Archive for Disember 4, 2012

Tangan ‘Ghaib’ Cederakan Sokongan Terhadap DAP?

Lim Guan Enghttp://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/12/03/missing-delegates-at-penang-dap-convention/
Penang DAP held its convention yesterday and the most notable event  that happened was that by afternoon half the 300-odd delegates were “missing”. Those who remained were either having a snooze or were talking among themselves, paying scant attention to the speakers.

This prompted Penang DAP chairman Chow Kon Yeow, who, by nature, is  reserved to say that perhaps they should have lucky draws with cars and  condominiums as prizes.

Chow’s remarks may not apply to Penang alone. There was a poor  turnout at the Selangor convention and the situation was similar in some other states.

But Chow, being the wily old politician, corrected himself by saying it was the same for other political parties.

But, here Chow, the Tanjong MP, stand to be corrected.

At the PAS muktamar, one had to line up to use the restrooms, while  at the Umno general assembly, they sat on the floor to listen to the  proceedings.

Di peringkat kepimpinan DAP masih tertanya-tanya mengapa kehadiran ahli di beberapa konvensyen parti tersebut semakin berkurang. Yang buat mereka risau, trend sama juga berlaku sebelum ini. Kehadiran yang berkurangan, akhirnya diterjemah kepada peti undi.

Sebahagian pemimpin DAP cukup risau, bahawa MIMPI BURUK 1999 akan berlaku lagi, di mana DAP hanya mampu menang 10 kerusi – dengan undi popular setakat 800,000 undi sahaja di seluruh NEGARA. Trend sebelum itu, adalah kehadiran yang semakin berkurang dalam konvensyen DAP seperti ini.

Ada beberapa faktor yang membawa kepada keadaan ini. Antara yang diperkatakan:-

  • Orang DAP sendiri sudah tidak larat melayan KESOMBONGAN Guan Eng;
  • Pemimpin DAP semakin melupakan ahli;
  • Pemimpin DAP terlalu takut untuk bercakap buruk tentang PAS dan PKR;
  • Di PP, pemimpin DAP kelihatan terlalu memberi muka kepada PKR. Kebanyakan ahli mendesak LGE melucutkan jawatan Mansor (tetapi tidak berlaku);
  • ‘Tangan Ghaib’ yang mengganggu DAP PP;

Tangan Ghaib ini dikatakan tinggal di Segambut. Sepertimana pengaruh Teng Chang Kim ‘dineutralkan’ oleh Teresa KOK di Selangor (dibantu oleh bajet dan peruntukan YAB MB) – benda yang sama boleh berlaku di PP. LGE sangat risau dengan keadaan ini.

Disember 4, 2012 at 4:41 pm Tinggalkan komen


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 63,504,391 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE WORLD’S COOLEST, LARGE-SCALE UPCYCLING PROJECTS
    10 of the World’s Coolest, Large-Scale Upcycling ProjectsBy Debra Kelly, Urban Ghosts Media,  27 April 2015.We love seeing creative ways to upcycle items that might otherwise just be thrown in the trash. The movement is gaining considerable momentum, and that’s being helped along by a plethora of large-scale and commercial upcycling projects across the globe […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

RSS Perak Today

  • Rumah, kilang ikan musnah kebakaran
    Gambar hiasan LABUAN – Tujuh belas keluarga hilang tempat tinggal setelah lima buah rumah dan sebuah kilang ikan di Kampung Sungai Keling, Labuan, terbakar malam tadi. Kebakaran berlaku beberapa minit sebelum 11 malam ketika kebanyakan mangsa sedang berehat dan ingin tidur. Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam insiden itu. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! BUKTI WAN AZIZAH ADALAH WANITA PALING BENGAP DALAM MALAYSIA!
    Wahai Jijah sepat kering! Ameno world adalah bloggers yang kuat jilat Pakatan bukan UMNO. Sebelum ni aku tak sampai hati nak cakap tau jijah tapi kan sebab statement jilake kau ni maka aku kena cakap jugak.Kau tu bodoh ajijah! Kau walau doktor tapi kau tak cerdik sebab tu kau kena tipu ngan laki kau selalu. Tahap IQ kau kita dah tgk bila kau berucap dalam DU […]

RSS Musram Rakuman

  • Kini Giliran Pak Lah Minta Najib Jawab Tun Dr Mahathir
    1. Kini giliran Tun Abdullah Ahmad Badawi meminta DS Najib jawab kritikan Tun Dr Mahathir. 2. Menurut Tun Abdullah, Najib tidak boleh berdiam diri, beliau perlu membertahu rakyat apa kah kritikan dan dakwaan Tun Mahathir itu berasas atau bukan.3. Tun Mahathir, dalam beberapa tulisan, sidang akhbar dan terakhir pada hujung minggu lalu, dalam siri jelajah pert […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Pemuda PAS Pulau Pinang : Jangan Cuba Salahkan Kami
    dakwa Mohd Sabu & Dr Mujahid gagal bertemu akar umbi   1. Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Dato Dr Mujahid seharusnya memohon maaf kerana gagal menangani isu berkaitan desakan akar umbi PAS di PRK Permatang Pauh, dan bukannya menyalahkan Dewan Pemuda PAS (DPPN) Pulau Pinang seperti yang dilaporkan dalam akhbar. Di mana beliau menuduh DPPN ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kini Giliran Pak Lah Minta Najib Jawab Tun Dr Mahathir
    1. Kini giliran Tun Abdullah Ahmad Badawi meminta DS Najib jawab kritikan Tun Dr Mahathir. 2. Menurut Tun Abdullah, Najib tidak boleh berdiam diri, beliau perlu membertahu rakyat apa kah kritikan dan dakwaan Tun Mahathir itu berasas atau bukan.3. Tun Mahathir, dalam beberapa tulisan, sidang akhbar dan terakhir pada hujung minggu lalu, dalam siri jelajah pert […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers