Website Pilihanraya @ Website Kutip Derma?

November 9, 2012 at 6:34 pm 1 komen

Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Khamis melancarkan laman web khas, www.demirakyat.mykhusus untuk memuatkan berita-berita Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, laman web itu  telah dilayari sebanyak 1,500 kali sejak ia dilancarkan 7 pagi Khamis.

“Laman web ini merupakan agenda internet yang komprehensif untuk  memudahkan kami berkomunikasi dengan para pengundi dan menjana tenaga  anda untuk membantu PKR dan Pakatan Rakyat mengharungi perjuangan dalam  perlumbaan kami untuk membentuk kerajaan.

“Demirakyat.my akan menjadi medium perantara bagi rakyat Malaysia  yang berada di dalam dan luar negara mengetahui isu-isu berkaitan  pilihan raya, persiapan dan calon-calon parti yang akan bertanding  mewakili PKR pada PRU13,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan  laman web tersebut, di ibu pejabat PKR pada Khamis.

Baguslah kalau kita sudah ada laman web pilihanraya. Tapi seorang rakan PKR Wangsa Maju bertanya – kenapa website tersebut macam laman MINTA DERMA. Anwar dah miskin sangat ke? Apa jadi dengan segala macam saham yang dia telan waktu jadi TPM?

Kalangan orang PKR sendiri jadi pelik – dengan RM300 juta peruntukan Selangorku @ PKRku yang TS Khalid dah asingkan; kenapa perlu agaknya PKR HQ nak minta derma lagi. Siapa yang tengok segala macam derma ini nanti? Siapa audit? Siapa akauntan?

Nampaknya ada potensi dana pilihanraya PKR kena cantas oleh Azmin lagi. Jangan lupa dana Free Anwar Campaign yang Azmin cantas dengan tenang? Dah lupa?

‘……large sums of money Azmin has  been siphoning out in the name of the party as well as in the name of  the FAC over the last 12 years since 2000. And they are talking about  millions,” the blogger said.

The FAC movement was founded and  co-ordinated by Raja Petra or better known as RPK, from 2000 to 2004,  until the release of Anwar from jail. Claiming that millions were  collected, RPK said he only received RM1,000 from Anwar’s wife Datuk  Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail and RM2,000 from Anwar’s brother Rosli.

According to RPK, several names were related to the scandal including Mohamed Azmin.

Entry filed under: Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Apa Mesej Haji Hadi Sebenarnya… Wayang Tinggi Kak Wan – PRU13

1 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  November 10, 2012 at 12:36 pm

    “Duit rakyat, duit aku. Duit aku, duit akulah.” – Assmin Ali

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 75,270,248 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 142 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 COOL CONNECTED CAR FEATURES
    10 cool connected car featuresBy Brandon Butler, Network World, 23 May 2016.Cars used to be just for driving. Today they’re equipped with Wi-Fi hotspots, self-parking technology and road hazard detection systems. Check out some of the coolest connected car features available today.1. Internet connectivity in Chevy carsGeneral Motors launched the first telema […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! LAPORAN AUDIT NEGARA MEMBUKTIKAN MYEG ADA MEMBUAT KESALAHAN BESAR!
    Audit: Kelemahan MyIMMS Akibatkan Kelonggaran Pada Penyaringan Kemasukan Pekerja Asing KUALA LUMPUR, 18 Mei (Bernama) -- Perancangan, pelaksanaan dan pemantauan Sistem Imigresen Malaysia (myIMMs) yang dibangunkan bagi menyokong operasi utama Jabatan Imigresen adalah kurang memuaskan dan menyebabkan objektifnya terjejas menurut Laporan Ketua Audit Negara 2015 […]

RSS Musram Rakuman

  • PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar: Sejauh Mana Gelagat Pemberontak Umno?
    Hingga ke hari ini, tiga pemimpin Umno yang "memberontak" Tan Sri Muhiyiddin Yassin, Datuk Seri Shafie Apdal dan Dato Seri Mukhriz Mahathir, macam bermain "selamat" untuk mengelak dipecat daripada parti. Dalam kalangan pemimpin utama Umno, tiada yang bercakap berkaitan cadangan pemecatan "pemberontak" itu, kecuali Tengku Adnan T […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar: Sejauh Mana Gelagat Pemberontak Umno?
    Hingga ke hari ini, tiga pemimpin Umno yang "memberontak" Tan Sri Muhiyiddin Yassin, Datuk Seri Shafie Apdal dan Dato Seri Mukhriz Mahathir, macam bermain "selamat" untuk mengelak dipecat daripada parti. Dalam kalangan pemimpin utama Umno, tiada yang bercakap berkaitan cadangan pemecatan "pemberontak" itu, kecuali Tengku Adnan T […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 142 other followers

%d bloggers like this: