Maksud Sebenar DAIM

Mac 22, 2012 at 1:39 pm 3 comments

Ramalan DAIM:-

  • Kedah & Selangor : BN boleh menang jika mempunyai ‘pasukan’ yang mantap;
  • Kelantan & Penang: OUT
  • Terengganu: BN boleh menang, jika ada ‘pasukan’ yang mantap;
  •  Perak: Hampir OUT (sebab pasukan yang tidak ‘jujur’)
  •  Pahang, Melaka, Johor : BN
  •  Negeri Sembilan: BN (jika Mat Hassan pindah ke Pusat; tukar MB yang tidak mempunyai isu)
  •  Sabah: BN (jika ada pasukan yang bagus)

Daim juga menekankan keperluan YAB Perdana Menteri buat beberapa perubahan yang mampu menarik minat orang Cina:-

  • Berikan jawatan Menteri Kewangan kepada orang lain (seeloknya – Orang Cina). Strategi sementara. Berikan komitmen PM untuk memindahkan kuasa Menteri Kewangan kepada orang lain.

Secara keseluruhan, Daim yakin BN boleh menang di 9 Negeri. Bukan 3 negeri sahaja seperti yang dikemukakan oleh Malaysiakini. Jahat sungguh spin Malaysiakini. Macam masyarakat Malaysia tak sekolah.

Bab berikan jawatan kepada bangsa Cina di Kementerian Kewangan itu boleh PM fikirkan. Tak perlu cari kalangan ahli politik BN pun. Cari kalangan teknokrat/banker Cina yang berkemampuan dan adil. Kenapa tidak? Kita dalam zaman transformasi. Buat perubahan. Gugurkan kalangan anggota pentadbiran yang terkenal mengutip ‘toll’. Tak kiralah siapa mereka.

Daim juga selalu menekankan soal ‘pasukan yang bagus’. Ini semua ingatan buat semua Ketua Bahagian UMNO di Kedah, Selangor, Negeri Sembilan, Sabah – agar boleh memberikan tempat kepada calon orang muda dan berkemampuan. Jangan sabotaj parti. Itu sahaja.

Nampak sangat Malaysiakini cuba spin cerita. Sampai ke laut dia spin.

Entry filed under: Pilihan Raya Umum 13, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , .

Calon ‘Elit’ BN Mana Yang Kata – ‘Saya Tak Perlu Undi Cina’? PKR Gentar Kalau KAMILIA Memimpin Wanita

3 Komen Add your own

  • 1. Jokiden  |  Mac 22, 2012 at 3:39 pm

    MCA, GERAKAN kenalah mnang banyak sikit kerusi baru boleh beri jawatan Menteri Kewangan Kedua tu kepada mereka. Apapun Jokiden yakin bona dalam PRU13 ni BN monang lobih 2/3 sobab tu Ketua Umum dah bersedia dengan segala persiapan untuk berpindah ke New York.

    Balas
  • 2. Ebenezer Scrooge  |  Mac 22, 2012 at 4:54 pm

    saya tak tahu apa sebenarnya yg TDZ ulas tetapi melihat apa yang sdr tuliskan; saya tak nampak dari mana datang keyakinan TDZ seperti yang saudara ulaskan sebabnya kebanyakan kenyataan TDZ tersebut adalah bersyarat (jika…).

    Boleh juga ditafsirkan bahawa ‘jika’ yang disebut mencerminkan realiti yang kini berlaku; contohnya ‘jika mempunyai pasukan mantap’ boleh diertikan bahawa apa yang ada sekarang belum mantap. Bererti, default settingnya BN kalah kecualilah bila pasukan mantap diwujudkan.

    Balas
  • 3. ahmadzack  |  Mac 22, 2012 at 7:22 pm

    Aku paling setuju kalau buang Menteri-menteri yang kuat suka mengutip “toll”, calon BN biar mantap, berkarisma & terkecuali dari isu-isu

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 69,655,100 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 136 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 STRANGE SECRET SOCIETIES THAT YOU’VE PROBABLY NEVER HEARD OF
    10 Strange Secret Societies That You’ve Probably Never Heard OfBy Debra Kelly, Urban Ghosts Media, 26 August 2015.Today, the term ‘secret society’ seems somewhat ironic. Arguably the most famous one - the Freemasons - really isn’t all that secret. The group’s esoteric rites and rituals might be steeped in mysticism and symbolism, but much has been written ab […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Azien Mat

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! PM WAJIB PECAT TIMBALAN MENTERI YANG MENYOKONG AHLINYA SERTAI BERSIH!
    Baiklah dari tadi aku tengok semua mintak timbalan menteri jilake ini yang mengalakkan ahli dia join BERSIH ni untuk letak jawatan.Aku tak setuju dia letak jawatan, sebaliknya PM kena pecat dia sebab sudah terang lagi bersuluh yang dia ni tidak bersetuju dengan PM dan dia memang nak jatuhkan PM melalui gerakan demo jalanan.Seperti kata PM sebelum ini sesiapa […]

RSS Musram Rakuman

  • Himpunan Bersih- Pembangkang Rancang Berlaku Kematian
    1. Pihak polis kena hati-hati, peserta Bersih 4.0 akan melakukan provokasi melampau untuk memaksa pihak polis bertindak. Mereka merancang melakukan tindakan gila termasuk mencelakakan perserta, dan akan diwar-warkan sebagai tindakan polis. Mereka akan menggunakan tukang provokasi dengan bertindak di laur batasan sehingga ada yang luka parah dan kalau boleh b […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Himpunan Bersih- Pembangkang Rancang Berlaku Kematian
    1. Pihak polis kena hati-hati, peserta Bersih 4.0 akan melakukan provokasi melampau untuk memaksa pihak polis bertindak. Mereka merancang melakukan tindakan gila termasuk mencelakakan perserta, dan akan diwar-warkan sebagai tindakan polis. Mereka akan menggunakan tukang provokasi dengan bertindak di laur batasan sehingga ada yang luka parah dan kalau boleh b […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 136 other followers

%d bloggers like this: