1 JUTA Akhbar Percuma: THE MALAYSIAKINI MAIL?

Disember 7, 2012 at 4:44 pm 1 komen

the malay mailTahniah kepada semua, owner, wartawan, editor, kalangan penulis The Malay Mail yang memberi 1 JUTA akhbar percuma pada hari ini. Hebat. Dikatakan oleh kalangan pemilik akhbar tersebut, 1 JUTA akhbar percuma ini akan menjadi penentu kemenangan BN kali ini.

Anwar hanya senyum apabila diberitahu oleh Saifuddin Nasution mengenai akhbar percuma ini. Anwar sikit pun tak risau. Pada Anwar, walaupun 2 juta sekalipun – selagi kalangan editor di dalam Malay Mail masih berpihak dan sayang kepadanya, apa lah sangat. Anwar amat bergantung harap kepada beberapa orang DALAM yang banyak membantu membawa cerita-cerita MALAYSIAKINI ke dalam Malay Mail. Apa jadi hal.

Antara staff yang paling Anwar percaya di dalam THE MALAYSIAKINI MAIL adalah Zakiah Koya. Adik beradik dengan Latheefa Koya. Koya Sisters inilah yang membantu THE MALAYSIAKINI MAIL membawa agenda Anwar.

Kita nilailah apabila THE MALAYSIAKINI MAIL boleh keluar artikel mengenai KERAJAAN PENCURI. Contoh sahaja.

Is Malaysia a KLEPTOCRACY?

This is propbably because MACC doesn’t have enough forensic capabilities to go after the cunning big time and highly-placed corrupt crooks or “big fishes”.

All this begs the question as to why the MACC is not employing enough competent resources to fight this “grand corruption”?

If its the lack of political will, the people will find this weak  explanation unacceptable and could show their preferences at the ballot  box when the opportunity arises in a few months.

If its a lack of priority to provide adequate funding, then more resources should be  provided to step up the campaign to get the “big fish”. Otherwise we  will surely accelerate the pace of decline to a Malaysian kleptocracy  when we will also move towards becoming a failing state.

Hence,  we must act expeditiously and with greater determination and political  will to avoid becoming a kleptocracy, as a matter of top priority!

Kleptocrats or Idiocrats?

As the kleptocracy normally embezzles money from its citizens by  misusing funds derived from tax payments, or money laundering schemes, a kleptocratically structured political system tends to degrade nearly  everyone fs quality of life …

In addition, the money that  kleptocrats steal is often taken from funds that were earmarked for  public amenities, such as the building of hospitals, schools, roads,  parks and the like – which has further adverse effects on the quality of life of the citizens living under a kleptocracy.

The  quasi-oligarchy that results from a kleptocratic elite also subverts  democracy (or any other political format the state is ostensibly under).

Apakah THE MALAYSIAKINI MAIL percaya Malaysia mempunyai Kerajaan Pencuri?

Entry filed under: PKR. Tags: , , , .

Pengaruh PKR Dalam Konvensyen DAP Keputusan Pemilihan Wanita/Pemuda DAP Tidak Menggembirakan Anwar…

1 Komen Add your own

  • 1. investing  |  Disember 22, 2014 at 9:31 am

    Nice post. I used to be checking continuously this weblog and I’m impressed!
    Extremely helpful info particularly the remaining phase :
    ) I deal with such info much. I was looking for this certain info for a very lengthy time.
    Thank you and best of luck.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,197,332 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 142 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 STUNNING LESSER-KNOWN CITIES FOR ART DECO ARCHITECTURE
    10 Stunning Lesser-Known Cities for Art Deco ArchitectureBy Morris M, Urban Ghosts Media, 4 February 2016.The 1920s was a time of unparalleled optimism in the Western world. The war was over, the economy was booming, the Great Depression was still over the horizon and jazz, machinery, automobiles and modernism were laying waste to everything that had come be […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Buta-buta DAP tipu rakyat tentang turun caruman KWSP
    Tidak lojik untuk hanya 1.4 juta rakyat sahaja bayar cukai sedangkan ada 12.2 rakyat yang bekerja. Dulu zaman Petronas sangat mewah tetapi sumbangan kepada kerajaan kurang sebanyak RM30 billion. GST bukan isunya.Namun DAP cuba mengabur mata rakyat seolah-olah kurangkan caruman GST menaikkan cukai dan membebankan rakyat. Ingatkan cina pandai bab kira-kira, ru […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! NOTA KHAS BUAT ANAK MB BARU KEDAH!
    Nasihat PK pada anak MB Kedah yang baru. Macam ni dik. Politik ni memang kotor, kata nista, hinaan dan tohmahan adalah salah satu makanan harian ahli politik. Adik kena jiwa kuat. Anak2 PM, MB dan CM lain pun hadapi perkara sama. Tak caya tanya la mereka.So kalau adik jadi anak pemimpin maka adik kena terima asam garam politik. Adik kena kuat dan jiwa mesti […]

RSS Musram Rakuman

  • Krisis MB Kedah- Bukan Bertujuan Peremajaan Kepimpinan!!!
    Melantik Menteri Besar berumur 66 tahun, menidakkan faktor peremajaan kepimpinan, sebaliknya kononnya mempergunakan pengalaman orang lama untuk menyatukan semua pihak, agar menjadi satu pasukan yang kuat. Kedengarannya, memang pelik, bagaimana seseorang yang berumur dan kurang latar belakang pendidikan, boleh mengemudi dan menjadi katalis kepada penyatuan? s […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Krisis MB Kedah- Bukan Bertujuan Peremajaan Kepimpinan!!!
    Melantik Menteri Besar berumur 66 tahun, menidakkan faktor peremajaan kepimpinan, sebaliknya kononnya mempergunakan pengalaman orang lama untuk menyatukan semua pihak, agar menjadi satu pasukan yang kuat. Kedengarannya, memang pelik, bagaimana seseorang yang berumur dan kurang latar belakang pendidikan, boleh mengemudi dan menjadi katalis kepada penyatuan? s […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 142 other followers

%d bloggers like this: