Archive for Mac 7, 2012

Habis MB Kedah Kena CAVEAT

Tahniah kepada PAS. Selesai masalah. Tak payah tanya di mana dapat idea ‘CAVEAT MB’ ini. Modelnya dah ada. Tak tahu? Ramai yang tak tahu bahawa MB Selangor pun kena CAVEAT dengan kepimpinan PKR dan Azmin Ali. Model yang dibuat di Kedah lebih kurang sama. Selepas semua pemimpin PAS cuba selesaikan masalah – deadlock. Maka, hadirlah seorang insan kamil dari Segambut yang memberikan idea BERNAS untuk meletakkan caveat kepada MB Kedah. Tak kenal orang itu?

Cadangan untuk melakukan ‘caveat’ kepada MB ini bukan benda baru. Anwar dan PKR dah buat lama. Kalau ada yang kata, MB Selangor adalah sangat berkuasa dan mempunyai segalanya dalam tangan. Perlu fikir semula. Kalangan penyokong PKR sendiri pun tahu, tak banyak mana kuasa MB Selangor. Semua kena refer kepada Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri. Salinan minit mesyuarat Exco dan mesyuarat UPEN juga perlu diserahkan kepada Pejabat Penasihat Ekonomi.

Status report karya Rafizi Ramli lebih ‘berkuasa’ daripada minit MB di Selangor. Jangan main-main.

Ok, sekarang model sama akan dilaksana di Kedah. PAS perlu belajar bagaimana Anwar/Azmin mengawal kuasa MB Selangor. Ada cadangan untuk turut melantik Anwar sebagai ‘Penasihat Ekonomi Negeri Kedah’ dengan gaji RM1. Ini satu lagi publisiti murahan yang sedang dirancang.

Takkan PAS tak ada think tank sendiri yang boleh manage ekonomi Negeri Kedah. Takkan semuanya nak letak di bahu Anwar.

Kalau di Selangor, Azmin boleh menjadi ‘master’ untuk caveat kuasa MB – siapa yang akan jadi ‘master’ di Kedah. Mahfoz tak ada brain. Mat Sabu juga tak ada brain. Sebab itu idea untuk menarik Anwar sebagai penasihat ini timbul malam kelmarin.

Azizan akui, dia tidak mampu nak menarik pelabur. Ini masalah besar. Warga Kedah nak tengok ekonomi yang lebih baik. Sebab itu ada cadangan daripada Jawatankuasa Pemandu PAS Pusat untuk meletakkan Anwar sebagai penasihat. Katanya, dua EXCO yang dilantik semula: Ir Pharolrazi dan Dr Ismail; juga menjadi pembawa usul kepada cadangan ini.

Continue Reading Mac 7, 2012 at 1:12 am 2 comments


Mac 2012
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,198,048 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 142 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 WAYS TECHNOLOGY MIGHT BE FEEDING YOUR DEPRESSION
    5 Ways Technology Might Be Feeding Your DepressionBy Joel Lee, Make Use Of, 4 February 2016.One of the most troubling things about technology is its correlation with increased rates of depression, particularly in people who spend a lot of time on computers. It’s not surprising though, once you realize that computers can ruin our sleep habits and affect us in […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! NOTA KHAS BUAT ANAK MB BARU KEDAH!
    Nasihat PK pada anak MB Kedah yang baru. Macam ni dik. Politik ni memang kotor, kata nista, hinaan dan tohmahan adalah salah satu makanan harian ahli politik. Adik kena jiwa kuat. Anak2 PM, MB dan CM lain pun hadapi perkara sama. Tak caya tanya la mereka.So kalau adik jadi anak pemimpin maka adik kena terima asam garam politik. Adik kena kuat dan jiwa mesti […]

RSS Musram Rakuman

  • Kini Jelas Sudah- W2020 Tidak Bakal Tercapai
    PADA tahun 1991, Wawasan 2020 (W2020) telah diperkenalkan dengan objektif untuk menjadi negara maju menjelang tahun 2020 dengan acuan sendiri.W2020 menggariskan hala tuju untuk mencapai status negara maju dengan mensasarkan pertumbuhan ekonomi pada kadar 7 peratus setahun sehingga tahun 2020.Kunci kepada pencapaian negara maju ialah dengan mengatasi sembilan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kini Jelas Sudah- W2020 Tidak Bakal Tercapai
    PADA tahun 1991, Wawasan 2020 (W2020) telah diperkenalkan dengan objektif untuk menjadi negara maju menjelang tahun 2020 dengan acuan sendiri.W2020 menggariskan hala tuju untuk mencapai status negara maju dengan mensasarkan pertumbuhan ekonomi pada kadar 7 peratus setahun sehingga tahun 2020.Kunci kepada pencapaian negara maju ialah dengan mengatasi sembilan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 142 other followers