Maksud Sebenar DAIM

Mac 22, 2012 at 1:39 pm 3 comments

Ramalan DAIM:-

  • Kedah & Selangor : BN boleh menang jika mempunyai ‘pasukan’ yang mantap;
  • Kelantan & Penang: OUT
  • Terengganu: BN boleh menang, jika ada ‘pasukan’ yang mantap;
  •  Perak: Hampir OUT (sebab pasukan yang tidak ‘jujur’)
  •  Pahang, Melaka, Johor : BN
  •  Negeri Sembilan: BN (jika Mat Hassan pindah ke Pusat; tukar MB yang tidak mempunyai isu)
  •  Sabah: BN (jika ada pasukan yang bagus)

Daim juga menekankan keperluan YAB Perdana Menteri buat beberapa perubahan yang mampu menarik minat orang Cina:-

  • Berikan jawatan Menteri Kewangan kepada orang lain (seeloknya – Orang Cina). Strategi sementara. Berikan komitmen PM untuk memindahkan kuasa Menteri Kewangan kepada orang lain.

Secara keseluruhan, Daim yakin BN boleh menang di 9 Negeri. Bukan 3 negeri sahaja seperti yang dikemukakan oleh Malaysiakini. Jahat sungguh spin Malaysiakini. Macam masyarakat Malaysia tak sekolah.

Bab berikan jawatan kepada bangsa Cina di Kementerian Kewangan itu boleh PM fikirkan. Tak perlu cari kalangan ahli politik BN pun. Cari kalangan teknokrat/banker Cina yang berkemampuan dan adil. Kenapa tidak? Kita dalam zaman transformasi. Buat perubahan. Gugurkan kalangan anggota pentadbiran yang terkenal mengutip ‘toll’. Tak kiralah siapa mereka.

Daim juga selalu menekankan soal ‘pasukan yang bagus’. Ini semua ingatan buat semua Ketua Bahagian UMNO di Kedah, Selangor, Negeri Sembilan, Sabah – agar boleh memberikan tempat kepada calon orang muda dan berkemampuan. Jangan sabotaj parti. Itu sahaja.

Nampak sangat Malaysiakini cuba spin cerita. Sampai ke laut dia spin.

About these ads

Entry filed under: Pilihan Raya Umum 13, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , .

Calon ‘Elit’ BN Mana Yang Kata – ‘Saya Tak Perlu Undi Cina’? PKR Gentar Kalau KAMILIA Memimpin Wanita

3 Komen Add your own

  • 1. Jokiden  |  Mac 22, 2012 at 3:39 pm

    MCA, GERAKAN kenalah mnang banyak sikit kerusi baru boleh beri jawatan Menteri Kewangan Kedua tu kepada mereka. Apapun Jokiden yakin bona dalam PRU13 ni BN monang lobih 2/3 sobab tu Ketua Umum dah bersedia dengan segala persiapan untuk berpindah ke New York.

    Balas
  • 2. Ebenezer Scrooge  |  Mac 22, 2012 at 4:54 pm

    saya tak tahu apa sebenarnya yg TDZ ulas tetapi melihat apa yang sdr tuliskan; saya tak nampak dari mana datang keyakinan TDZ seperti yang saudara ulaskan sebabnya kebanyakan kenyataan TDZ tersebut adalah bersyarat (jika…).

    Boleh juga ditafsirkan bahawa ‘jika’ yang disebut mencerminkan realiti yang kini berlaku; contohnya ‘jika mempunyai pasukan mantap’ boleh diertikan bahawa apa yang ada sekarang belum mantap. Bererti, default settingnya BN kalah kecualilah bila pasukan mantap diwujudkan.

    Balas
  • 3. ahmadzack  |  Mac 22, 2012 at 7:22 pm

    Aku paling setuju kalau buang Menteri-menteri yang kuat suka mengutip “toll”, calon BN biar mantap, berkarisma & terkecuali dari isu-isu

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 44,228,228 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 121 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • CHROME REMOTE DESKTOP: THE GOOGLE APP THAT LETS YOU CONTROL YOUR COMPUTER FROM YOUR PHONE
    This Google App Lets You Control Your Computer From Your Phone By Jamie Condliffe, Gizmodo, 17 April 2014.Remote desktops are nothing new, but Google has now released a slick app that makes the process a pleasure rather than wildly frustrating. The new software will let you control your Mac or PC from any Android device.Image: Android PoliceChrome Remote Des […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Kronologi Kes Bukti Mahkamah Tidak Tergesa-gesa
    PUTRAJAYA – Mahkamah Rayuan menolak dakwaan bahawa rayuan pihak pendakwaan dalam kes liwat membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan diputuskan dalam keadaan tergesa-gesa. Sebaliknya, penetapan tarikh pendengaran pada 6 dan 7 Mac lalu dibuat tanpa sebarang bantahan oleh mana-mana pihak […]

RSS Perak Today

  • Bale tutup mulut pengkritik
    VALENCIA, Sepanyol – Pemain sayap Wales, Gareth Bale mengisi kekosongan tempat yang ditinggalkan Cristiano Ronaldo untuk membantu Real Madrid menjulang trofi ke-19 Piala Raja Sepanyol dengan menewaskan Barcelona 2-1 pada aksi final di Stadium Mestalla awal pagi semalam. Pada final 2011 lalu, Ronaldo menanduk masuk gol tunggal kemenangan 1-0 Real ke atas Barc […]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Musram Rakuman

  • Sodomi II: Kekalahan Anwar Atas Sebab Tiada Alibi Tulen
    Mahkamah Rayuan di sini memutuskan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari kandang tertuduh dalam pembelaan beliau bagi pertuduhan liwat hanya penafian semata-mata.Mahkamah itu juga memutuskan penafian Anwar itu tidak menimbulkan sebarang keraguan dan menjadikan pembelaannya berwibawa yang boleh menjejaskan keterangan pihak pendakwa terhadap tertuduh. " […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Pemilihan PKR : Calon Lawan MB Khalid Dakwa Diugut
      Dua pegawai kanan Pejabat MB Selangor dituduh membuat ugutan terhadap bekas Ahli Parlimen Kapar S.Manikavasagam bersabit pemilihan PKR cabang Kuala Selangor pada minggu depan.   Ugutan itu dibuat susulan keengganan Manikavasagam untuk memberi laluan kepada Khalid mengekalkan jawatan sebagai Ketua Cabang Kuala Selangor.   Manikavasagam berkata dua pegawai b […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sodomi II: Kekalahan Anwar Atas Sebab Tiada Alibi Tulen
    Mahkamah Rayuan di sini memutuskan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari kandang tertuduh dalam pembelaan beliau bagi pertuduhan liwat hanya penafian semata-mata.Mahkamah itu juga memutuskan penafian Anwar itu tidak menimbulkan sebarang keraguan dan menjadikan pembelaannya berwibawa yang boleh menjejaskan keterangan pihak pendakwa terhadap tertuduh. " […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 121 other followers

%d bloggers like this: