Maksud Sebenar DAIM

Mac 22, 2012 at 1:39 pm 3 comments

Ramalan DAIM:-

  • Kedah & Selangor : BN boleh menang jika mempunyai ‘pasukan’ yang mantap;
  • Kelantan & Penang: OUT
  • Terengganu: BN boleh menang, jika ada ‘pasukan’ yang mantap;
  •  Perak: Hampir OUT (sebab pasukan yang tidak ‘jujur’)
  •  Pahang, Melaka, Johor : BN
  •  Negeri Sembilan: BN (jika Mat Hassan pindah ke Pusat; tukar MB yang tidak mempunyai isu)
  •  Sabah: BN (jika ada pasukan yang bagus)

Daim juga menekankan keperluan YAB Perdana Menteri buat beberapa perubahan yang mampu menarik minat orang Cina:-

  • Berikan jawatan Menteri Kewangan kepada orang lain (seeloknya – Orang Cina). Strategi sementara. Berikan komitmen PM untuk memindahkan kuasa Menteri Kewangan kepada orang lain.

Secara keseluruhan, Daim yakin BN boleh menang di 9 Negeri. Bukan 3 negeri sahaja seperti yang dikemukakan oleh Malaysiakini. Jahat sungguh spin Malaysiakini. Macam masyarakat Malaysia tak sekolah.

Bab berikan jawatan kepada bangsa Cina di Kementerian Kewangan itu boleh PM fikirkan. Tak perlu cari kalangan ahli politik BN pun. Cari kalangan teknokrat/banker Cina yang berkemampuan dan adil. Kenapa tidak? Kita dalam zaman transformasi. Buat perubahan. Gugurkan kalangan anggota pentadbiran yang terkenal mengutip ‘toll’. Tak kiralah siapa mereka.

Daim juga selalu menekankan soal ‘pasukan yang bagus’. Ini semua ingatan buat semua Ketua Bahagian UMNO di Kedah, Selangor, Negeri Sembilan, Sabah – agar boleh memberikan tempat kepada calon orang muda dan berkemampuan. Jangan sabotaj parti. Itu sahaja.

Nampak sangat Malaysiakini cuba spin cerita. Sampai ke laut dia spin.

About these ads

Entry filed under: Pilihan Raya Umum 13, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , .

Calon ‘Elit’ BN Mana Yang Kata – ‘Saya Tak Perlu Undi Cina’? PKR Gentar Kalau KAMILIA Memimpin Wanita

3 Komen Add your own

  • 1. Jokiden  |  Mac 22, 2012 at 3:39 pm

    MCA, GERAKAN kenalah mnang banyak sikit kerusi baru boleh beri jawatan Menteri Kewangan Kedua tu kepada mereka. Apapun Jokiden yakin bona dalam PRU13 ni BN monang lobih 2/3 sobab tu Ketua Umum dah bersedia dengan segala persiapan untuk berpindah ke New York.

    Balas
  • 2. Ebenezer Scrooge  |  Mac 22, 2012 at 4:54 pm

    saya tak tahu apa sebenarnya yg TDZ ulas tetapi melihat apa yang sdr tuliskan; saya tak nampak dari mana datang keyakinan TDZ seperti yang saudara ulaskan sebabnya kebanyakan kenyataan TDZ tersebut adalah bersyarat (jika…).

    Boleh juga ditafsirkan bahawa ‘jika’ yang disebut mencerminkan realiti yang kini berlaku; contohnya ‘jika mempunyai pasukan mantap’ boleh diertikan bahawa apa yang ada sekarang belum mantap. Bererti, default settingnya BN kalah kecualilah bila pasukan mantap diwujudkan.

    Balas
  • 3. ahmadzack  |  Mac 22, 2012 at 7:22 pm

    Aku paling setuju kalau buang Menteri-menteri yang kuat suka mengutip “toll”, calon BN biar mantap, berkarisma & terkecuali dari isu-isu

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 60,760,121 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • TASTY TECH EYE CANDY OF THE WEEK XL
    Tasty Tech Eye Candy Of The Week (Mar 1)By Tracy Staedter, Discovery News, 1 March 2015.Alternative power, from sunlight to human muscle, tops out this week's Tasty Tech gallery.1. Futuristic Quantum AirplaneOscar Viñals is at it again. From the designer who brought us Sky Whale, comes the AWWA·QG Progress Eagle concept plane, which has six hydrogen fue […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Penalti Lebih Berat Ke Atas Pembalak Haram Dalam Pindaan Ordinan
    MIRI: Sarawak akan mengenakan penalti lebih berat terhadap pembalak haram di negeri ini selepas pindaan terhadap ordinan perhutanan diluluskan pada sidang Dewan Undangan Negeri bulan depan. Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem berkata, pindaan itu melibatkan kenaikan dan menambah penalti termasuk kompaun yang lebih berat. “Di bawah pindaan baharu, mer […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! MALAYSIAKINI BANGSAT KANTOI MENIPU DAN MEMFITNAH ROSMAH!
    Aku rasa perbuatan ini sudah melampau beb. Sangat melampau, dikala PM kita pergi ke perhimpunan menyatukan semua melayu di Malaysia ini, maka pada malam tersebut dimainkan gabar sebegini. Aku dah tak tau nak cakap apa dah. Aku tak faham kenapa puak Pakatan menyerang Rosmah dengan cara yang keterlaluan ni.Apa salah Rosmah? Dia hanya merupakan isteri kepada Pe […]

RSS Musram Rakuman

  • Suspek Pembunuh Gadis Keningau Ditangkap
    SUSPEK pembunuh sadis di Keningau, pada isnin berjaya ditangkap. Suspek merupakan penjaga malam pejabat daerah itu berumur dalam lingkungan 30 tahun.Seorang perempuan Tator yang mempunyai kedai fotokopi di tingkat atas bangunan itu, turut juga ditahan. Wanita itu dikatakan sebagai dalang utama.Menurut saksi mata, wanita tator itu, dilihat turun tergesa antar […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Idris Jala : It’s Not All Doom And Gloom
    We must be prepared to face challenges and shocks. This is the test of our resilience   I was recently invited to speak at a CEO’s Luncheon hosted by The Economist on the current state of our economy.   My message to the room of senior analysts and fund managers was clear. We are on ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Suspek Pembunuh Gadis Keningau Ditangkap
    SUSPEK pembunuh sadis di Keningau, pada isnin berjaya ditangkap. Suspek merupakan penjaga malam pejabat daerah itu berumur dalam lingkungan 30 tahun.Seorang perempuan Tator yang mempunyai kedai fotokopi di tingkat atas bangunan itu, turut juga ditahan. Wanita itu dikatakan sebagai dalang utama.Menurut saksi mata, wanita tator itu, dilihat turun tergesa antar […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: