1 JUTA Akhbar Percuma: THE MALAYSIAKINI MAIL?

Disember 7, 2012 at 4:44 pm 1 komen

the malay mailTahniah kepada semua, owner, wartawan, editor, kalangan penulis The Malay Mail yang memberi 1 JUTA akhbar percuma pada hari ini. Hebat. Dikatakan oleh kalangan pemilik akhbar tersebut, 1 JUTA akhbar percuma ini akan menjadi penentu kemenangan BN kali ini.

Anwar hanya senyum apabila diberitahu oleh Saifuddin Nasution mengenai akhbar percuma ini. Anwar sikit pun tak risau. Pada Anwar, walaupun 2 juta sekalipun – selagi kalangan editor di dalam Malay Mail masih berpihak dan sayang kepadanya, apa lah sangat. Anwar amat bergantung harap kepada beberapa orang DALAM yang banyak membantu membawa cerita-cerita MALAYSIAKINI ke dalam Malay Mail. Apa jadi hal.

Antara staff yang paling Anwar percaya di dalam THE MALAYSIAKINI MAIL adalah Zakiah Koya. Adik beradik dengan Latheefa Koya. Koya Sisters inilah yang membantu THE MALAYSIAKINI MAIL membawa agenda Anwar.

Kita nilailah apabila THE MALAYSIAKINI MAIL boleh keluar artikel mengenai KERAJAAN PENCURI. Contoh sahaja.

Is Malaysia a KLEPTOCRACY?

This is propbably because MACC doesn’t have enough forensic capabilities to go after the cunning big time and highly-placed corrupt crooks or “big fishes”.

All this begs the question as to why the MACC is not employing enough competent resources to fight this “grand corruption”?

If its the lack of political will, the people will find this weak  explanation unacceptable and could show their preferences at the ballot  box when the opportunity arises in a few months.

If its a lack of priority to provide adequate funding, then more resources should be  provided to step up the campaign to get the “big fish”. Otherwise we  will surely accelerate the pace of decline to a Malaysian kleptocracy  when we will also move towards becoming a failing state.

Hence,  we must act expeditiously and with greater determination and political  will to avoid becoming a kleptocracy, as a matter of top priority!

Kleptocrats or Idiocrats?

As the kleptocracy normally embezzles money from its citizens by  misusing funds derived from tax payments, or money laundering schemes, a kleptocratically structured political system tends to degrade nearly  everyone fs quality of life …

In addition, the money that  kleptocrats steal is often taken from funds that were earmarked for  public amenities, such as the building of hospitals, schools, roads,  parks and the like – which has further adverse effects on the quality of life of the citizens living under a kleptocracy.

The  quasi-oligarchy that results from a kleptocratic elite also subverts  democracy (or any other political format the state is ostensibly under).

Apakah THE MALAYSIAKINI MAIL percaya Malaysia mempunyai Kerajaan Pencuri?

Entry filed under: PKR. Tags: , , , .

Pengaruh PKR Dalam Konvensyen DAP Keputusan Pemilihan Wanita/Pemuda DAP Tidak Menggembirakan Anwar…

1 Komen Add your own

  • 1. investing  |  Disember 22, 2014 at 9:31 am

    Nice post. I used to be checking continuously this weblog and I’m impressed!
    Extremely helpful info particularly the remaining phase :
    ) I deal with such info much. I was looking for this certain info for a very lengthy time.
    Thank you and best of luck.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,307,890 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 144 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 PRIVACY PROTECTING APPS YOU NEED TO USE RIGHT NOW
    5 Privacy Protecting Apps You Need to Use Right NowBy Mihir Patkar, Make Use Of, 14 January 2017.On the internet, you can never be too safe. New threats keep coming up all the time, whether attacking your security or trying to mine your data. It only makes sense to do whatever you can to stay secure.And just as the internet takes, the internet also provides. […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • BERKAT DOA, ISTIQAMAH, SABAR SELAMA 8 TAHUN
    Bermunajat di Puncak Jabal Nur, Gua Hira''. Musim Haji 1431H/2010Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 8 tahun, pada hari ini, Mahkamah Persekutuan sekali lagi sebulat suara memutuskan bahawa dakwaan saya selama ini benar.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah Persekutuan, hari ini.Sebagai pengadu, saya  berharap dan mendoakan, perjalana […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Bila kompromi, sahlah Mahathir sanggup sekongkol rasuah
    "Bila sudah kata rasuah, tidaklah boleh disetujui. Pernah setuju kot ...".Demikian komen blogger Husin Lempoyang di http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.my/2017/01/fatwa-mufti-boleh-flip-flop.htmlKononnya dia mahu kembali ke SST. Buat apa kembali ke sistem yang lagi tidak bagus? Akhirnya dia juga akan U turn ke GST.Pasti dia akan U turn la […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! CELCOM DIAMBANG KEMUSNAHAN KERANA CEO MAT SALLEH?
    Ini aku terima email dari salah seorang pembaca blog aku, tujuan aku share benda ni sebab aku kesian dengan staff Celcom yang ada sekarang kerana mereka berketuakan Mat Salleh, spertimana yang korang tahu aku ni jenis yang tak suka dengan CEo atau Bos Mat Salleh. Lihat saja apa yang berlaku dengan MAS yang menggunapakai CEO Omputeh, tak kemana pun. Ok korang […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aspirasi Bangsa

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: