Archive for Mac 24, 2012

Azmin BERANG Dengan Perangai MB

Marah betul Azmin tadi. Sampai ada yang kena tengking buta-buta sahaja di Pusat Khidmat Wakil Rakyat. Pak Cik yang datang nak minta Azmin bantu jelaskan bil elektrik tertunggak termenung panjang. Sudahlah mahu bantuan. Kena tengking lagi. Angin ribut. Pak Cik tu nyata salah timing. Almaklum, Jumaat memang hari Azmin servis rakyat. Tak ramai pun yang datang. Ala kadar sahaja.

Azmin naik angin pagi tadi di atas kedegilan Pejabat Menteri Besar menukar design 4 tahun kerajaan Selangor memerintah. Azmin pernah nyatakan kepaa Faekah, perlu siarkan semua gambar pemimpin PR di Selangor. Jangan guna gambar MB seorang. Faekah sudah jelaskan kepada MB. Tapi beberapa penasihat MB mahu guna gambar yang sama. Gambar MB duduk seorang diri di samping perutnya yang buncit.

Azmin naik angin kerana design yang dihantar oleh PKR Pusat lain rupanya. Design yang dibantu oleh Radin, staff HQ – cukup berbeza. Gambar ramai-ramai. Termasuk ada Azmin. Ada Ronnie. Ada Dr Rani. Ada Khalid Samad. Gambar ramai-ramai. Bukan gambar MB seorang.

‘Apa dia ingat dia seorang yang jaga Selangor? Apa dia ingat perut dia cantik sangat? Apa dia ingat, kalau guna gambar dia seorang – boleh menang Selangor?’. Demikian bunyi panggilan telefon Azmin kepada seorang Ketua Cabang di Selangor. ‘BASTARD’, kata Azmin lagi.

Azmin selalu tekankan tentang menjaga hati semua pihak. Branding ala Najib Tun Razak yang Khalid Ibrahim bawa ini boleh makan diri kata Azmin.

Entahlah, nampaknya angin monsun Azmin terhadap Khalid Ibrahim ini tak akan habis.

Azmin memang mencarut setiap kali tengok gambar Khalid Ibrahim tersengih macam kerang busuk.

Continue Reading Mac 24, 2012 at 1:32 am 1 komen


Mac 2012
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,256,414 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 142 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 15 MASSIVE CORPORATE SOCIAL MEDIA FAILS
    15 Massive Corporate Social Media FAILSBy Eric Griffith, PC Magazine, 4 May 2016.There are a lot of ways for individuals to screw up on social media. Nasty comments, rude tweets, a timeline full of misspellings and other faux pas. There's no end to them, but they're usually easy enough to fix or delete without it seeming like the end of the world.N […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • #PRNSarawak: BOM BUAT DAP: Mana hilang dana Impian Sarawak?
    Sejak dana PRN Sarawak 2012 dan dana bantuan sakit untuk mendiang Wong Ho Leng ditubuhkan, banyak persoalan timbul mengenai dana jutaan ringgit yang dikumpul di Sarawak dan dikumpul untuk Sarawak.Kenapa isteri mendiang Wong Ho Leng, Irene Chang perlu bantuan RM1 juta daripada Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem untuk menyelesaikan kos rawatan mendiang Wong H […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERBAIK! MARI KENALI GABENOR BANK NEGARA YANG BARU
    Datuk Muhammad Ibrahim yang bakal menduduki kerusi Gabenor Bank Negara, berkuat kuasa 1 Mei ini adalah antara tiga calon utama yang disebut-sebut sebelum ini untuk menggantikan Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz yang menamatkan kontrak beliau hujung bulan ini.Dengan pengumuman oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi, Muhammad secara sahnya ditaba […]

RSS Musram Rakuman

  • PRN11 Sarawak: Kerjasama Jajaran Pemimpin Bn Luar Biasa
    Telah 10 kali PRN Sarawak, hanya PRN ke-11 ini, semua jajaran pemimpin Bn berkampung di Sarawak.Diperingkat pusat, seluruh kabinet DS Najib Razak terlibat, termasuk para pegawai kanan kementerian yang diterajui para menteri kabinet.Selain itu, pemimpin negeri jiran- Sabah, juga tidak ketinggalan. Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman, sejak penamaan calo […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRN11 Sarawak: Kerjasama Jajaran Pemimpin Bn Luar Biasa
    Telah 10 kali PRN Sarawak, hanya PRN ke-11 ini, semua jajaran pemimpin Bn berkampung di Sarawak.Diperingkat pusat, seluruh kabinet DS Najib Razak terlibat, termasuk para pegawai kanan kementerian yang diterajui para menteri kabinet.Selain itu, pemimpin negeri jiran- Sabah, juga tidak ketinggalan. Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman, sejak penamaan calo […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 142 other followers