Wayang Tinggi Kak Wan – PRU13

November 12, 2012 at 11:43 am Tinggalkan komen

Tiba-tiba Kak Wan KONONNYA berkata bahawa dia tidak mahu bertanding dalam PRU yang akan datang. Kononnya, dia lebih gemar untuk mengembara ke seluruh Negara untuk membantu calon PKR. Pulak?

Yang Kak Wan tak beritahu adalah bagaimana pimpinan di peringkat Negeri dan Cabang diminta untuk mengenalpasti kawasan-kawasan selamat untuk anak beranaknya. Apa Kak Wan boleh nafi benda ini?

Kenalpasti kawasan untuk Izzah (pelan B), untuk anak beranak Anwar yang lain. Itu belum masuk lagi usaha Kak Wan kenalpasti kawasan selamat untuk diri sendiri. Boleh pula buat kenyataan kepada Sinar bahawa dia tidak berminat bertanding.

Kak Wan mungkin lupa, berapa ramai Ketua Cabang yang kecewa apabila nama mereka diletakkan dalam ‘senarai menunggu’ hanya kerana nama ‘clan Anwar’ mesti didahulukan? Berapa ramai yang tidak gembira apabila mendapat info daripada Azmin bahawa kawasan mereka dikenalpasti untuk ‘pimpinan’.

Ditanya sama ada reputasi Wan Azizah mungkin terjejas sekiranya tidak  bertanding pada PRU13, Jayum berkata, ia tiada masalah kerana bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tiada jawatan dalam Parlimen sejak 31 Julai 2008.

“Ia memberikan peluang kepada beliau untuk menumpukan perhatian penuh  kepada gerak kerja parti sebagai Presiden PKR. Kadang kala, masa terlalu singkat kalau seorang pemimpin itu memegang jawatan dalam parti dan  juga sebagai Ahli Parlimen,” katanya.

Sementara itu, Penganalisis politik dari Universiti Utara Malaysia  (UUM), Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani turut bersetuju bahawa Wan Azizah  tidak sesuai bertanding di kerusi Dun.

“Beliau adalah Presiden PKR dan beliau juga masuk politik atas dasar  suaminya (Datuk Seri Anwar Ibrahim). Kalau beliau hendak juga  bertanding, kena pilih kerusi yang pengundinya terdiri daripada pelbagai kaum.

Para penganalisis belum kenal kaedah Anwar/Wan Azizah menjaga parti. Macam diktator. Jangan underestimate senyum Kak Wan. Sekali dia melenting – tak sanggup angkat muka staff HQ PKR.

Entry filed under: Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Website Pilihanraya @ Website Kutip Derma? Ibrahim Yaacob for Setiawangsa? Really Pak Sheikh?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 67,414,184 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 132 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 ADVANCES IN ROBOTICS THAT ARE BRINGING US CLOSER TO BUILDING A REAL TERMINATOR
    6 Advances in Robotics That Are Bringing Us Closer to Building a Real TerminatorBy Jane C. Hu, Mental Floss, 4 July 2015.After four movies and a TV series - and 31 years after Arnold first told us he'd be back - Terminators are returning to theatres in a fifth instalment: Terminator: Genisys, which hit theatres July 1.No cyborgs walk among us yet (as fa […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • #PERDA-gate: Pemaju beli tanah Perda ikut harga 1993?
    Tempoh hari, pihak PERDA dipercayai menentang perpindahan pengkalan udara TUDM atas alasan perumahan untuk rakyat yang dirancang di tanah yang terlibat. Padahal rancangan perpindahan upaya bina lebih 11 ribu tanah mampu milik di tapak yang ada.Seiring dengan itu, kepimpinan UMNO Penang pun secara tak langsung membuaikan isu yang sama tetapi di arahkan kepada […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Jangan persoal etika pemakaian di pejabat kerajaan
    MUAR – Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim mengingatkan pihak tertentu termasuk pembangkang supaya tidak mempertikaikan kod etika pemakaian di pejabat kerajaan. Beliau berkata perkara itu tidak wajar dipersoal atau dipolitikkan kerana tujuannya untuk memastikan warga negara ini bersopan, bermoral dan berdisiplin semasa berurusan […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! INI BUKTI MAHATHIR ADALAH LANUN YANG KORUP!
    Selepas tengok lukisan yang dibuat oleh para penasihat ni, maka aku dah yakin Mahathir memang lanun dan korup. Ya, ya aku percaya...Sian kan kat aku ni? Bayangkan lepas aku tengok poster-poster tahap MY HUBBY BULLSHIT ni terus aku dah terpercaya akan poster ni. Wow! So powerful!?Muahahahahaha

RSS Musram Rakuman

  • Benarkah DS Najib Terima RM2.6 bilion?- Ambank Perlu Buat Kenyataan!!!
    1. Dakwaan sebelum ini, bahawa sebahagian wang pinjaman 1MDB telah lesap, namun apabila sedikit demi sedikit penjelasan yang dilakukan berbagai pihak yang ada hubungan dengan syarikat milik Kementerian Kewangan tersebut merungkai dakwaan tersebut, kini-mereka yang mahu DS Najib meletakkan jawatan, terpaksa membuat dakwaan peribadi yakni beliau menerima wang […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Menjelang Penubuhan Parti Islam Mesra DAP
    idea nak tubuh parti Islam progresif bukan idea baru   Petang kelmarin ketika saya menelaah memoir Abdullah CD – Bahagian Ketiga & Terakhir : Perjuangan di Sempadan dan Penamatan Terhormat terjumpa pengakuan yang mengejutkan berkaitan Ustaz Ibrahim Libya.   Saya petik sepenuhnya tulisan Abdullah CD, “Mereka (ahli PAPERI) secara sendiri bangkit berjuang d […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Benarkah DS Najib Terima RM2.6 bilion?- Ambank Perlu Buat Kenyataan!!!
    1. Dakwaan sebelum ini, bahawa sebahagian wang pinjaman 1MDB telah lesap, namun apabila sedikit demi sedikit penjelasan yang dilakukan berbagai pihak yang ada hubungan dengan syarikat milik Kementerian Kewangan tersebut merungkai dakwaan tersebut, kini-mereka yang mahu DS Najib meletakkan jawatan, terpaksa membuat dakwaan peribadi yakni beliau menerima wang […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 132 other followers

%d bloggers like this: