Abdul Rahman Maidin to CORPORATIZE PAS?

Disember 3, 2012 at 12:01 pm 5 comments

rahman maidin2Tindakan perundangan terhadap bekas pengerusi Dewan  Perniagaan  Melayu Pulau  Pinang, Datuk Seri Abdul Rahman Maidin yang  diarahkan  mahkamah  membayar RM10 juta kepada bekas pengarah Realmild Sdn  Bhd,  Datuk  Khalid Ahmad adalah bertujuan ‘menyelamatkan’ dana  Umno-Barisan   Nasional yang hampir terlepas dari tangan mereka.

Justeru   medan mahkamah digunakan untuk ‘mengambil’ semula hak mereka itu di   samping memberikan gambaran kepada rakyat, merekalah kerajaan paling    jujur yang sanggup menghapuskan gejala rasuah tanpa memilih bulu.

Walaupun PAS bersorak gembira dengan kehadiran Rahman Maidin di dalam parti itu – hakikatnya di kalangan orang PKR (tahu dan faham dengan hati budi Rahman Maidin) – yakin bahawa ANWAR ada strategi khusus untuk bawa Rahman Maidin ke dalam PAS.

Anwar cukup maklum, kalau PAS setakat mempunyai pemikiran yang ada sekarang, Pakatan Rakyat tidak akan mampu bergerak jauh. PAS perlukan kalangan think-tank yang lebih liberal dan mampu untuk berdepan dengan cabaran realiti sebenar. Rahman Maidin akan memberikan pemikiran ekonomi yang lebih baik dan kehadapan.

Orang PAS patut tahu, Rahman Maidin memang budak Anwar buat sekian lama. Apakah dengan kemampuan dirinya sendiri, Rahman Maidin boleh duduk di MRCB? Semuanya dilakukan oleh Anwar.

Anwar tidak risau dengan kehadiran Rahman Maidin di dalam PAS. Rahman Maidin akan memberikan LEBIH peluang buat Anwar untuk buat placement di PP selepas PRU akan datang. Sekiranya PAS menang lebih kerusi berbanding PKR di PP, Anwar masih mempunyai BUDAK SURUHAN sebagai Timbalan Ketua Menteri. Lebih mudah untuk dikawal dengan REMOTE CONTROL yang ada di Segambut.

PAS memang naif kalau Rahman Maidin nak selamatkan parti itu. Yang nyata, lebih jahanam.

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Get MUSA HASSAN NOW! Tangan ‘Ghaib’ Cederakan Sokongan Terhadap DAP?

5 Komen Add your own

  • 1. razali  |  Disember 3, 2012 at 10:45 pm

    This old manRaman Madin, wonder what goods he can bring to any organisation. During his term as the big boss at MRCB, cant recall any progress except that several key senior management staff left among other Ahmad Jauhari Yahya (AJ). This Rahman Maidin also created several positions as Advisors at MRCB which mainly wre occupied by jokers & clowns. With him joining PAS, let us wait and see more jokers and clowns like Mat Sabu will be unearthed.

    Balas
    • 2. imran hakim  |  Disember 5, 2012 at 1:32 pm

      true enough…someone from NST recalled, during his tenure…rahman maidin sewa helikopter balik penang sebab nak tunjuk orang kampung dia kaya raya….rahman maidin has always been Anwar’ boy…

      Balas
      • 3. Anonymas  |  Disember 6, 2012 at 11:37 am

        Gilo…helikopter? Orang camni masuk pas buleh jadi parti badut…tak zuhud langsung. Buleh kena gelak dengan blogger pro-BN

  • 4. Tanpa Nama  |  Disember 12, 2012 at 7:59 pm

    aku penah keje dgn org tua ni..kaki betina….sian bini no 1 dia..makan hati..selera org tua ni x ingat..cakap dgn dia bini dia si shima tu jalang..

    Balas
  • 5. Tanpa Nama  |  Januari 20, 2013 at 3:21 pm

    Selepas PRU 13 ini suruh Mamak ini buka kilang chlorine lah

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,294,357 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 143 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 OF THE INTERNET’S HARDEST LOGIC PUZZLES FOR YOU TO SOLVE
    Can You Solve 5 of the Internet’s Hardest Logic Puzzles?By Mihir Patkar, Make Use Of, 30 August 2016.Everybody loves a good puzzle. There’s a certain satisfaction in figuring out the answer to a difficult riddle. Plus, research shows riddles and puzzles keep your brain sharp in old age.The internet is a repository of mind-bending puzzles. But many of these r […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Tak faham isu lalu mahasewel tunjuk bodoh dan perangai babi
    Bodoh mahasewel yang maki Caliph Buskers yang sedang mencari rezeki depan Sogo.Kamu berdemo secara haram tapi nak paksa orang sertai. Biarlah hina mereka nak kerja mencari makan dengan bermain muzik.Kamu tu dapat biasiswa dan guna duit mak bapak tapi nak ngajar-ngajar dan ngata2 orang. Duit pyn masih mintak mintak.Jika dah takde modal nak cakap hingga hina C […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Sultan Perak, Raja Permaisuri Sertai Kayuhan Merdeka
    IPOH: Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah dan Raja Permaisuri Perak, Tuanku Zara Salim berkenan menyertai Program Kayuhan Merdeka Majlis Bandaraya Ipoh 2016 bersempena sambutan Hari Kebangsaan di Dataran Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) di sini, malam ini. Turut mengiringi baginda menyertai kayuhan itu Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir,dan is […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

RSS Suara Revolusi

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • Malaysia- Negara Rasuah?
    Mengapa Tun Dr Mahathir Mohammad mengulang-ulang, bahawa negara ini merupakan negara rasuah?. Apa kah semua agensi kerajaan, kakitangan kerajaan, atau pihak berkuasa, tiada seorangpun yang mengamalkan pegangan agama? sehingga semunya bersengkokol mengamalkan rasuah? Siapa yang rasuah? siapa yang memberi rasuah? Dengan mendakwa negara merupakan negara rasuah, […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Malaysia- Negara Rasuah?
    Mengapa Tun Dr Mahathir Mohammad mengulang-ulang, bahawa negara ini merupakan negara rasuah?. Apa kah semua agensi kerajaan, kakitangan kerajaan, atau pihak berkuasa, tiada seorangpun yang mengamalkan pegangan agama? sehingga semunya bersengkokol mengamalkan rasuah? Siapa yang rasuah? siapa yang memberi rasuah? Dengan mendakwa negara merupakan negara rasuah, […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 143 other followers

%d bloggers like this: