Kerusi Sasaran PKR di Johor. UMNO Johor, ambil NOTA!

Ogos 16, 2012 at 8:16 am 1 komen

Kalau ikut cerita, Johor dijangka akan jatuh ke tangan Anwar dan Chua Jui Meng. Kalau ikut cerita, PKR akan mendatangkan malu kepada UMNO Johor. Kalau ikutkan borak, ramailah Menteri UMNO yang bungkus dan tertiarap dengan teruk dalam PRU akan datang. Kalau ikutkan cerita.

Tapi, hakikatnya, selepas diberikan taklimat oleh SU Agung PKR baru-baru ini, barulah kita faham bahawa itu semua cerita sahaja. Bukan ada asas pun. Cerita kosong. SU Agung mengakui sendiri bahawa JOHOR adalah KUBU KUAT UMNO/BN lagi. Kita hanya bagi gempak sahaja.

Penyokong PKR sendiri dah muak dengan politik gempak ini. Buang masa. Tak ikhlas. PKR menggambarkan kepada masyarakat dan penyokong, bahawa Johor bakal menjadi sasaran baru PKR. Kita akan menang besar. Tapi maklum SU Agung, PKR…PKR…hanya akan menang 4 kerusi (itupun kalau cukup undi swing).

Kerusi-kerusi yang KONONNYA bakal dimenangi PKR:- Ledang Muar Batu Pahat Gelang Patah

Tak ada Menteri UMNO yang tumbang. Hanya dua Timbalan Menteri. Itupun Timbalan Menteri ‘ala kadar’. Yang tak penting pun. Tapi kena ingat, seorang Timbalan Menteri Pelajaran. Seorang Timbalan Menteri KBS. Ir Hamim – kalau ikut pelan PKR – bungkus. Itulah, kurang jaga rakyat.

Ini semua atas kertas. Telahan atas kertas. Itupun kalau pengundi Johor bagi peluang.

 

P144 LEDANG

 

Jumlah Pengundi: 58,501 Peratusan Kaum: M: 52.92% C: 42.41% I: 4.60%

 

1. Hamim Samuri (BN) (25,319) 2. Lau Tek Hai (PKR) (17,702)

 

Majoriti: 7,617 Jumlah undi: 44,454 Peratus mengundi: 75.99% Undi rosak: 1,433

 

Penyandang:  Hamim Samuri (BN)       (Majoriti:  21,671 undi)

Kalau 70 % pengundi Cina Ledang beri pada PKR – maknanya dekat 14,000 undi dah confirm. Soalnya boleh ke dapat 70 %?

 

P146 MUAR

 

Jumlah Pengundi: 41,019 Peratusan Kaum: M: 62.05% C:36.15% I: 1.67%

 

1. Razali Hashim (BN) (16,986) 2. Nah Budin (PKR) (12,325)

 

Majoriti: 4,661 Jumlah undi: 30,213 Peratus mengundi: 73.66% Undi rosak: 902

 

Penyandang:  Razali Ibrahim (BN)       (Majoriti:  13,415 undi)

Tak semudah yang PKR sangka. Nak kalahkan Timbalan Menteri protege kepada Menteri Dalam Negeri ini. 62 % undi Melayu tu bro. Bukan sikit. Tahulah pemikiran Melayu Johor macamana. Buatnya Tuanku buat lawatan menjelang pilihanraya, mahu terbalik undi.

Kesimpulannya, di sebalik GEGAK GEMPITA Pakatan Rakyat nak tawan Johor, PKR hanya yakin di 4 kerusi Parlimen sahaja. Bukan banyak pun. Itu pun belum tentu boleh makan.

Semua maklumat adalah info dalaman TEMURAPAT PILIHANRAYA PKR – Port Dickson.

Advertisements

Entry filed under: Uncategorized.

Beranikah Anwar Menasihati Demi-God Guan Eng? Lagi Input TEMURAPAT PILIHANRAYA PKR – PERAK

1 Komen Add your own

  • 1. Absull  |  Ogos 16, 2012 at 9:19 am

    orang Johor memang sukakan UMNO tetapi kalau Ghani Othman tu nak jadi MB sampai dunia akhirat..aku rasa banyak undi protes..jadi aku rasa Ghani tu baik berundur lah kasi chan orang muda..jadi lah pensyrah rural economics yang boring atau dudok lah England..tengok besan , memantu dan cucu pasal duit kau pun dah teramat banyak!!!susah UMNO/BNJohor kalau AGO nak menongkat langit lagi..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ogos 2012
I S R K J S A
« Jul   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,320,379 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 RARE AND STRANGE OCCURRENCES AROUND THE WORLD
    10 Rare and Strange Occurrences Around the WorldBy Adrian Chirila, Toptenz, 20 August 2017.For the many achievements made by our men and women of science in understanding the world and everything in it, there are still a lot of things we don’t know, or we’re not completely sure about. Other things, while more logical for our level of understanding, are so ra […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • RCI forex: BNM "cover" Nor Yakcop? Madey salahguna OSA
    Baca di Msiakini https://www.malaysiakini.com/news/392639Adakah Dato Tajuddin Bursa KL anak didik Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan BNM cuba tutupkan kes?Ada satu peguam Pashtun mulut tak tahu tutup masih cuba tanpa segan dan silu cuba selamatkan Madey?https://www.malaysiakini.com/news/392650Tun M put BNM scandal under OSA? Ohhhh.Nothing2hide, right? Is this wh […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: