Malam Gala PKR 2012

Mei 2, 2012 at 11:53 pm Tinggalkan komen

Selepas kejayaan besar BERSIH 3.0, seperti yang dikemukakan oleh Anwar, PKR sedang menunggu tarikh 04.05.2012 untuk mengadakan Malam Gala yang dijangka dapat mengumpulkan dana yang besar untuk pilihanraya. Kalau menurut rakan-rakan di HQ, Anwar menjangka dan mengharapkan mendapat sumbangan sekurang-kurangnya RM2 juta pada malam gala itu sahaja. Soalnya, bukan pasal RM2juta. Anwar nak RM2juta boleh dapat bila-bila. Tapi lebih kepada nak tunjuk kepada rakyat bahawa PKR ini susah dan masih memerlukan dana rakyat.

Ini semua soal imej dan persepsi. Jika Anwar kelihatan terlalu berkemampuan dan kaya; ia tidak sesuai dengan imej ‘demi rakyat’ yang ingin dibawa oleh Anwar sendiri. Itulah sebabnya, agenda malam gala ini nanti adalah kononnya usaha mencari dana kewangan pilihanraya.

Apakah anda percaya PKR masih mencari dana pilihanraya? Minta maaf cakaplah, kami yang dalam PKR sendiri pun tak percaya. Kami sendiri melihat bagaimana pemimpin peringkat Pusat dan Cabang, bergaya dengan kemewahan baru yang mereka peroleh sepanjang tempoh 2008-2012. Ramai kontraktor PKR yang mula merasa senang dan gembira dengan bantuan kewangan yang mereka peroleh hampir setiap masa.

Malam Gala PKR 2012 dikatakan disusun atur oleh mereka yang rapat dengan Azmin/Saifuddin/Shamsul Iskandar. Kumpulan Nurul Izzah/Nik Nazmi/Rafizi agak sedikit terkeluar daripada penganjuran Malam Gala ini. Sebab itulah, menurut kawan-kawan, teater ‘Madah Berhelah’ ini akan membayangkan bagaimana kumpulan-kumpulan dalam PKR sendiri terpecah dan tidak solid.

Azmin, menurut info, sudah menyusun kalangan kontraktor/sub-kontraktor PKNS untuk menyumbang kepada dana pilihanraya PKR. Sumbangan dana kepada Malam Gala ini sumbangan rasmi sahaja. Sumbangan yang tak rasmi sudah mencecah jutaan ringgit.

PKNS memang menjadi lubuk utama kepada kejayaan Malam Gala ini nanti. Azmin perlu buktikan bahawa dia mampu menyusun bala tentera korporat yang cukup bagi mempertahan Selangor. Ketika mana Azmin sendiri teruk dihentam dengan isu ‘moral peribadi’ yang sebenarnya sudah lama menjadi igauan di kalangan pemimpin tertinggi PKR.

Wujud teori yang berkata – bahawa pendedahan yang dilakukan oleh blogger pro-UMNO/BN ini sebenarnya hasil ‘feeding’ oleh pihak PKR sendiri. Setakat ini blog ini belum dapat buktikan. Mari kita sama-sama fokus kepada penganjuran Malam Gala PKR 2012. Berapa juta agaknya collection?

Malam Gala ini agenda ‘face saving’ kepada Azmin. Setelah terkantoi beraksi dengan gadis gebu, Azmin semakin kelam kabut dan tidak selesa. Khabarnya, Shamsidar tidak seperti Kak Wan, yang kuat menyokong Anwar dalam apa sahaja keadaan. Tengok pada aksi, Shamsidar pun goyang.

Advertisements

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , .

Anwar Beri ‘A+’ Kepada Ambiga Anwar ‘the Loki’ Ibrahim

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2012
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,314,883 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 UNUSUAL FARMS THAT WILL BROADEN YOUR DEFINITION OF FARMING
    9 farms that will broaden your definition of farmingBy Josh Lew, Mother Nature Network, 26 April 2017.Agriculture is arguably the most important industry in human history. Entire societies have been established around the ability to grow (and export) a single crop. With the Earth’s rapidly increasing population, growing crops and raising livestock for food i […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kickback TOP @ Komtar disalur oleh MBI ke luar negara?
    Lim Guan Eng DAP benarkan The TOP@KOMTAR operasi secara haram demi Richard Koh proksinya?... bangunan The Top @KOMTAR boleh beroperasi secara haram tanpa Sijil Perakuan Siap dan Pematuhan ( CCC). Amat jelas pemaju Only World Group dimiliki oleh Dato’ Sri Richard Koh melangggar Undang-undang PBT.Semakan di laman web Jabatan Kerajaan Tempatan ( JKT) KPKT menje […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: