De-facto MB Perak? Serius?

Mac 15, 2012 at 12:31 am 1 komen

Semakin banyak input dan makluman yang diberikan penggerak UMNO/BN di Perak mengenai suasana sebenar yang berlaku di Negeri itu. Ada yang masih lagi terbuai dengan cerita sampingan bahawa kononnya Perak sedang dipimpin oleh seorang pemimpin-intelektual-ulama’ yang amat disegani oleh kawan dan lawan. Semuanya bergantung kepada persepsi dan pandangan masing-masing. Kalau sudah dianggap bahawa imej MB sudah berada di tahap terbaik; maka BN Perak tidak perlulah buat kerja banyak.

Cadangan yang diberikan, perbanyak gambar MB di seluruh kawasan di seluruh Negeri Perak. Imej MB Perak dikatakan sudah melebihi imej pemimpin nasional. Rakyat Perak akan memberikan kepercayaan kepada MB yang sudah digambarkan sebagai seorang intelektual harapan rakyat. Kalau imej PM dikatakan setakat 69 %; imej MB Perak dikatakan berada di tahap 76%.

Minta maaf cakap, berdasarkan info yang kami dapat, daripada pelbagai sumber – banyak benda ‘under radar’ yang sedang berlaku. Terlalu banyak. Banyak pertindihan info strategik bersimpang siur. Banyak pihak yang hendak menangguk di air yang keruh. Ramai yang mahu ambil kredit daripada suasana politik yang tidak menentu di Perak.

MB Perak mengambil tindakan drastik dengan mengambil ramai ‘turncoat’ untuk menjadi master strategists politik di Perak. Alasan awal yang diberikan MB, mereka ini sudah bijak dan tahu dengan analisa taktikal yang akan digunakan oleh pembangkang. Role mereka – akan menjurus kepada usaha ‘neutralizing the opposition elements’ mengikut kawasan yang difikirkan boleh menang. Istilahnya: kelabu putih. Mereka ini lah memegang segala macam kunci maklumat bagi melaksanakan tugas yang besar.

Soalnya, berapa kawasan yang sudah dineutralize? Berapa ramai turncoat lagi yang sudah ditarik? Berapa banyak pengundi sudah dilakukan ‘brainwash’? Brainwash dengan modul siapa? Modul UMNO? Atau modul pemikiran politik ala Institut Kajian Dasar?

Untuk makluman, kami juga mendapat email dalaman SUK Negeri Perak (emailnya memang beralamat SUK Negeri) – bahawa ada kalangan di dalam CMO yang GIAT dan AKTIF melaksana melakukan fotokopi ‘surat-surat strategik’ yang ditandatangani oleh MB Perak. Untuk tujuan apa? Perniagaan? Takkanlah sebegitu banyak. Ada juga email yang membayangkan bahawa tandatangan MB Perak sudah menjadi semakin ‘murah’ dan tidak lagi bermakna kepada pentadbiran Kerajaan Negeri? Apakah wajar untuk kami diam dan hanya mempertahan kemudaratan yang berlaku?

Sebab itu, blog ini berpandangan ‘Surat Terbuka Aktivis Reformasi’ mempunyai makna yang tersirat. Mereka mungkin dengki. Namun, wujud juga kemungkinan mereka tidak gemar dengan imej musang berbulu ayam yang sedang dilakukan oleh beberapa individu ‘strategists’ di dalam CMO.

MB Perak boleh terus mempertahan imej bersihnya. Dipersilakan. Namun kewujudan kumpulan ‘Vultures’ di dalam CMO perlu ditangani. Mereka ingin jadi kaya, setelah puas miskin dan kedana di zaman Anwar – itu masalah mereka. Tapi jangan GADAIKAN UMNO. Jangan gadaikan BARISAN NASIONAL!!!

Perak mungkin perlu belajar banyak daripada UMNO Selangor. Ezam Md Noor mungkin PAHLAWAN KANAN Anwar pada suatu ketika. Namun, Ezam tidak sama sekali berada di dalam inner circle ‘strategists’ di BN Selangor. Role dan fungsi Ezam terhad di kalangan pengaruhnya sahaja.

Sayangnya, di Perak – mereka yang pernah meludah, memijak bendera UMNO dan BN, mengungkap Mahathir sebagai MAHAFIRAUN, menghina pimpinan UMNO seluruhnya; sudah dilantik menjadi ‘strategists’ pilihanraya di negeri tersebut. Wajar? Anda fikir sendiri? Itu belum masuk kes kejar projek dan membalut kekayaan kepada kalangan rakan PKR yang rapat.

Terserah kepada MB. Atau, segalanya ditentukan DE FACTO MB?

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR. Tags: , , , , .

Shahidan BANTUT Hajat Anwar di Perlis… Isu Air – MB Panggil Peguam London?

1 Komen Add your own

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,314,913 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 7 DIRTY GOOGLE SECRETS YOU WON’T BE AWARE OF
    An average user may see Google as just a search engine, and the company behind Gmail and YouTube, but it's much more than that. As the following infographic by TechProbeX highlights, it has got some deep, dirty secrets it doesn’t want the common public to know.Infographic References:1. Google Knows Your Deep, Dark, Dirty Secrets2. Make the ads you see m […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • BUKTI Shafie Apdal terlibat dalam Projek IC
    Surat sokongan berikut adalah bukti Dato Shafie Apdal terlibat dalam Projek IC baru yang jadi kontroversi pada tahun 2012.Hasil dari itu Dato Najib mengarahkan diadakan RCI pada tahun itu:RCI tahun 2012 ekoran ada projek IC baruhttp://snapshot2016.blogspot.com/2017/05/rci-tahun-2012-ekoran-ada-projek-ic-baru.htmlSebelum ini, kami telah dtimbulkan isu Shafie […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Piala Sultan Azlan Shah: Australia belasah Malaysia 6-1
    IPOH: Malaysia gagal menyaingi kehebatan juara bertahan, Australia apabila tewas 1-6 dalam aksi pusingan awal Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah ke-26 malam tadi. Pada aksi di hadapan kira-kira 2,000 penyokong di Stadium Azlan Shah di sini, kedua-dua pasukan mempamerkan corak permainan pantas bagi memburu jaringan awal apabila saling mengasak kubu lawan […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: