Archive for Mei 1, 2012

Anwar Beri ‘A+’ Kepada Ambiga

Dalam mesyuarat post mortem PKR di rumah Anwar semalam, Anwar tidak habis-habis tersenyum. Anwar sangat gembira dengan apa yang telah berlaku sepanjang Bersih 3.0. ‘Good momentum’. Kata Anwar. Sekarang ini, arahan Anwar adalah sangat mudah – ‘sustain the issue’ until election. Agenda sustaining ini memang kepakaran kumpulan komunikasi Anwar. Tengok bagaimana mereka serang NFC secara mingguan. Akhirannya, melingkup.

Sekarang ini, agenda penting komunikasi PKR adalah memastikan POST BERSIH 3.0 akan menyediakan momentum yang lebih baik kepada PKR. Soal keganasan memang diakui akan ‘menganggu sedikit’ kepada usaha menarik undi. Tapi fokus akan ditumpukan kepada keganasan Polis dan penipuan pilihanraya.

Anwar sudahpun bertanya kepada Azmin mengenai kerusi selamat yang boleh ditandingi oleh Ambiga. Azmin tidak ada jawapan, kecuali mengatakan ianya mestilah urban seat. Selangor dan Wilayah akan menjadi tumpuan.

Secara keseluruhannya, Anwar berpuas hati dengan prestasi yang ditunjukkan Ambiga. Jumlah yang ramai sekaligus memberikan bukti bahawa rakyat sudah bersedia untuk menukar kerajaan.

Apa game-plan POST BERSIH 3.0?

Melambat-lambatkan usaha SURUHANJAYA untuk mengkaji Bersih. Anwar memang mahu ianya dilaksanakan secara perlahan, bagi memastikan bahan untuk PRU akan sentiasa panas dan laku di kalangan pengundi;
Ambiga perlu menyesuaikan kenyataan akhbarnya selepas ini dengan pimpinan parti Pakatan Rakyat (PR). Kenyataan Ambiga hari ini jadi bukti – ianya selari dengan kenyataan Lim Kit Siang;
Fokus kepada keganasan Polis dan wartawan yang dipukul;
Pengumpulan footage keganasan Polis akan diusahakan oleh The Malaysian Insider – kelolaan Jahabar Sadiq;
PAS akan fokus kepada SPR (beri tempoh 30 hari untuk Pengerusi dan Timb Pengerusi SPR meletakkan jawatan);
AMK akan tumpu kepada siri ceramah POST-BERSIH 3.0.
Serangan terhadap MDN diperkuatkan;
Pengumpulan bukti Polis terlibat sebagai pencetus huru hara sedang disiapkan;
Video youtube mengenai Bersih akan dilakukan oleh DAP (melalui sebuah syarikat bernama Evybody);
Dana tambahan untuk serangan media akan diusahakan melalui dana Selangorku Bersih. RM1.2 juta boleh diusahakan. Anwar akan bercakap dengan MB Selangor.
Semua platform media baru akan digunakan untuk menyerang kerajaan.

Sementara Anwar beri ‘A+’ kepada Ambiga; apa markah kita nak beri kepada Menteri Dalam Negeri?

Anda berikan markah…

Continue Reading Mei 1, 2012 at 8:04 pm 2 comments


Mei 2012
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,307,890 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 PRIVACY PROTECTING APPS YOU NEED TO USE RIGHT NOW
    5 Privacy Protecting Apps You Need to Use Right NowBy Mihir Patkar, Make Use Of, 14 January 2017.On the internet, you can never be too safe. New threats keep coming up all the time, whether attacking your security or trying to mine your data. It only makes sense to do whatever you can to stay secure.And just as the internet takes, the internet also provides. […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • BERKAT DOA, ISTIQAMAH, SABAR SELAMA 8 TAHUN
    Bermunajat di Puncak Jabal Nur, Gua Hira''. Musim Haji 1431H/2010Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 8 tahun, pada hari ini, Mahkamah Persekutuan sekali lagi sebulat suara memutuskan bahawa dakwaan saya selama ini benar.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah Persekutuan, hari ini.Sebagai pengadu, saya  berharap dan mendoakan, perjalana […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Bila kompromi, sahlah Mahathir sanggup sekongkol rasuah
    "Bila sudah kata rasuah, tidaklah boleh disetujui. Pernah setuju kot ...".Demikian komen blogger Husin Lempoyang di http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.my/2017/01/fatwa-mufti-boleh-flip-flop.htmlKononnya dia mahu kembali ke SST. Buat apa kembali ke sistem yang lagi tidak bagus? Akhirnya dia juga akan U turn ke GST.Pasti dia akan U turn la […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! CELCOM DIAMBANG KEMUSNAHAN KERANA CEO MAT SALLEH?
    Ini aku terima email dari salah seorang pembaca blog aku, tujuan aku share benda ni sebab aku kesian dengan staff Celcom yang ada sekarang kerana mereka berketuakan Mat Salleh, spertimana yang korang tahu aku ni jenis yang tak suka dengan CEo atau Bos Mat Salleh. Lihat saja apa yang berlaku dengan MAS yang menggunapakai CEO Omputeh, tak kemana pun. Ok korang […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]