Archive for Disember 13, 2012

Anwar Risau PAS Yang Semakin TALIBAN!

Taliban 2Pagi ini,  Anwar sudah sampaikan mesej kecewa kepada Timbalan Presiden PAS –  mengenai sikap pentadbiran Kerajaan Islam PAS yang semakin bersikap  ganas dan tidak menghormati sensitiviti kaum lain. Anwar tidak gembira  apabila banyak sms yang diterima, memaklumkan bagaimana DAP terpaksa  membatalkan acara tari menari di Bentong kerana protes yang berterusan  oleh PAS kawasan Bentong.

Anwar merasakan ini adalah petanda bahawa sudah wujud jurang yang  nyata antara DAP dan PAS dalam isu-isu yang mungkin menyebabkan undi  Cina kepada Pakatan Rakyat akan merosot dengan teruk.

Belum  habis isu di Kelantan (salon rambut) dan tangkap khalwat, puak TALIBAN  di dalam PAS mengharamkan pula majlis tari menari yang menjadi kebiasaan dalam DINNER yang dianjurkan oleh DAP. Trend ini sungguh tidak sihat.

LAPORAN AKHBAR SINCHEW – 13 Disember 2012

The residents disappointed over a dinner organized by DAP Telemong, Bentong on Nov 17 where the singing session was  canceled by the organizer because of PAS made a complaint. Local residents had spent a few thousands ringgit to hire singers to  sing at the dinner ,  however , the singing session  was not allowed to  continue as one of the singers wearing sexy clothing…

Ketua Kampung kawasan Mancis, Lee Su Ren demanded an  explanation from  Lim Kim Siang last night when the latter visited  Bentong. Kit Siang refused to explain and replied : We will talk about  this next time.

DAP sudah pun memaklumkan kepada Anwar bahawa trend TALIBAN seperti ini akan merosakkan pencapaian Pakatan Rakyat.

Anwar sudahpun mengarahkan macainya dalam PAS untuk mengambil tindakan.  Jangan jadi TALIBAN. Nanti PR Pengsan. Mudah sahaja mesejnya. Anwar faham dengan masalah DAP, hujung minggu ini ada KONVENSYEN. Kalau perwakilan bantai. Meninggal DAP.

Imej DAP yang takut kepada PAS tak elok untuk pengundi Cina. Mempunyai impak kepada undi orang Cina kepada PKR juga.

Disember 13, 2012 at 11:37 am 4 comments


Disember 2012
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,294,378 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 143 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 OF THE INTERNET’S HARDEST LOGIC PUZZLES FOR YOU TO SOLVE
    Can You Solve 5 of the Internet’s Hardest Logic Puzzles?By Mihir Patkar, Make Use Of, 30 August 2016.Everybody loves a good puzzle. There’s a certain satisfaction in figuring out the answer to a difficult riddle. Plus, research shows riddles and puzzles keep your brain sharp in old age.The internet is a repository of mind-bending puzzles. But many of these r […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Tak faham isu lalu mahasewel tunjuk bodoh dan perangai babi
    Bodoh mahasewel yang maki Caliph Buskers yang sedang mencari rezeki depan Sogo.Kamu berdemo secara haram tapi nak paksa orang sertai. Biarlah hina mereka nak kerja mencari makan dengan bermain muzik.Kamu tu dapat biasiswa dan guna duit mak bapak tapi nak ngajar-ngajar dan ngata2 orang. Duit pyn masih mintak mintak.Jika dah takde modal nak cakap hingga hina C […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Ribuan Hadir Sambutan Ambang Kemerdekaan 2016 Peringkat Negeri Perak
    IPOH: Ribuan pengunjung telah membanjiri dataran Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) di sini bagi turut serta dalam Sambutan Ambang Kemerdekaan 2016 Peringkat Negeri Perak, malam tadi. Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, dan Raja Permaisuri Perak, Tuanku Zara Salim turut berkenan untuk berangkat ke majlis tersebut.   Turut hadir mengiringi baginda, Menteri […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

RSS Musram Rakuman

  • Malaysia- Negara Rasuah?
    Mengapa Tun Dr Mahathir Mohammad mengulang-ulang, bahawa negara ini merupakan negara rasuah?. Apa kah semua agensi kerajaan, kakitangan kerajaan, atau pihak berkuasa, tiada seorangpun yang mengamalkan pegangan agama? sehingga semunya bersengkokol mengamalkan rasuah? Siapa yang rasuah? siapa yang memberi rasuah? Dengan mendakwa negara merupakan negara rasuah, […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Malaysia- Negara Rasuah?
    Mengapa Tun Dr Mahathir Mohammad mengulang-ulang, bahawa negara ini merupakan negara rasuah?. Apa kah semua agensi kerajaan, kakitangan kerajaan, atau pihak berkuasa, tiada seorangpun yang mengamalkan pegangan agama? sehingga semunya bersengkokol mengamalkan rasuah? Siapa yang rasuah? siapa yang memberi rasuah? Dengan mendakwa negara merupakan negara rasuah, […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 143 other followers