Mana Guan Eng? Lepas lawatan PM ke Penang….Cocky Guan menghilang?

Disember 11, 2012 at 12:38 pm 5 comments

mansor-limAnwar cukup tak gembira dengan apa yang berlaku di Penang paad hujung minggu yang lepas. Selepas Najib mengadakan lawatan ke PP, Anwar mengharapkan akan ada kenyataan-kenyataan kasar dan ganas oleh Guan Eng bagi menidakkan momentum BN di PP. Setakat hari ini, lebih 36 jam selepas lawatan PM, nampaknya Ketua Menteri PP masih belum membuat sebarang kenyataan untuk memperkecilkan janji PM kepada rakyat.
Anwar berhak rasa risau kerana kedudukan PKR di PP akan terjejas teruk sekiranya momentum Najib ini tidak dikawal. Selepas kebodohan Mansor Othman mengutuk Guan Eng di dalam mesyuarat strategik parti, kedudukan PKR di PP amat terjejas. Beberapa kali Mansor ditengking oleh pengundi Cina, kerana tidak setia membantu Guan Eng dalam mengurus politik di PP. Orang DAP sendiri mula mengutuk Mansor/Anwar/PKR secara berdepan. Trend ini meresahkan Anwar.
Najib promised to present the people of Penang with 20,000 affordable  housing units and a monorail service if Barisan Nasional wins the state  in the next general election.

He told the crowd gathered at the  launch of the “Promises Fulfilled Tour” programme at Universiti Sains  Malaysia (USM) on Saturday that 10,000 housing units would be built soon under the 1Malaysia People’s Housing Programme (PR1MA).

The other 10,000 units would be built by government agencies such as JKP Sdn Bhd, the Penang Regional Development Authority (Perda) and Syarikat Perumahan Nasional Berhad (SPNB). said Najib, who was on a day-long working visit to the state administered by the opposition Pakatan Rakyat coalition.

Anwar nak Guan Eng sampahkan janji Najib ini. Kaitkan dengan kepimpinan Tsu Koon dulu yang tak membantu orang PP dapat rumah. Namunn, setakat ini Guan Eng hanya diam diri dan tidak menjawab apa-apa. Anwar patut faham, Guan Eng sibuk mengurus nasib diri sendiri dalam DAP – apabila SUPOLnya sendiri pun kalah dalam pemilihan Pemuda. Guan Eng mula terasa, sikap SOMBONGnya selama ini boleh jadi senjata makan tuan. Itu belum lagi janji MONOREL untuk PP.

PKR tanding 16 kerusi sebelum ini. Menang 9. Kalau menurut angka baru yang dibuat secara dalaman oleh PKR – parti hanya mampu menang 4 sahaja. Kalau ini berlaku, terutamanya, apabila Guan Eng tidak bantu menjahanam momentum Najib, jumlah itu boleh menurun lebih banyak.

Ini yang buat Anwar risau. Political base PKR di PP tidak boleh tergugat. Tapi kalau ikut apa yang berlaku sekarang, masalah besar.

Advertisements

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, DAP, LIM GUAN ENG, Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , , .

Keputusan Pemilihan Wanita/Pemuda DAP Tidak Menggembirakan Anwar… Anwar Wakilkan KARPAL Belasah Hadi/PAS

5 Komen Add your own

  • 1. Abdul Hamid  |  Disember 11, 2012 at 1:58 pm

    Ini sudah mau ujung taun ma! Saya komrad Tokong Joseph LGE mau siap itu pokok klismas misti mau ambik cuti woooooo! Lagipun itu hali Ah Jib sudah kasi stapler saya punya lidah cabang oooo….misti tunggu sikit masa balu boleh ciakap.

    Balas
  • 2. koriariff  |  Disember 11, 2012 at 3:35 pm

    Guan Eng rasanya tak risau kerana masih percaya sokongan totok Cina pada pemerintahannya….

    Balas
  • 3. Tanpa Nama  |  Disember 11, 2012 at 10:29 pm

    apa barang saudara tulis ni? Lebih baik u guna masa buat kebajikan daripada menghantar email dan tulis blog-blog macam ni.

    Balas
    • 4. Anonymas  |  Disember 12, 2012 at 12:44 pm

      aih, nak tegur pemimpin pun tak boleh. Khalifah guan eng bukannya maksum, kalau salah mesti ditegur

      Balas
  • 5. shams  |  Disember 12, 2012 at 11:56 am

    akhirnya ada jugak penyokong pakat kencing rakyat baca……hahahahahahha

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,318,090 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 15 OF THE WORLD'S LONGEST BRIDGES
    15 of the world's longest bridgesBy Matt Hickman, Mother Nature Network, 21 June 2017.You've got to hand it to China.Over the last decade, the Middle Kingdom has proven itself to be the length-obsessed kingdom when it comes to bridge building. Just 10 years ago, China's presence in the ranking of the world's longest bridges was minimal. T […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Orang kg perlu tahu DOJ wayang tamil Madey khianati negara
    Scrip writer: Clare RewcastleLeading Actor: KhairuddinSupporting Actor: Matthias ChangSupporting Actress: Loretta LynchProducer: Mahathir-SorosDirector: ? (Mystery)Semua ini berdasarkan complainant yg mana sesiapa pun boleh buat complainant.COMPLAINANT ADALAH KHAIRUDDIN ABU HASSAN DAN DIBANTU MATTHIAS CHANG.Sepatut kita sedar bahawa bukan Najib atau Rosmah y […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Kuala Lumpur Jadi Tuan Rumah Sukan SEA Kali Keenam
    TAHUN 2017 menjadi detik sejarah buat Malaysia apabila Kuala Lumpur menjadi tuan rumah bagi penganjuran Sukan SEA yang akan berlangsung mulai 19 hingga 31 Ogos dan Sukan Para Asean bermula 17 hingga 23 September. Malaysia memilih tema ‘Bangkit Bersama’ dengan menggunakan maskot yang diberi nama ‘Rimau’ dipilih bersandarkan kepada kekuatan spesies harimau tem […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! GAMBAR ROSMAH KHATAM QURAN PASTI AKAN BUATKAN PARA HATERS KEPANASAN!
    Walau beliau dihina dan dicerca dengan pelbagai tohmahan namun tanggungjawab beliau terhadap Allah tetap beliau laksanakan. Ini adalah gambar sekitar majlis khatam Quran Datin Seri Rosmah.Kepada yang menuduh beliau macam-macam cuba anda cerminkan diri anda, apakah anda bersih dan maksum? Sudah berkali beliau jawab tohamahan yang dilempar terhadap beliau teta […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: