Archive for Disember 12, 2012

Anwar Wakilkan KARPAL Belasah Hadi/PAS

karpal-singhDAP chairman Karpal Singh has called on PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang to publicly make the party’s stand on the by-law on gender segregation issue, and not to leave the matter to the Kelantan exco.

Karpal, who is Bukit Gelugor Member of Parliament, said the silence by the  Kelantan exco to review the by-law on gender segregation that forbids  non-Muslim women to cut hair of non-Muslim men, and vice versa in salons in Kota Baru did not speak well of a responsible government.

“PAS leaders should realise that silence is not the way out and it only  aggravates the position. The by-law should be outlawed without further  ado,” he said in a statement here Tuesday.

  • justification certainly evoked fear on the part of non-Muslims that  attempts were being made to apply Islamic law to them, which would  ultimately mean the introduction of hudud to non-Muslims.He said the vehement public justification by Takiyuddin of the by-law was  obviously the cause of the silence on the part of the Kelantan state  exco to review it.
  • “However, that the objective cannot, and must not, mean sacrificing  principle at the altar of political expediency. The DAP is committed to  opposition to any attempts to extend Islamic law to non-Muslims, whether directly or indirectly,” he added.

Sementara isu KHALWAT bermain di dada akhbar, Anwar berasa sangat tidak comfortable. Tidak selesa sebab apa yang dilakukan PAS di Kelantan (atas nama mendapat kembali undi Melayu) akan merosakkan peluang PKR untuk MAXIMIZE undi Cina/India di kawasan URBAN.

Anwar berulangkali tegaskan, faham Islam yang KONSERVATIF, yang bertaraf ULAMA’ TEROMPAH ini tidak akan membantu PR menang lebih banyak kerusi. Kelantan perlu faham, tindakan seperti ini akan menyebabkan undi PKR/DAP di Sabah dan Sarawak bermasalah. Ini pun PAS tak boleh faham.

Anwar pernah tegaskan dalam mesyuarat strategik PR – 70 kerusi (95% urban) memerlukan undi Cina/India yang tinggi. Kalau PAS buat kerja bodoh seperti ini, nampaknya makin samar jalan nak ke Putrajaya.

Disember 12, 2012 at 11:15 am 1 komen


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 67,216,443 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 132 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 POTENTIAL ALTERNATIVES TO THE CONVENTIONAL CAPITALIST SYSTEM
    10 Potential Alternatives To The Conventional Capitalist SystemBy David Tormsen, Listverse, 28 June 2015.Some believe our current system of economic organization is starting to fail us, but other than the horrors of Communist collectivism, what alternatives do we really have? As it turns out, there are quite a few. Here are 10 systems of economic organizatio […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Remy gigih anjur bazar
    Kesungguhan Remy Ishak merealisasikan program Santai Lebaran Fiesta 2015 anjuran syarikatnya, Aaktor Play House yang berlangsung di Laman Santai, Istana Budaya (IB), bermula 25 Jun lalu hingga 15 Julai ini wajar dipuji. Ketika ditemui pada pelancaran fiesta itu, Remy yang segak berbaju Melayu rona hijau menegaskan bukan mudah menyediakan persiapan tapak jual […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! KISAH PAHIT MANIS PENGALAMAN AKU DI JAKEL MALL KUALA LUMPUR!
    Ada cerita menarik aku nak kongsi dengan korang, bend ni terjadi kepada aku semalam. Aku nak tulis semalam tapi tak sempat so aku cerita sekarang la kat korang, pengalaman aku nak beli baju raya anak-annak aku kat jakel, menarik cerita ni dan takde kena mengena dengan politik ok.Macam ni, anak-anak aku dah teruja dengan iklan baju melayu Upin dan Ipin dari J […]

RSS Musram Rakuman

  • 1MDB: Apa Kah Justo Hanya Kambing Hitam?
    1. Menangkap Xavier Andre Justo warga Swiss yang dikatakan mencuri maklumat bekas majikannya, dan kemudian menggunakan maklumat tersebut untuk mengugut, sebenarnya tidak boleh menutup kemelut 1MDB.2. Justo hanya terlibat dengan maklumat JV antara 1MDB dan PetroSuadi yang bernilai USD1.83 bilion Tahun 2009.3. Apapun yang berlaku berhubung dengan maklumat yang […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Menjelang Penubuhan Parti Islam Mesra DAP
    idea nak tubuh parti Islam progresif bukan idea baru   Petang kelmarin ketika saya menelaah memoir Abdullah CD – Bahagian Ketiga & Terakhir : Perjuangan di Sempadan dan Penamatan Terhormat terjumpa pengakuan yang mengejutkan berkaitan Ustaz Ibrahim Libya.   Saya petik sepenuhnya tulisan Abdullah CD, “Mereka (ahli PAPERI) secara sendiri bangkit berjuang d […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • 1MDB: Apa Kah Justo Hanya Kambing Hitam?
    1. Menangkap Xavier Andre Justo warga Swiss yang dikatakan mencuri maklumat bekas majikannya, dan kemudian menggunakan maklumat tersebut untuk mengugut, sebenarnya tidak boleh menutup kemelut 1MDB.2. Justo hanya terlibat dengan maklumat JV antara 1MDB dan PetroSuadi yang bernilai USD1.83 bilion Tahun 2009.3. Apapun yang berlaku berhubung dengan maklumat yang […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 132 other followers