Website Pilihanraya @ Website Kutip Derma?

November 9, 2012 at 6:34 pm 1 komen

Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Khamis melancarkan laman web khas, www.demirakyat.mykhusus untuk memuatkan berita-berita Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, laman web itu  telah dilayari sebanyak 1,500 kali sejak ia dilancarkan 7 pagi Khamis.

“Laman web ini merupakan agenda internet yang komprehensif untuk  memudahkan kami berkomunikasi dengan para pengundi dan menjana tenaga  anda untuk membantu PKR dan Pakatan Rakyat mengharungi perjuangan dalam  perlumbaan kami untuk membentuk kerajaan.

“Demirakyat.my akan menjadi medium perantara bagi rakyat Malaysia  yang berada di dalam dan luar negara mengetahui isu-isu berkaitan  pilihan raya, persiapan dan calon-calon parti yang akan bertanding  mewakili PKR pada PRU13,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan  laman web tersebut, di ibu pejabat PKR pada Khamis.

Baguslah kalau kita sudah ada laman web pilihanraya. Tapi seorang rakan PKR Wangsa Maju bertanya – kenapa website tersebut macam laman MINTA DERMA. Anwar dah miskin sangat ke? Apa jadi dengan segala macam saham yang dia telan waktu jadi TPM?

Kalangan orang PKR sendiri jadi pelik – dengan RM300 juta peruntukan Selangorku @ PKRku yang TS Khalid dah asingkan; kenapa perlu agaknya PKR HQ nak minta derma lagi. Siapa yang tengok segala macam derma ini nanti? Siapa audit? Siapa akauntan?

Nampaknya ada potensi dana pilihanraya PKR kena cantas oleh Azmin lagi. Jangan lupa dana Free Anwar Campaign yang Azmin cantas dengan tenang? Dah lupa?

‘……large sums of money Azmin has  been siphoning out in the name of the party as well as in the name of  the FAC over the last 12 years since 2000. And they are talking about  millions,” the blogger said.

The FAC movement was founded and  co-ordinated by Raja Petra or better known as RPK, from 2000 to 2004,  until the release of Anwar from jail. Claiming that millions were  collected, RPK said he only received RM1,000 from Anwar’s wife Datuk  Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail and RM2,000 from Anwar’s brother Rosli.

According to RPK, several names were related to the scandal including Mohamed Azmin.

About these ads

Entry filed under: Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Apa Mesej Haji Hadi Sebenarnya… Wayang Tinggi Kak Wan – PRU13

1 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  November 10, 2012 at 12:36 pm

    “Duit rakyat, duit aku. Duit aku, duit akulah.” – Assmin Ali

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 60,705,062 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 INTRIGUING AND MYSTERIOUS ARCHAEOLOGICAL SITES
    10 Intriguing And Mysterious Archaeological SitesBy Heather Ramsey, Listverse, 1 March 2015.Archaeology aims to answer our questions about the past and, with any luck, give us some perspective on our present and future. But sometimes, artefacts raise mysteries that may never be solved. Like reading an engrossing novel with an ambiguous ending, you’re left to […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Muktamar PAS : Pertembungan Ulama Vs Liberal
    SELEPAS pelbagai pertelingkahan politik antara kumpulan proulama dan kumpulan bukan ulama dalam PAS berlaku sejak tahun lalu, “pertarungan” secara rasmi bermula hari ini… more »

RSS Perak Today

  • Bawa lari anak: Awie kesal tindakan Rozana
    PENYANYI rock terkenal, Awie melahirkan rasa terkilan dengan tindakan isterinya, Rozana Misbun yang membawa lari dua anak mereka tanpa pengetahuannya ketika Putra Ahmad Rezzki, 7, dan Puteri Qasseh Antasha, 5, berada di sekolah 9 Februari lalu. Menurut Awie, 47, dia berasa sangat kesal kerana isterinya itu tidak pernah memaklumkan perkara tersebut kepadanya […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • Suspek Pembunuh Gadis Keningau Ditangkap
    SUSPEK pembunuh sadis di Keningau, pada isnin berjaya ditangkap. Suspek merupakan penjaga malam pejabat daerah itu berumur dalam lingkungan 30 tahun.Seorang perempuan Tator yang mempunyai kedai fotokopi di tingkat atas bangunan itu, turut juga ditahan. Wanita itu dikatakan sebagai dalang utama.Menurut saksi mata, wanita tator itu, dilihat turun tergesa antar […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Idris Jala : It’s Not All Doom And Gloom
    We must be prepared to face challenges and shocks. This is the test of our resilience   I was recently invited to speak at a CEO’s Luncheon hosted by The Economist on the current state of our economy.   My message to the room of senior analysts and fund managers was clear. We are on ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Suspek Pembunuh Gadis Keningau Ditangkap
    SUSPEK pembunuh sadis di Keningau, pada isnin berjaya ditangkap. Suspek merupakan penjaga malam pejabat daerah itu berumur dalam lingkungan 30 tahun.Seorang perempuan Tator yang mempunyai kedai fotokopi di tingkat atas bangunan itu, turut juga ditahan. Wanita itu dikatakan sebagai dalang utama.Menurut saksi mata, wanita tator itu, dilihat turun tergesa antar […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: