Anwar Pening Dengan FELDA

Mei 10, 2012 at 1:05 am Tinggalkan komen

Anwar sudahpun mengerahkan Jawatankuasa Strategik dan Manifesto PKR bermesyuarat dalam tempoh yang terdekat, untuk melihat semula impak dan kesan pemberian RM15k kepada setiap warga FELDA oleh PM Najib. Anwar nak tahu kesannya. Anwar cukup jelas bahawa selama ini PR mempunyai advantage untuk berdepan dengan warga FELDA. Dengan pelbagai kes yang ada di dalam mahkamah, dicampuri pula dengan isu FGVH – Anwar cukup yakin, hampir 600,000 undi FELDA akan jatuh kepada Pakatan Rakyat.

Anwar sudah buat kerja lama. PKR juga sudah membuat usaha yang pelbagai dalam memastikan warga FELDA akan memberikan sokongan padu kepada warga FELDA. Anwar sebenarnya sudahpun membuat draf untuk memberikan ‘deal’ baru kepada warga FELDA. Ini termasuklah usaha pembatalan FGVH sekiranya mereka layak pergi ke PUTRAJAYA dan memimpin Malaysia.

Nampaknya semua yang sudah dirancang sudah berterabur. Pada asalnya, Anwar mendapat tahu bahawa Najib hanya akan umumkan saguhati sejumlah RM5k untuk semua keluarga peneroka. RM5k pada Anwar adalah angka yang masih boleh dilawan.

Namun apabila mendapat tahu pemberian mencecah angka RM15k, Anwar jadi cemas.

Anwar menaruh harapan agar PR mempunyai impak di kawasan FELDA. Anwar harap sangat.

Dengan hampir 600,000 pengundi warga FELDA – nampaknya situasi akan menjadi lebih sukar. Anwar mengakui hakikat ini. Najib punya advantage yang sangat besar.

Rafizi sudahpun diarah duduk berbincang dengan Tony Pua bagi merangka ‘new deal’ kepada warga FELDA dalam masa yang terdekat ini. Antara yang mahu dilihat:-

  • Agenda merosakkan agenda FGVH tidak berlaku seperti diharapkan.
  • Tawaran perumahan baru kepada peneroka (berapa impak kewangan?);
  • Apakah bentuk bantuan yang boleh diberikan kepada warga FELDA sekiranya Anwar berjaya ke Putrajaya;
  • Mencari data-data baru salahguna kuasa di dalam FELDA;
About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , .

Anwar Akan Adopt GERAKAN PILIHANRAYA AK Party (Turkey) Senarai Projek PKNS – Tabung Pilihanraya PKR

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2012
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 63,095,366 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • TASTY TECH EYE CANDY OF THE WEEK XLV
    Tasty Tech Eye Candy of the Week - Earth DayBy Tracy Staedter, Discovery News, 19 April 2015.Happy 45th Anniversary Earth Day. April 22 marks more than four decades of activism meant to raise awareness of the well-being of our planet. In honour of that day, founded by senator Gaylord Nelson of Wisconsin back in 1970, the Tasty Tech Eye Candy slideshow will f […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Tak betul kata Proton berharap dana R&D RM2 billion
    Kononnya Dato Najib ada kata Tun Mahathir kritik kerana tidak dapat dana R&D untuk Proton sebanyak RM2 billion dalam satu briefing kepada Ketua-Ketua Bahagian. Dalam interbiu dengan TV3 baru-baru ini, Dato Najib tidak ada disebut hal ini.Dari apa yang difahamkan dari sumber-sumber yang rapat dengan pihak Proton, mereka memang ada mohon. Namun begitu, mer […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Himpunan Suara Anak Perak 604 Menentang Tindakan Biadap Terhadap Institusi Raja
    IPOH: Himpunan Suara Anak Perak 604 bersedia untuk menentang sekeras-kerasnya segala tindakan biadap daripada mana-mana pihak terhadap institusi Raja di negeri Perak. Pengerusinya, Datuk Nadzri Ismail berkata, antara langkah yang diambil adalah dengan mengadakan perhimpunan beramai-ramai bagi menjunjung kasih serta taat setia kepada Sultan Perak, Sultan Nazr […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • AZMIN KASI TARUK! SELAMATKAN SELANGOR DARI BENCANA ALAM!
    Azmin! Kau pecat la si peliwat lahanat tu dari jadi penasihat Selangor! Wei Azmin hari-hari ribut kat Selangor ni. Pokok tumbang dan kilat kuat semacam. Kalau kau orang Islam yang ada agama maka kau kena jauhkan diri dari si peliwat tu.Kalau kau degil tak bak buat kau akan jatuh dalam keadaan yang amat memalukan. Ini dah dapat signal ni Min. Bala demi bala S […]

RSS Musram Rakuman

  • DS Najib Kena Jawab Sendiri Pertanyaan Tun M
    1. Bukan sahaja ahli politik akan tetapi ahli akademik juga berpendapat, agar supaya Dato Seri Najib menjawab sendiri pertanyaan Tun Dr Mahathir.2. Jangan membiarkan orang lain menjawab, kerana semakin rancaknya pihak lain menjawab, semakin banyak persoalan timbul.3. Dalam isu IMDB, misalnya sebelum ini, Menteri dan Timbalan Menteri malah CEO IMDB pernah ber […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Politik DAP Di Bumi Anbiya’
    kebanyakan penerangan dan jawapan berbelit-belit dan tidak menepati soalan   BANGI, 20 April – Pertemuan empat pemimpin kanan parti rasis DAP yang sentiasa mempunyai resipi liberal dan sekular dengan sekumpulan pelajar Malaysia di Mesir beberapa hari lalu, berlaku dalam suasana penuh ‘mesra’.   Namun, kebanyakan penerangan dan jawapan yang diberikan dianggap […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • SUDIKAH NAJIB BERSUMPAH LAGI...
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • DS Najib Kena Jawab Sendiri Pertanyaan Tun M
    1. Bukan sahaja ahli politik akan tetapi ahli akademik juga berpendapat, agar supaya Dato Seri Najib menjawab sendiri pertanyaan Tun Dr Mahathir.2. Jangan membiarkan orang lain menjawab, kerana semakin rancaknya pihak lain menjawab, semakin banyak persoalan timbul.3. Dalam isu IMDB, misalnya sebelum ini, Menteri dan Timbalan Menteri malah CEO IMDB pernah ber […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • SUDIKAH NAJIB BERSUMPAH LAGI...
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: