Anwar MARAH Kecuaian Kakitangan PKR

Mac 1, 2012 at 11:10 pm 5 comments

Ibupejabat PKR semalam senyap sunyi bila menerima panggilan telefon daripada ISLAMABAD. Di kalangan pegawai tertinggi ibupejabat, penjawat jawatan parti diminta masuk ke dalam meeting dan mendengar beberapa arahan terbaru langsung dari Pakistan. Sebelum itu, Anwar memberikan sedikit gambaran tentang apa yang berlaku di sana, apa yang telah dicakap, siapa yang telah ditemui – dan semua ini perlu di spin oleh kalangan penggerak sosial media PKR. Nik Nazmi tunduk dan membuat catatan.

Selepas itu, Anwar menyebutkan tentang beberapa perkara.

1. Tindakan cubaan menyuap pihak hotel di Kuantan disentuh oleh Anwar dengan panjang lebar. Pihak ibupejabat sepatutnya lebih berhati-hati dan tidak membuat tawaran secara terbuka begitu. Kita tidak tahu siapa musuh yang berada di kalangan pekerja hotel.

2. Arahan Anwar agar PKR Pahang melakukan usaha ‘damage control’ di kawasan sekitar Kuantan. Kejayaan Himpunan Hijau sedikit sebanyak terganggu oleh insiden Ustaz Badrul Amin. Ini kita kena akui, kata Anwar.

3. Jangan ulang kesilapan bodoh – salah bangunan di Singapura (kes NFC). Dalam pada kita mencari kelemahan dan penipuan orang, jangan membuka pekung dan masalah sendiri. Pastikan info. Selidik maklumat. Semua mesti ‘water-tight’. Jangan main serkap jarang. Rafizi tunduk dan mohon maaf melalui talian. Nyatakan bahawa dia menerima email oleh seorang rakan di PAP mengenai perkara itu. Sewajarnyanya double check info sebelum membuat sidang akhbar. Anwar sangat tegas bab ini. Integriti kes NFC tidak boleh diambil sambil lewa. Ini BULLET utama PKR untuk pilihanraya, tegas Anwar.

4. Saifuddin Nasution – rujuk dan check semula tarikh surat Tun kepada Israel. Selidik secara terperinci. Bandingkan dengan dokumen yang kita ada. Apakah benar isi surat seperti yang telah ditulis oleh Tun.

5. Saifuddin Nasution – atur mesyuarat bersama Phahrolazi (Kedah) dan beberapa orang lain di dalam PAS Kedah. Tertutup. Anwar mahu memainkan peranan membantu menyelesaikan masalah dalam PAS Kedah. Sekadar menjalankan permintaan TG Nik Aziz.

6. Minta ABIM buat kenyataan mengenai politik ganas UMNO/BN.

Talian dihentikan. Semua bersurai kecuali Nik Nazmi, Rafizi, Radin dan Saifuddin. Tak tahu apa yang dibincangkan.

Nada yang digunakan Anwar memang tinggi dan sangat kecewa.

About these ads

Entry filed under: Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , , , .

Latest: Nurul Izzah PINDAH Kelana Jaya! Jelajah Anwar ke Perak & Kedah

5 Komen Add your own

  • 1. TOLAK PENGKHIANAT ISLAM DAN MALAYSIA  |  Mac 1, 2012 at 11:37 pm

    lantak anwar lah, aku tak minat, cuma minat kalau dia dan sekutunya jatuh terkangkang!

    PKR PENGKHIANAT
    PAS BUKAN AGAMA TAPI ADALAH PARTI POLITIK BERDAFTAR
    DAP MAHARAJA KIASU, LIDAH MACAM SOTONG KAKI 8

    Balas
  • 2. Tanpa Nama  |  Mac 2, 2012 at 12:24 pm

    Profile pemimpin tertinggi didapati Rasuah adalah DSAI dan mahkamah telah penjarakan beliau jadi salahguna kuasa dan rasuah memang ada dalam agenda mereka kalau bangkai gajah hendak di tutup dgn daun mana boleh..

    Balas
  • 3. Pooki Mak  |  Mac 3, 2012 at 3:00 am

    Kesian pada sayangku.Takpe homo cun bagi bontot.

    Balas
  • […] Sumber: Gelagat Anwar Sistem Biometrik elak ‘Pengundi Hantu’.Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 …Selamat Hari Depavali Dan Minta Saksikan Video Dalam Kenangan IniGomo mengucapkan selamat Hari …Selamatkan Malaysia!Makin lama makin geram juak ju…Datuk Najib Razak Pertahankan Rosmah Mansor. Ini Cerita Yang Dibesar-besarkan & Sengaja Direka!!Apabila ditanya oleh salah seo…Lim Guan Eng Nenen SIAL – Ibrahim AliSengaja si Guan ENg Sial cuba …"Main Bontot" – Terkedu Anwar Ibrahim Dek Kerana Nazri AzizAku ingatkan berani lah sangat… Cancel reply […]

    Balas
  • […] Nada yang digunakan Anwar memang tinggi dan sangat kecewa. […]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 60,976,978 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 NUMBERS THAT LAUNCHED ABSURD SUPERSTITIONS
    10 Numbers That Launched Absurd SuperstitionsBy Elizabeth S. Anderson, Listverse, 6 March 2015.The number 13 is famously considered unlucky, but it’s not alone. Many numbers are avoided, unwanted, and deemed unlucky due to superstitions, pronunciations, or even events or accidents involving them.1. 039Photo credit: U.S. Department of Defense Due to the suppo […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Coroner rules police responsible for security guard Sugumar’s death
    SHAH ALAM: A Coroner’s Court here held that the police had committed unlawful omission by not providing immediate medical attention to security guard C. Sugumar, who ran amok and died two years ago. Judge Rozi Bainon said the police’s refusal to send Sugumar to hospital after he suffered difficulty in breathing, because he was big in size, was not an excuse. […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • NAK TUKAR KERAJAAN? NAK PERTAHAN KERAJAAN? PI DAFTAR UNDI LA WOI!
    Apa lagi, pergi daftar undi la woi! Kalau rasa nak pertahan kerajaan ke kalau rasa nak tukar kerajaan ke pergi la daftar undi. Jangan dok melalak je. Buang masa. Lagi satu aku nak tanya UMNO ni dah ramai ke kome dafar pengundi baru?Kalau masih belum,, make sure le kome daftar kaw-kaw punya, jangan la asyik DAP je yang daftarkan pengundi baru, korang pun ken […]

RSS Musram Rakuman

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Nightly Prison Vigils For Anwar Loses Steam
    The nightly gatherings have gradually become smaller over the days with fewer than 100 were present last night   PETALING JAYA, March 6 — The candlelight vigils outside Sungai Buloh Prison that were initially planned to be held nightly until Datuk Seri Anwar Ibrahim is freed will end after tonight, PKR’s Chuan Tian Chang said ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...
    www.bangkit.info 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...
    www.bangkit.info 2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: