Mansor Othman Buat Perangai Lagi – Demand NIBONG TEBAL atau…

November 16, 2012 at 3:40 pm Tinggalkan komen

Anak kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim – Nurul Nuha – mungkin membuat  penampilan pertama dalam politik apabila dikatakan bakal bertanding di  parlimen Nibong Tebal dalam pilihan raya umum akan datang.

Semalam, Pengerusi PKR Pulau Pinang Datuk Mansor Othman mengesahkan cabang PKR Nibong Tebal menamakan Nuha sebagai calon berpotensi untuk  bertanding di kawasan campuran separa bandar itu.

“Namanya muncul sebulan lalu. Ia akan disahkan sama ada beliau calon akhir. Semuanya  akan diumumkan sebelum pilihan raya umum,” Mansor dipetik sebagai  berkata oleh China Press.

Mansor turut mendedahkan,  selain cadangan daripada cabang, pemimpin lain di peringkat nasional  turut mengesyorkan PKR mempertaruhkan Nuha.

Mansor memang pandai main game politik. Dia sengaja mencalonkan Nuha bagi meletakkan Anwar dalam keadaan serba salah. Hakikatnya, di peringkat bawah, Mansor sudah lama menjual namanya sendiri untuk bertanding di Nibong Tebal.

Orang PKR takkan lupa, sebagai ‘pakar strategi’ PKR PRU 2008 – Mansor memang bijak dalam menentukan kedudukan dan calon. Tapi sebagai ‘political animal’, Mansor nak juga lepaskan diri sendiri. Sampai bila nak duduk belakang Anwar. Sekali-sekala, Mansor nak juga merasa duduk di depan.

Katanya, Mansor sudah memberikan kata dua – beri dia NIBONG TEBAL…atau….

Kebelakangan ini, Mansor ini sudah berani mencabar…ini yang kita seronok tengok…

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, PKR, PRU 13. Tags: , , , , , , .

Ibrahim Yaacob for Setiawangsa? Really Pak Sheikh? Damage Control – HADI Patut Jadi PM.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 63,956,150 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 FASCINATING HOUSING TRENDS FROM AROUND THE WORLD
    10 Fascinating Housing Trends From Around the WorldBy Adam D'Arpino, Mental Floss, 6 May 2015.Almost every rendering of the future includes predictions about how and where people will live, with varying degrees of accuracy. While some of the following next-generation housing movements are just as big, smart, and weird as we imagined they'd be, plen […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • PKR main isu 1MDB tapi sendiri tak faham (lihat video)
    Aktivis politik Lokman Adam dalam satu ceramahnya telah menjawab isu GST yang hangat dimainkan PKR di dalam PRK Permatang Pauh ini sekali gus meredakan kegelisahan rakyat yang selama ini hanya mendengar daripada satu pihak sahaja.Penjelasan mudah isu 1MDB supaya tak kena bohong oleh PKR yang tak fahami isu 1MDB

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Pemandu lori ais putus kaki
    LEDANG – Seorang pemandu lori ais putus kaki kiri manakala kaki kanannya parah akibat tersepit dalam lori dipandunya selepas terbabit dalam kemalangan di Batu 4 Tanjung Gading, dekat sini, semalam. Kejadian kira-kira jam 11 pagi itu turut membabitkan dua lori lain iaitu lori tanah dan perabot, bagaimanapun kedua-dua pemandu selamat dengan cedera ringan. Pega […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • TERKINI! BN MENANG DI ROMPIN DENGAN MAJORITI 8 RIBU!
    Tu dia BN tetap pertahankan kerusi di Rompin. Walau majoriti kurang dari sebelum ini tetapi majoririt kurang sebab yang keluar cuma 64 peratus sahaja bukan macam PRU lepas dapat 80 peratus yang keluar mengundi.Tahniah BN! 

RSS Musram Rakuman

  • Kebarangkalian Keputusan PRK Permatang Pauh
    1. Jika peratus yang keluar mengundi hampir sama dengan PRK Rompin, maka kebarangkalian jumlah pengundi yang turun mengundi bagi PRK Permatang Pauh berjumlah 52,400.2. Berasaskan keadaan semasa kempen, Bn berkemungkinan mendapat undi kaum melayu seramai 19,080, kaum cina 5850, kaum india 1440 dan lain-lain 40, dengan jumlah keseluruhan 26,410. Melalui jumlah […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Kemenangan Dr Wan Azizah Lebih Memudharatkan Pakatan
    hanya bergantung kepada bintang politik Anwar Ibrahim yang semakin kelam     Pencalonan Dr Wan Azizah sebagai calon PKR pada PRK Permatang Pauh jelas menunjukkan bahawa parti itu kini berada di persimpangan. Terdapat beberapa persoalan serius yang perlu dijawab oleh PKR dan Pakatan Rakyat, untuk meyakinkan penyokong bahawa masa depan mereka terbela.     Dr . […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kebarangkalian Keputusan PRK Permatang Pauh
    1. Jika peratus yang keluar mengundi hampir sama dengan PRK Rompin, maka kebarangkalian jumlah pengundi yang turun mengundi bagi PRK Permatang Pauh berjumlah 52,400.2. Berasaskan keadaan semasa kempen, Bn berkemungkinan mendapat undi kaum melayu seramai 19,080, kaum cina 5850, kaum india 1440 dan lain-lain 40, dengan jumlah keseluruhan 26,410. Melalui jumlah […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: