Archive for Mac 24, 2012

Azmin BERANG Dengan Perangai MB

Marah betul Azmin tadi. Sampai ada yang kena tengking buta-buta sahaja di Pusat Khidmat Wakil Rakyat. Pak Cik yang datang nak minta Azmin bantu jelaskan bil elektrik tertunggak termenung panjang. Sudahlah mahu bantuan. Kena tengking lagi. Angin ribut. Pak Cik tu nyata salah timing. Almaklum, Jumaat memang hari Azmin servis rakyat. Tak ramai pun yang datang. Ala kadar sahaja.

Azmin naik angin pagi tadi di atas kedegilan Pejabat Menteri Besar menukar design 4 tahun kerajaan Selangor memerintah. Azmin pernah nyatakan kepaa Faekah, perlu siarkan semua gambar pemimpin PR di Selangor. Jangan guna gambar MB seorang. Faekah sudah jelaskan kepada MB. Tapi beberapa penasihat MB mahu guna gambar yang sama. Gambar MB duduk seorang diri di samping perutnya yang buncit.

Azmin naik angin kerana design yang dihantar oleh PKR Pusat lain rupanya. Design yang dibantu oleh Radin, staff HQ – cukup berbeza. Gambar ramai-ramai. Termasuk ada Azmin. Ada Ronnie. Ada Dr Rani. Ada Khalid Samad. Gambar ramai-ramai. Bukan gambar MB seorang.

‘Apa dia ingat dia seorang yang jaga Selangor? Apa dia ingat perut dia cantik sangat? Apa dia ingat, kalau guna gambar dia seorang – boleh menang Selangor?’. Demikian bunyi panggilan telefon Azmin kepada seorang Ketua Cabang di Selangor. ‘BASTARD’, kata Azmin lagi.

Azmin selalu tekankan tentang menjaga hati semua pihak. Branding ala Najib Tun Razak yang Khalid Ibrahim bawa ini boleh makan diri kata Azmin.

Entahlah, nampaknya angin monsun Azmin terhadap Khalid Ibrahim ini tak akan habis.

Azmin memang mencarut setiap kali tengok gambar Khalid Ibrahim tersengih macam kerang busuk.

Continue Reading Mac 24, 2012 at 1:32 am 1 komen


Mac 2012
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 63,494,132 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 PSYCHOLOGICAL TRICKS OF RESTAURANT MENUS
    8 Psychological Tricks of Restaurant MenusBy Jessica Hullinger, Mental Floss, 24 April 2015.A restaurant’s menu is more than just a random list of dishes. It has likely been strategically tailored at the hands of a menu engineer or consultant to ensure it's on-brand, easy to read, and most importantly, profitable. Here are a few ways restaurants use the […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Convicts in isolation cells, await execution in Indonesia
    JAKARTA/SYDNEY (Reuters) – Nine drug traffickers were being held in isolation cells at an Indonesian maximum security prison awaiting execution by firing squad, after Indonesian authorities notified them they had no hope of reprieve. Security at the prison was heightened and religious counsellors, doctors and the firing squad were alerted to start final prep […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

RSS Musram Rakuman

  • Kini Giliran Pak Lah Minta Najib Jawab Tun Dr Mahathir
    1. Kini giliran Tun Abdullah Ahmad Badawi meminta DS Najib jawab kritikan Tun Dr Mahathir. 2. Menurut Tun Abdullah, Najib tidak boleh berdiam diri, beliau perlu membertahu rakyat apa kah kritikan dan dakwaan Tun Mahathir itu berasas atau bukan.3. Tun Mahathir, dalam beberapa tulisan, sidang akhbar dan terakhir pada hujung minggu lalu, dalam siri jelajah pert […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kini Giliran Pak Lah Minta Najib Jawab Tun Dr Mahathir
    1. Kini giliran Tun Abdullah Ahmad Badawi meminta DS Najib jawab kritikan Tun Dr Mahathir. 2. Menurut Tun Abdullah, Najib tidak boleh berdiam diri, beliau perlu membertahu rakyat apa kah kritikan dan dakwaan Tun Mahathir itu berasas atau bukan.3. Tun Mahathir, dalam beberapa tulisan, sidang akhbar dan terakhir pada hujung minggu lalu, dalam siri jelajah pert […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers