Archive for September 7, 2012

Signifikan Tahun 2022

Tak perlu hairan sangat dengan apa yang berlaku di Janji Demokrasi. Semuanya memang bergerak seiring dengan budaya politik PKR. Sejiwa. Semuanya memang mengamalkan politik yang menjahanamkan Negara. Anwar peduli apa kalau negara kacau bilau, asal dia jadi Perdana Menteri.

Kegilaan Anwar menjadi PM ini semakin menggila akhir-akhir ini. Malahan, yang tidak berapa dipersetujui oleh ramai kawan-kawan dalam PKR; apabila antara bait-bait ayat yang dikemukakan dalam MANIFESTO PKR (cadangan) dalam masa terdekat ini – adalah sambutan 2022: SEDEKAD ANWAR MEMIMPIN MALAYSIA.

Demikianlah kronik dan gilanya Anwar Ibrahim dengan jawatan Perdana Menteri.

Di antara yang dikemukakan oleh Manifesto PKR adalah untuk meraikan tahun 2022 sebagai sambutan sedekad Anwar memimpin Malaysia. Ini sudah mula mahu dijual di dalam manifesto dan diangkat sebagai antara kaedah PKR memenangi hati rakyat.

Kalangan ahli PKR sendiri tak selesa dengan kegilaan ini. Tak selesa. Kerana mereka menganggap ini sebagai satu langkah pendewaan politik yang melampau.

Anwar mahu tiru bulat-bulat dengan apa yang dibuat oleh Erdogan – dengan kempen ‘Hedef 2023′ di Turkey. Anwar akan datang dengan angka 2022.

Dengan wujudnya angka 2022 (sempena sedekad kepimpinannya) – Anwar ingin sama sekali membuang angka 2020 yang dikemukakan oleh Tun Mahathir. Nampaknya ego Anwar tak akan hilang selagi tidak merosakkan sama sekali pelan 2020 Tun Mahathir. Tahap itu kebencian Anwar.

Jangan terperanjat kalau bahan kempen pun nanti ada gambar Anwar dan angka 2022. Blog ini bagitahu sahaja.

Kalau bas/trailer tiru Turki. Kempen ikut Turki. Baik kita pindah Turki. Macam Anwar nak pindah Turki dulu. Ingat?

September 7, 2012 at 5:02 pm 3 comments


September 2012
I S R K J S A
« Ogo   Okt »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Capaian Umum

  • 65,629,687 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 WAYS YOUR OFFICE JOB IS KILLING YOU
    8 Ways Your Office Job Is Killing YouBy Talal Al-Khatib, Discovery News, 1 June 2015.Looking at the entire spectrum of occupations humans have held over the course of our history, working a desk job looks like a pretty sweet gig. Very little physical exertion is required. No immediate dangers lurk in the typical office environment. Climate control. Comfortab […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Khabar kuat PASMA akan TABUR ANG POW merah dari DAP
    Pendedahan SInar Harian di atas berlaku sekitar Muktamar 2012 di mana golongan Anwarinas mula menunjukkan taring bagi menguasai Timbalan Presiden, Naib, Ketua-Ketua Sayap dan AJK Pusat serta AJK negeri.Dalam keadaan kumpulan Anwarinas sudah terdesak dan melihat kemungkinan gelombang menghalau Anwarinas untuk keluar dari PAS akan bermula dengan pemilihan saya […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • ‘Kami dah tak sanggup!’
    “TOLONGLAH buat sesuatu untuk kami, dah tak sanggup air memanjang tak ada,” demikian luah penduduk Taman Seri Semenyih, M Saraswaty, 40, berhubung krisis air kritikal berlaku di kawasan itu sejak dua bulan lalu. Katanya, dia dan keluarga terpaksa mengangkut air dari lori tangki Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) setiap kali terputus bekalan. “Lori Syabas […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERKINI DARI AIRPORT! KESIAN TPM DIFITNAH PUAK PELAMPAU BANGKAI!
    RAMAI wartawan dan jurugambar berada di KLIA tunggu TPM pulang dari luar negara.Ini gara2 tersebar di media sosial ada himpunan sambut beliau-AgendanewsPK: Ini berita aku ambik dari Agenda Daily beb. Apa benda depa dok sebar berita kata TPM balik je akan buat announcement untuk letak jawatan sebab tak setuju ngan PM tentang isu 1MDB?Jemuan bangkai mana yang […]

RSS Musram Rakuman

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Poverty : Setting The Record Straight
    Idris Jala answers allegations on misleading poverty figures   Getting a grip on the issue of poverty is complex. If you ask different people in different settings, you will get different answers. So when the government announces the significant reduction of poor households from 49.3% in 1970 to 0.6% in 2014, critics are annoyed and ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kemelut 1MDB Tidak Lama Berakhir
    1. Jika sebelum ini, pengeritik DS Najib yang dikaitkan dengan 1MDB, saban hari mempersoal, kerana Perdana Menteri tidak menjawab berbagai dakwaan. Sebab berdiam dirinya Perdana Menteri, kerana isu-isu yang dibangkitkan kebanyakan auta. Selain itu, sebarang jawapan yang diberikan, bukan dianggap sebagai jawapan, akan tetapi digunakan sebagai modal untuk dipu […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers