Calon Favourite Anwar di MERBOK

Mac 28, 2012 at 12:07 am Tinggalkan komen

Memang ramai kawan-kawan PKR Kedah yang pelik, apalah yang Anwar/Kak Wan/Azmin sayang sangat kepada seorang calon di Merbok ini. Semua dilayan. Apa sahaja peruntukan khas akan disalurkan kepada calon ini. Setakat ini, ada sumber yang mengatakan, Anwar sudah berbelanja hampir RM200 ribu untuk seorang calon ini sahaja. Anwar mahu dia menang dan berada di Parlimen.

Anwar menganggap calon ini sebagai ‘mutiara’ kepada politik PKR di Kedah. Berpendidikan. Idealisme tinggi. Semangat juang. Setia kepada perjuangan. Ini semualah yang dikatakan apa yang menyebabkan Anwar menganggap calon ini MESTI menang di Merbok. Anwar tidak kisah berbelanja banyak kepada calon ini, kerana dikatakan akan berdepan dengan cabaran besar untuk mengekalkan kerusi MERBOK dalam PRU yang akan datang.

Calon ini sangat istimewa pada Anwar. Talian Anwar sentiasa terbuka buat calon PKR ini. Tak pernah Anwar tak angkat telefon atau balas sms. Apa sahaja kehendak akan dipenuhi. Malahan, ada di kalangan pimpinan PKR yang menganggap, Saiful Izham Ramli sebagai anak emas Anwar yang baru di Kedah. Nasib baik tak berwajah jambu. Kalau tidak, mereka sudah tentu mengatakan individu ini sebagai ‘Saiful Bukhari ke-2′ dalam hidup Anwar.

Anwar mahu Saiful pergi jauh dalam politik. Kesetiaan Saiful kepada perjuangan Anwar memang luar biasa. Tested. Anwar memang gemar menjaga mereka yang sudah teruji mempunyai level kesetiaan yang tinggi.

Saiful dikatakan akan berdepan dengan calon ‘kuat’ di Merbok. Belum tahu siapa. Tapi memang banyak usaha BN untuk import orang luar – kerana di kalangan UMNO Bahagian Merbok tidak mempunyai calon yang sesuai. Tajul pernah kalah. Tak elok nak recycle. Walaupun ada usaha melobi Azmi Janggut (bekas Setiausaha Politik Tun Daim; tetapi banyak resistant kerana kredibiliti sudah jauh rosak). UMNO perlu mencari calon lain.

Saiful Izham dikatakan mempunyai akses dana istimewa di Pejabat Keadilan PUSAT. Dia boleh minta apa sahaja, asalkan untuk tujuan parti dan gerakan politik. Setakat ini memang banyak telah dibelanjakan. Khabarnya, akan lebih banyak lagi dibelanjakan untuk Saiful.

Dengan kedudukan Saiful yang istimewa pada mata Anwar – ramai Ketua Cabang/bakal calon lain merasakan ketinggalan. Mereka tidak dapat akses kepada Anwar sebagaimana Saiful Izham. Sudahnya, ramai yang merungut kecewa.

Anwar menanggung risiko tinggi apabila terlalu memberi tumpuan kepada Saiful Izham. Kemungkinan menang di Merbok memang ada. Tapi bagaimana dengan 4 lagi kawasan Parlimen yang lain? Kalau pembahagian dana tidak serata; akan timbul kekeliruan di dalam parti.

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Pastikan SELANGOR Milik PR ‘Class Struggle’ Versi Anwar

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2012
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 61,840,426 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OUTRAGEOUS ABILITIES FROM PUZZLING MEDICAL CONDITIONS
    10 Outrageous Abilities From Puzzling Medical ConditionsBy Skylar Bold, Listverse, 26 March 2015.When you hear the words “medical condition,” it’s likely that you automatically think it’s bad news. If you are a hypochondriac, the very thought of those terrifying words makes you cringe. Although all medical conditions have some or many disadvantages, a few me […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • PKR kutuk Puad Zarkashi lidah pendek, Otak AP Batu Pahat TELOR MASAK SUKU
    MP PKR untuk Batu Pahat, Idris JauziBeli telor pun kena tipu Cina DAP Bintang Tiga Batu Pahat ... muahahaPenyokong PKR di Batu Pahat suka persendakan bekas ahli Parlimen Batu Pahat, Dr Puad Zarkashi sebagai lidah kontot. Rupanya ahli Parlimen dari PKR yang gantikan Puad lagi teruk. Bekas pencacai cuci Anwar di BTN ini otak kontot.MyMassa menceritakan kisah d […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Pelakon Perasan ‘Diva’ Bukan Pilihan Aziz M Osman
    PETALING JAYA: Penerbit dan pengarah filem, Aziz M. Osman  bersikap selektif dalam pemilihan barisan pelakon dalam projeknya kerana enggan bekerjasama dengan artis yang mempunyai sindrom ‘primadona’. Aziz, 52, berkata, dia lebih memilih pelakon yang tidak popular tetapi hebat dalam lakonan kerana mereka lebih mudah memberi komitmen ketika berada di set pengg […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • (VIDEO) Berlaku Letupan Semasa Pembukaan #LIMA15 ?
    Milikan terbaru pesawat pengangkut A400M 'Charlie' oleh Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) meningkatkan keupayaan ketenteraan negara selari dengan peredaran abad ke-21 kini.TUDM kini memliki empat buah pesawat A400M 'Charlie' yang dilengkapi dengan teknologi terkini serta berupaya untuk terbang dengan lebih tinggi berbanding model lama […]

RSS Parpu Kari

  • YO RAFIZI RASPUSSY! KAU BERANI TAK JAWAB CABARAN RIZAL MANSOR NI?
    Tu dia Rafizi si lembut punya Raspussy, dah ada cabaran terbuka pasal penipuan kau ni, kau berani nak sahut tak ni? Jangan la asyik menipu siang malam je, ini dah ada cabaran terbuka ni, sahutlah kalau berani...Amacam? Cakap banyak pun tak guna Raspussy, sahut je...kepada macai pakatan yang jijik ni, mitak la tolong sampaikan pada si pondan dari Pandan tu ya […]

RSS Musram Rakuman

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: