Website Pilihanraya @ Website Kutip Derma?

November 9, 2012 at 6:34 pm 1 komen

Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Khamis melancarkan laman web khas, www.demirakyat.mykhusus untuk memuatkan berita-berita Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, laman web itu  telah dilayari sebanyak 1,500 kali sejak ia dilancarkan 7 pagi Khamis.

“Laman web ini merupakan agenda internet yang komprehensif untuk  memudahkan kami berkomunikasi dengan para pengundi dan menjana tenaga  anda untuk membantu PKR dan Pakatan Rakyat mengharungi perjuangan dalam  perlumbaan kami untuk membentuk kerajaan.

“Demirakyat.my akan menjadi medium perantara bagi rakyat Malaysia  yang berada di dalam dan luar negara mengetahui isu-isu berkaitan  pilihan raya, persiapan dan calon-calon parti yang akan bertanding  mewakili PKR pada PRU13,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan  laman web tersebut, di ibu pejabat PKR pada Khamis.

Baguslah kalau kita sudah ada laman web pilihanraya. Tapi seorang rakan PKR Wangsa Maju bertanya – kenapa website tersebut macam laman MINTA DERMA. Anwar dah miskin sangat ke? Apa jadi dengan segala macam saham yang dia telan waktu jadi TPM?

Kalangan orang PKR sendiri jadi pelik – dengan RM300 juta peruntukan Selangorku @ PKRku yang TS Khalid dah asingkan; kenapa perlu agaknya PKR HQ nak minta derma lagi. Siapa yang tengok segala macam derma ini nanti? Siapa audit? Siapa akauntan?

Nampaknya ada potensi dana pilihanraya PKR kena cantas oleh Azmin lagi. Jangan lupa dana Free Anwar Campaign yang Azmin cantas dengan tenang? Dah lupa?

‘……large sums of money Azmin has  been siphoning out in the name of the party as well as in the name of  the FAC over the last 12 years since 2000. And they are talking about  millions,” the blogger said.

The FAC movement was founded and  co-ordinated by Raja Petra or better known as RPK, from 2000 to 2004,  until the release of Anwar from jail. Claiming that millions were  collected, RPK said he only received RM1,000 from Anwar’s wife Datuk  Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail and RM2,000 from Anwar’s brother Rosli.

According to RPK, several names were related to the scandal including Mohamed Azmin.

About these ads

Entry filed under: Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Apa Mesej Haji Hadi Sebenarnya… Wayang Tinggi Kak Wan – PRU13

1 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  November 10, 2012 at 12:36 pm

    “Duit rakyat, duit aku. Duit aku, duit akulah.” – Assmin Ali

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 61,985,927 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 9 SECURITY GADGETS FOR MOBILE DEVICES
    9 Security Gadgets For Mobile DevicesBy Rick Broida, Computerworld, 27 March 2015.If you use your smartphone or tablet for work, you need to keep your data secure when you're on the go. We look at nine gadgets that try to keep your important data out of the hands of others.Keep your mobile devices safeNowadays, when it seems like every week brings news […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Cuma MAIN TIPU untuk Mat Sabu kekalkan gaji DAP bila Husam mula konar
    GAME Mat Sabu telah bermula. Hasratnya untuk bertanding sebagai Presiden PAS semakin rancak nampaknya apabila beliau telah mengarahkan ahli PasMa yang berada dalam kepimpinan Pas pusat untuk turun ke kawasan-kawasan yang boleh mendapat sokongan untuknya bertanding.Maklumat yang diterima pagi tadi bahawa, Exco Pemuda Pas Pusat akan hadir merasmikan Mesyuarat […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Air Canada plane landed short, hit antennas in Halifax accident
    HALIFAX, Nova Scotia (Reuters) – An Air Canada plane that suffered heavy damage in an accident in the east coast city of Halifax on Sunday landed short of the runway and hit an antenna array, losing its landing gear, safety officials said. No one was killed in the accident that sent more than 20 passengers and crew to hospital. All but one of those treated h […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • DEI PALANIVEL! SILA LETAK JAWATAN DENGAN SEGERA SEBAB KAUM INDIA DAH NAIK ANGIN!
    Mampos! Orang INDIA hati sudah panas. Palanivel disuruh mintak maaf kerana memanggil kaum mereka BLOODY INDIAN. Agak kurang ajar gelaran yang dipanggil Palanivel kepada kaum India di Malaysia ni. Ada baiknya Palanivel letak jawatan dan kasi Subramaniam ambik alih. Aku nak declare secara terbuka yang aku sokong SUBRAMANIAM untuk selamatkan MIC.Sikit berita na […]

RSS Musram Rakuman

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • The Darker Side of Lee Kuan Yew
    Lee didn’t mind being feared   For all of Lee Kuan Yew’s accomplishments as the founder and architect of Singapore, his death has unleashed reminders by many that he could be petty and uncommonly vindictive. At 91, Lee had outlived most of his critics, but not all.   There are too many episodes of that ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Hudud dan Qisas Pas Kelantan- Apa Kah Umno Bakal Kehilangan kuasa?
    Setuju atau tidak- enekmen hudud dan Qisas Pas Kelantan telah memerangkap UMNO, sehingga terlupa sudah BN. Dlm Parlimen Umno hanya ada 88 kerusi, Dlm keadaan sekarang pendirian Umno secara bersendirian sebenarnya tidak releven. Jika Umno tersalah langkah, Umno akan jadi pembangkang di dewan rakyat tanpa melalui pilihanrayapun."}" data-reactid= […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Pengikut Kebenaran dan Fitnah Akhir Zaman
    Imam Syafi'i (Rahimakumullah) di tanya bagaimana kita mengetahui pengikut kebenaran di akhir zaman yang penuh fitnah?. Jawab beliau " Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa) maka akan menunjukimu siapa pengikut kebenaran"Dengan situasi terkini perpecahan umat Islam di negara ini dapat sendiri kita lihat dengan mata kasar apabi […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: