Archive for Disember 5, 2012

Ultras-Christian Indian (PKR) Vs. Ultras-Hindu (DAP)

xavier jayakumarThe Sepang Municipal Council enforcement officers who demolished an altar in a house in Taman Seroja, Bandar  Baru Salak Tinggi should be hauled up for disciplinary action, says Kota Alam Shah assemblyman M. Manoharan.

He said the officers had abused their powers.

“Their action is totally unacceptable. I am incensed as I had fought for the  religious freedom of Indians and have gone to prison for it.
“The officers involved can be charged for criminal trespass under the Penal Code,” he said yesterday.
State executive councillor Dr Xavier Jeyakumar was reported to have said that local councils had the right to take action against illegal  structures built inside or outside a house, adding that the Selangor  Government could not interfere without a valid reason.
Manoharan questioned whether the council would demolish the altars of every Hindu home in the state.
He also claimed that the committees of several temples had been told  that their temples would be demolished if they rejected offers to  relocate elsewhere.
Manoharan called on the Menteri Besar to direct the council to take action against its officers.
Nampaknya sangat kecoh kes ROBOH ALTAR (tempat sembahyang) Hindu di Sepang. Semalam, wakil rakyat Kota Alam Shah, Manoharan sudah memberikan satu NOTA KHAS kepada Menteri Besar Selangor, agar mengambil tindakan PENCEROBOHAN agama yang dibuat oleh Majlis Perbandaran Sepang terhadap rumah seorang Hindu. Exco Kerajaan Negeri Selangor, Xavier Jayakumar, seorang KRISTIAN sudah mengarahkan agar MPS mengambil tindakan roboh kepada KUIL KECIL yang ada di DALAM kawasan rumah seorang Hindu.
Kes ini menjadi besar nampaknya. Tindakan Xavier, dianggap sebagai usaha seorang pemimpin KRISTIAN PKR, untuk mengambil tindakan terhadap pengembangan agama HINDU di Selangor. Kepada Xavier, penganut agama HINDU tersebut sudah melanggar undang-undang dan wajar diambil tindakan.
Kes ini sudah jadi KES AGAMA. NOTA KHAS Manoharan, sudah juga di cc kepada PENASIHAT EKONOMI KERAJAAN NEGERI SELANGOR. Setakat ini tidak ada jawapan. Penasihat pun kena hati-hati, sebab dia perlukan undi kedua-dua pihak. Kristian dan Hindu. Macamana mahu selesai?
Anwar tidak dapat memberi nasihat pada ketika ini kerana perlu terlebih dahulu menilai implikasi kepada keputusannya. Susah juga. Anwar sayang Xavier seperti seorang rakan karib. Pada Anwar, Xavier ini KASTA tinggi – sesuai berkawan dengannya. Berbanding anak Hindu lain yang Anwar tidak selesa dan kurang gemar.

Disember 5, 2012 at 3:43 pm Tinggalkan komen


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 67,414,827 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 132 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 6 ADVANCES IN ROBOTICS THAT ARE BRINGING US CLOSER TO BUILDING A REAL TERMINATOR
    6 Advances in Robotics That Are Bringing Us Closer to Building a Real TerminatorBy Jane C. Hu, Mental Floss, 4 July 2015.After four movies and a TV series - and 31 years after Arnold first told us he'd be back - Terminators are returning to theatres in a fifth instalment: Terminator: Genisys, which hit theatres July 1.No cyborgs walk among us yet (as fa […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Jangan persoal etika pemakaian di pejabat kerajaan
    MUAR – Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim mengingatkan pihak tertentu termasuk pembangkang supaya tidak mempertikaikan kod etika pemakaian di pejabat kerajaan. Beliau berkata perkara itu tidak wajar dipersoal atau dipolitikkan kerana tujuannya untuk memastikan warga negara ini bersopan, bermoral dan berdisiplin semasa berurusan […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! INI BUKTI MAHATHIR ADALAH LANUN YANG KORUP!
    Selepas tengok lukisan yang dibuat oleh para penasihat ni, maka aku dah yakin Mahathir memang lanun dan korup. Ya, ya aku percaya...Sian kan kat aku ni? Bayangkan lepas aku tengok poster-poster tahap MY HUBBY BULLSHIT ni terus aku dah terpercaya akan poster ni. Wow! So powerful!?Muahahahahaha

RSS Musram Rakuman

  • Benarkah DS Najib Terima RM2.6 bilion?- Ambank Perlu Buat Kenyataan!!!
    1. Dakwaan sebelum ini, bahawa sebahagian wang pinjaman 1MDB telah lesap, namun apabila sedikit demi sedikit penjelasan yang dilakukan berbagai pihak yang ada hubungan dengan syarikat milik Kementerian Kewangan tersebut merungkai dakwaan tersebut, kini-mereka yang mahu DS Najib meletakkan jawatan, terpaksa membuat dakwaan peribadi yakni beliau menerima wang […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Menjelang Penubuhan Parti Islam Mesra DAP
    idea nak tubuh parti Islam progresif bukan idea baru   Petang kelmarin ketika saya menelaah memoir Abdullah CD – Bahagian Ketiga & Terakhir : Perjuangan di Sempadan dan Penamatan Terhormat terjumpa pengakuan yang mengejutkan berkaitan Ustaz Ibrahim Libya.   Saya petik sepenuhnya tulisan Abdullah CD, “Mereka (ahli PAPERI) secara sendiri bangkit berjuang d […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Benarkah DS Najib Terima RM2.6 bilion?- Ambank Perlu Buat Kenyataan!!!
    1. Dakwaan sebelum ini, bahawa sebahagian wang pinjaman 1MDB telah lesap, namun apabila sedikit demi sedikit penjelasan yang dilakukan berbagai pihak yang ada hubungan dengan syarikat milik Kementerian Kewangan tersebut merungkai dakwaan tersebut, kini-mereka yang mahu DS Najib meletakkan jawatan, terpaksa membuat dakwaan peribadi yakni beliau menerima wang […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 132 other followers