Keputusan Pemilihan Wanita/Pemuda DAP Tidak Menggembirakan Anwar…

Disember 10, 2012 at 3:28 pm 9 comments

Chong-Eng-Anwar/PKR melihat dengan penuh minat apa yang berlaku dalam DAP pada ketika ini. Anwar sendiri sedar, bahawa bukan mudah untuk ‘memegang’ sedikit punca kuasa di dalam DAP. Punca kuasa ini penting, bagi memastikan tidak ada suara-suara yang mempertikai PKR apabila PR memasuki fasa pilihanraya akan datang. Anwar seboleh mungkin tidak mahu ada pihak ‘ekstrim’ di dalam DAP yang boleh menyebabkan cita-citanya menjadi PM terbengkalai.
Berdasarkan apa yang berlaku dalam pemilihan Wanita dan Pemuda DAP – Anwar sudah nampak bahawa kumpulan ULTRA-CINA masih lagi menjadi faktor di dalam DAP pada ketika ini. Anwar sangat tidak selesa dengan keadaan ini.
Kemenangan Chong Eng (yang pernah Anwar sifatkan sebagai Singa Betina Menopause) di dalam satu meeting strategik PKR sudah dipilih sebagai Ketua Wanita DAP yang baru. Anwar cukup sedar, Chong Eng sebenarnya akan memberi masalah kepada hubungan PKR-DAP di Pulau Pinang. Terkenal sebagai ‘negotiator’ yang tegas, Chong Eng adalah sosok politik yang Anwar kerapkali katakan sebagai masalah dalam DAP.
DAP Socialist Youth (Dapsy) and DAP Wanita elected new office bearers at their inaugural joint congress today. Bahau state assemblyman Teo Kok Seong was elected Dapsy chief, replacing Rasah MP Anthony Loke.

Teo received 192 votes, to defeat Canning assemblyman Wong Kah Woh by 55 votes.

Dapsy deputy chief Loh Chee Heng won uncontested and Johor Dapsy chief Tan Hong Pin was elected national secretary.

Padungan assemblyman Wong King Wei and MBPJ councillor Tiew Way Keng were elected vice-Youth chiefs.

Outgoing Dapsy chief Loke said the party’s youth wing will champion  issues that affect the youth, such as public transport, development in  arts and culture, human rights and housing.

Bukit Mertajam MP Chong Eng was re-elected Wanita chief and DAP Negri Sembilan state committee member Mary Josephine Prittam Singh was  elected her deputy.

Serdang MP Teo Nie Ching was elected secretary and the two vice-chiefs are Leong Mei Meng and Ong Kwai Leng.

Subang Jaya assemblyman Hannah Yeoh was chosen as international secretary (new post) while Leong Ooi Kuan is treasurer.

Hannah Yeoh (tajaan Menteri Besar Selangor) dan seorang yang liberal hanya diberikan jawatan SIMPATI. Ini sangat-sangat mengecewakan Anwar yang mahukan Hannah di peringkat yang lebih tinggi. Nampaknya, tajaan PKR ternyata sia-sia. Demikian juga kemenangan Teo Kok Seong yang juga dirasakan masalah kepada PKR di Negeri Sembilan.

Angin perubahan dalam DAP, mengenepikan kelompok liberal, pro-Anwar dan pro-PKR memberikan masalah kepada Anwar. Situasi ini sekaligus membayangkan lebih banyak kematian politik kumpulan pro-Anwar minggu hadapan.

Sekali lagi Anwar kecewa kerana gerakan Khalid Ibrahim dalam melakukan CONSOLIDATION of POWER dalam DAP, GAGAL sama sekali. Ratusan ribu yang dibelanjakan untuk menaikkan imej Hannah Yeoh, dan beberapa calon Pemuda DAP juga gagal.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, DAP, Pakatan Rakyat. Tags: , , , , , .

1 JUTA Akhbar Percuma: THE MALAYSIAKINI MAIL? Mana Guan Eng? Lepas lawatan PM ke Penang….Cocky Guan menghilang?

9 Komen Add your own

  • 1. Geng Khalid « Helen Ang  |  Disember 11, 2012 at 9:52 pm

    […] Sila baca ‘Keputusan Pemilihan Wanita/Pemuda DAP Tidak Menggembirakan Anwar…‘. […]

    Balas
  • 2. Anak Sabak Bernam  |  Disember 12, 2012 at 2:37 am

    Kelakar la kau ni!

    Janji dengan sokongan 80-90% orang Cina, DAP akan melanyak MCA/Gerakan di seluruh Semenanjung Malaysia.

    Nanti UMNO/BN akan terkencing takda parti komponen2 lagi…
    Hehe

    ~ Anak Sabak Bernam

    Balas
    • 3. Anonymas  |  Disember 14, 2012 at 11:35 am

      orang cina pun ramai tak puas hati dengan DAP sebab mereka arrogant (sombong) dan takmau bantu rakyat, terutama LGE. Bukan macam Michael Chong (MCA) yang sanggup bantu orang susah. Dah la tu. bersekongkol dalam perhimpunan jalanan yang menabur pasir dalam periuk nasi kaum cina (perniagaan)

      Kaum cina atas pagar dah makin menyampah dengan sikap bermuka-muka DAP sebagai wakil kaum cina. Takkan sampai 80-90% punya, 30% je kot paling maksimum

      Balas
      • 4. Lim Tat  |  Januari 7, 2013 at 12:30 am

        80-90% tu dekat Sekinchan saja kampung dia sebab orang Melayu sana suka Ng Suee Lim pandai ngomong jowo sambil baca hadith dengan lancar dan rajin masuk masjid dan surau tolong baca khutbah. Itu sebabnya tanah-tanah bendang kat Sekinchan semua milik penyokong-penyokong dia.Orang Melayu semua jadi kuli kerja kilang padi. Orang-orang Melayu Sabak Bernam dah pandai masuk kabaret disana cari penyedap warga China dan Vietnam.Memanglah BN tak akan menang punya sebab semua bisnes diorang akan tutup.

  • 5. Memali  |  Disember 12, 2012 at 2:44 pm

    Yeah, pastu DAP berkuasa genggam telur org PAS. Org PAS lak yg kononnya garang mcm Umar al-Khattab tu pun buat2la tanggal serban.

    Refer kes salon kat Kelantan sudah..

    Balas
  • 6. Sambutan Krismas Khalid ala City Harvest « Helen Ang  |  Januari 6, 2013 at 5:30 pm

    […] (Tentang ratusan ribu yang dibelanjakan Pakatan untuk menaikkan imej sesetengah politikus evangelis tertentu — baca sini.) […]

    Balas
  • […] Gelagat Anwar, the blog that exposed the Penang Deputy Chief Minister saying “cocky, arrogant tokong”, reveals the following expose: […]

    Balas
  • 8. developing iphone apps  |  September 26, 2013 at 5:48 pm

    excellent put up, very informative. I ponder why the opposite experts of this sector don’t understand this.
    You must continue your writing. I am sure, you’ve a great readers’ base already!

    Balas
  • […] on the Pakatan personality cult machine, whistleblower blog Gelagat Anwar wrote on 10 Dec 2012 how “ratusan ribu [telah] dibelanjakan untuk menaikkan imej Hannah Yeoh, dan beberapa […]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,321,622 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 12 COOL SCI-FI GADGETS THAT YOU CAN BUY TODAY
    In a world where watches monitor your heart rate, and phones convert your voice to text, anything can seem possible. But even though technology continues to defy boundaries, many people wonder whatever happened to the gadgets they saw in science fiction as kids. Well, as this infographic by Who Is Hosting This shows, many of them exist - and are for sale!Inf […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Dulu, kini, selamanya Madey menipu untuk nyamun
    1.Semasa mengambilalih pimpinan UMNO dari Hussein Onn dalam perhimpunan agong 1981 itu Madey telah berjanji kepada ahli-ahli UMNO melalui perwakilan di Dewan Nirwana, Hotel Hilton, yang beliau meminta rakyat memberikan ‘signal’ jika ada tanda-tanda yang ada segelintiran rakyat yang tidak menyukai beliau. Dengan tanda-tanda itu beliau berjanji akan mengundurk […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: