Sandiwara 2.0?

Mei 15, 2012 at 12:50 am Tinggalkan komen

Pelik tetapi benar. Kalangan pimpinan tertinggi PKR hanya senyum sahaja bila ditanya mengenai masalah Karpal-Hadi dalam isu HUDUD. Mereka hanya senyum. Hari ini, Anwar akan bertemu lagi dengan pimpinan Pakatan Rakyat bagi menyelesaikan isu HUDUD. Sandiwara 2.0. Dulu pun pernah jadi begini, Anwar tampil sebagai hero dan menekankan isu Hudud akan diselesaikan secara dalaman.

Anwar akan tetap non-committal mengenai isu Hudud. Kepada Anwar, isu seperti Hudud ini akan menjauhkan lagi kemungkinan dia berada di Putrajaya. Sebab itulah, kalau ditanya kalangan Anwarista di dalam PAS – mereka akan kata, masanya belum tiba untuk pelaksanaan Hudud. Tak perlu hairan dengan pandangan ini. Semuanya akan bermula di Bukit Segambut.

Anwar mahu isu Hudud diselesaikan secara baik dan mudah. Tak perlu kecoh. Tak perlu retakkan hubungan dalam Pakatan Rakyat.

Khabarnya, sebagai ‘hadiah’ kepada Pas dan DAP; Anwar akan umumkan peruntukan baru yang telah berjaya dia secure daripada sumber luar. Katanya, jumlah yang sangat signifikan dalam memastikan Pakatan Rakyat tampil sebagai satu pasukan yang kuat dan mantap.

Sandiwara Karpal dan Hadi ini adalah usaha taktikal dalam memastikan ‘rakyat’ diingatkan bahawa mereka boleh duduk semeja dan menyelesaikan masalah yang besar seperti Hudud. Apalah sangat dengan masalah seperti jawatan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri. Mudah dan senang.

Anwar akan meminta kalangan Pas dan DAP untuk membantu membersihkan nama Azmin dalam isu moral yang terbaru. Kepada Anwar, isu Azmin bukan isu terpencil. Ini isu besar. Kredibiliti Pakatan Rakyat boleh tergugat sama – jika lebih banyak bukti dikeluarkan. Anwar sendiri sudah bertanya Azmin, apakah ada sambungan kepada aksi yang sudah terkeluar di dalam blog. Azmin dengan gahnya berkata, ‘No Sir. That’s all’.

Anwar yakin dengan kenyataan Azmin. Nampaknya, isu Hudud pun boleh digunakan bagi mengelakkan isu Azmin Ali. Hudud ini macam smoke screen sahaja. Isu besar adalah isu integriti dan moral Azmin.

Anwar pegang janji Azmin, ‘That’s all Sir’.

‘You better make sure Min. Otherwise, we are in trouble’, kata Anwar.

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR, YB Azmin Ali. Tags: , , , , .

Misi Pertahan Selangor… Manifesto Rakyat?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2012
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,256,668 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 142 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: WATCH THIS STUNNINGLY BEAUTIFUL JELLYFISH
    JellyfishBy NOAA Office of Ocean Exploration and Research, 25 April 2016.This stunningly beautiful jellyfish was seen during Dive 4 on April 24, 2016, while exploring the informally named "Enigma Seamount" at a depth of ~3,700 meters.Scientists identified this hydromedusa as belonging to the genus Crossota. Note the two sets of tentacles - short an […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS D'HERBS! DATO ALIFF SYUKRI MEMBIDAS MB KEDAH BASHA MAT LENA SEBAGAI PENIPU!
    Ok sekarang ni aku nak cerita pasal D'Herbs dan sleepy Hollow MB from Kedah. Lepasa tengok video Dato Aliff Syukri tadi, tiba-tiba aku rasa sangat benci dengan MB Kedah and the team, aku tak sangka disebalik muka selenga Basha ni ada EVIL yang sangat lahanat adanya. Siapa sangka MB yang belajar setakat LCE ni boleh menjadi seorang yang penipu besar dan […]

RSS Musram Rakuman

  • PRN11 Sarawak: Kerjasama Jajaran Pemimpin Bn Luar Biasa
    Telah 10 kali PRN Sarawak, hanya PRN ke-11 ini, semua jajaran pemimpin Bn berkampung di Sarawak.Diperingkat pusat, seluruh kabinet DS Najib Razak terlibat, termasuk para pegawai kanan kementerian yang diterajui para menteri kabinet.Selain itu, pemimpin negeri jiran- Sabah, juga tidak ketinggalan. Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman, sejak penamaan calo […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRN11 Sarawak: Kerjasama Jajaran Pemimpin Bn Luar Biasa
    Telah 10 kali PRN Sarawak, hanya PRN ke-11 ini, semua jajaran pemimpin Bn berkampung di Sarawak.Diperingkat pusat, seluruh kabinet DS Najib Razak terlibat, termasuk para pegawai kanan kementerian yang diterajui para menteri kabinet.Selain itu, pemimpin negeri jiran- Sabah, juga tidak ketinggalan. Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman, sejak penamaan calo […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 142 other followers

%d bloggers like this: