Shahidan BANTUT Hajat Anwar di Perlis…

Mac 14, 2012 at 1:35 am 1 komen

Azmin sudah dikerah minggu lepas untuk turun ke Perlis dan melaksana agenda menawan Perlis dalam PRU yang akan datang. Menurut Anwar, Perlis masih lagi sebuah Negeri yang penting walaupun kecil dan terletak di hujung utara Malaysia. Pada Anwar, Perlis masih lagi sebuah Negeri. Kalau PR mampu menang dan menawan Perlis; ianya masih lagi sebuah kemenangan moral yang penting kepada Pakatan Rakyat.

Apa advantage PR di Perlis? Advantage yang paling nyata adalah kelemahan pentadbiran yang ada. Kepimpinan di Perlis nampak sangat seakan ‘detached’ dengan realiti sebenar di dalam market politik. Anwar dapat kesan kelemahan ini. Malahan, Anwar cukup yakin bahawa Azmin mampu untuk bertindak sewajarnya dalam memastikan kemenangan Perlis kali ini. Anwar mahukan kemenangan total di Perlis.

Report yang disampaikan Azmin semalam tidak digemari Anwar. Anwar merasakan peluang semakin tipis. Azmin memberitahu tentang beberapa perkara pokok yang bakal dilakukan oleh BN Perlis dalam masa yang terdekat:-

  • Shahidan akan berfungsi dengan lebih banyak dalam PRU akan datang;
  • Wujud kemungkinan Najib menukar MB selepas PRU akan datang;
  • Beberapa Bahagian akan diberikan tumpuan oleh MT UMNO;
  • Calon baru dan muda akan diberikan peluang;
  • Fathul Bari sebagai calon? Golongan ulama’ dalam arus perdana;
  • Bantuan kewangan yang lebih besar daripada Pusat;
  • Strategi ekonomi yang lebih mampan;

Semua point forms yang Azmin berikan kepada Anwar mendapat reaksi yang sangat negatif oleh Anwar.

Anwar mahukan usaha lebih bersungguh digunapakai untuk merosakkan rencana BN Perlis. Role dan fungsi Shahidan itulah yang menjadi kerisauan kepada Anwar. Anwar tahu, Shahidan mempunyai ‘bottomless pit’ daripada segi sumber kewangan dan tenaga. Itu perlu diberi perhatian – kata Anwar kepada Azmin.

Anwar mahukan Perlis kali ini. Kerjasama dengan PAS Perlis akan diperkukuh – dibantu dengan sumber kewangan yang sedikit sebanyak akan dibantu oleh DAP Pulau Pinang. Beberapa tycoon Cina di Pulau Pinang sudah dikenalpasti untuk menyumbangkan dana khas yang akan dikawal selia oleh Azmin Ali.

Soalnya, kenapa mesti Anwar berasa gentar dengan penglibatan aktif Shahidan? Ada sebab yang istimewa dan tersendiri?

Anwar mahukan imej Shahidan dirosakkan dengan beberapa perkara. Anwar mahukan beberapa isu mengenai Shahidan dilambakkan kepada media; khususnya yang melibatkan isu projek dan peluang ekonomi. Anwar tidak ingat details. Akan diserahkan kepada Rafizi kemudian.

Shahidan juga perlu objektif dan tidak TAMAK dalam memastikan kemenangan BN di Perlis. Shahidan WAJIB untuk menggunakan kayu ukur baru dalam menilai nama-nama yang layak untuk diangkat sebagai calon di Perlis – dan tidak mendahulukan KELUARGA SENDIRI.

Taktik untuk memperkenalkan calon muda dan baru sudah betul. Tapi, siapa?

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , , , .

Sabah Untuk Orang Sabah? Borneo Power? De-facto MB Perak? Serius?

1 Komen Add your own

  • 1. Master H  |  Ogos 25, 2012 at 2:15 am

    Kenapa la bodoh sangat nak guna isu projek & ekonomi mcm tu? Memang takkan jalan punya. Member tu kaki betina, kaki minum, kaki hisap curut mahal kat KL ni. Serang la kat situ. Kan senang?

    Haisehhmannn…itu pun mau ajar ke??

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,294,106 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 143 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 10 DATA DO'S AND DON'TS FOR SMALL BUSINESS
    Small Business Data Do's and Don'tsBy Experian Data Quality, 29 July 2016.There is a vast, rapidly expanding universe of data out there that is just ripe for the picking. 2.5 quintillion bytes of data or generated each day through a multitude of mediums: social media posts, videos, digital media, business transaction records, cell phone tracking si […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Demo gagal, Madey tak turun
    Malam di Kota Baru pun yang datang muka-muka Kelab Chedet saja. Lepas Langkawi silalah pi ke Johor. Baca Snapshot2016 http://snapshot2016.blogspot.my/2016/08/kalaau-berani-turunlah-mahathir-dan.html  Jangan pula nak ulang kata-kata lama ...Demo semalam sebenarnya sudah gagal ... Start pun slow.Anis Shafiqah kata 5 ribu akan datang. Semalam cuma 1,500 saja. I […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Graduan Pelancongan Impi Bina Resort Pertama Di Kampung
    TANJUNG RAMBUTAN : Graduan orang Asli yang memperolehi Sijil Pelancongan dan Pengembaraan dari Kolej Komuniti Sungai Siput Nurul Zhahati Anjang 20, menyimpan hasrat untuk membuka resort yang pertama di kampungnya, Sungai Tonggang di sini. Ujarnya, beliau melihat bahawa kampungnya itu mempunyai potensi yang besar untuk dimajukan memandangkan pada ketika ini p […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

RSS Musram Rakuman

  • Malaysia- Negara Rasuah?
    Mengapa Tun Dr Mahathir Mohammad mengulang-ulang, bahawa negara ini merupakan negara rasuah?. Apa kah semua agensi kerajaan, kakitangan kerajaan, atau pihak berkuasa, tiada seorangpun yang mengamalkan pegangan agama? sehingga semunya bersengkokol mengamalkan rasuah? Siapa yang rasuah? siapa yang memberi rasuah? Dengan mendakwa negara merupakan negara rasuah, […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Malaysia- Negara Rasuah?
    Mengapa Tun Dr Mahathir Mohammad mengulang-ulang, bahawa negara ini merupakan negara rasuah?. Apa kah semua agensi kerajaan, kakitangan kerajaan, atau pihak berkuasa, tiada seorangpun yang mengamalkan pegangan agama? sehingga semunya bersengkokol mengamalkan rasuah? Siapa yang rasuah? siapa yang memberi rasuah? Dengan mendakwa negara merupakan negara rasuah, […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 143 other followers

%d bloggers like this: