih menjadi tanda tanya.

Entry filed under: Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , .

Merit? Serius Bro? Latest: Nurul Izzah PINDAH Kelana Jaya!

4 Komen Add your own

  • 1. Pooki Mak  |  Februari 26, 2012 at 2:30 am

    Homo cun selaku anggota unit amal PAS ni memang tau pun PAS ni diperkudakan dan ditunggang oleh sayangku.

    Balas
  • 2. kialjr65.com  |  Februari 27, 2012 at 9:26 am

    Reblogged this on KUkial_Jr@com.

    Balas
  • 3. Hemi Sfera  |  Februari 27, 2012 at 5:38 pm

    Ahli PAS kecewa pun…tapi still duk sokong, still duk bela…nak buat apa? Takut Anwar ke takut Nik Aziz?

    Balas
  • 4. Pooki Mak  |  Februari 27, 2012 at 10:08 pm

    Kalau kecewa tinggalkan saja.Jangan jadi bodoh bontoti je walaupun dah tak sehaluan.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2012
M T W T F S S
« Jan   Mar »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

Capaian Umum

  • 75,253,368 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 142 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 14 CROSSWALK ILLUSIONS AND INTERVENTIONS
    Walk on the Wild Side: 14 Crosswalk Illusions & InterventionsBy Steph, Web Urbanist, 27 April 2016.Optical illusions that seem to produce real 3D speed bumps on a flat street may enhance safety by encouraging drivers to slow down, but such colourful crosswalk paintings could soon become extinct in the United States. Now that the Federal Highway Administr […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERBAIK! MARI KENALI GABENOR BANK NEGARA YANG BARU
    Datuk Muhammad Ibrahim yang bakal menduduki kerusi Gabenor Bank Negara, berkuat kuasa 1 Mei ini adalah antara tiga calon utama yang disebut-sebut sebelum ini untuk menggantikan Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz yang menamatkan kontrak beliau hujung bulan ini.Dengan pengumuman oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi, Muhammad secara sahnya ditaba […]

RSS Musram Rakuman

  • PRN11 Sarawak: Apa Yang Mahu Dilihat?
    Pilihanraya Negeri Sarawak ke-11 menyaksikan hanya 80 kawasan Dewan Undangan Negeri jadi rebutan pada 7 Mei, kerana dua kerusi telahpun dimenangi Barisan Nasional pada 26 April tanpa bertanding.Bagi tujuan menubuhkan kerajaan negeri, maka Bn hanya memerlukan tambahan 40 kerusi bagi menubuhkan kerajaan dengan majoriti mudah.Di atas kertas, pada PRN-11 Sarawak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRN11 Sarawak: Apa Yang Mahu Dilihat?
    Pilihanraya Negeri Sarawak ke-11 menyaksikan hanya 80 kawasan Dewan Undangan Negeri jadi rebutan pada 7 Mei, kerana dua kerusi telahpun dimenangi Barisan Nasional pada 26 April tanpa bertanding.Bagi tujuan menubuhkan kerajaan negeri, maka Bn hanya memerlukan tambahan 40 kerusi bagi menubuhkan kerajaan dengan majoriti mudah.Di atas kertas, pada PRN-11 Sarawak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 142 other followers

%d bloggers like this: