Anwar Risau PAS Yang Semakin TALIBAN!

Disember 13, 2012 at 11:37 am 4 comments

Taliban 2Pagi ini,  Anwar sudah sampaikan mesej kecewa kepada Timbalan Presiden PAS –  mengenai sikap pentadbiran Kerajaan Islam PAS yang semakin bersikap  ganas dan tidak menghormati sensitiviti kaum lain. Anwar tidak gembira  apabila banyak sms yang diterima, memaklumkan bagaimana DAP terpaksa  membatalkan acara tari menari di Bentong kerana protes yang berterusan  oleh PAS kawasan Bentong.

Anwar merasakan ini adalah petanda bahawa sudah wujud jurang yang  nyata antara DAP dan PAS dalam isu-isu yang mungkin menyebabkan undi  Cina kepada Pakatan Rakyat akan merosot dengan teruk.

Belum  habis isu di Kelantan (salon rambut) dan tangkap khalwat, puak TALIBAN  di dalam PAS mengharamkan pula majlis tari menari yang menjadi kebiasaan dalam DINNER yang dianjurkan oleh DAP. Trend ini sungguh tidak sihat.

LAPORAN AKHBAR SINCHEW – 13 Disember 2012

The residents disappointed over a dinner organized by DAP Telemong, Bentong on Nov 17 where the singing session was  canceled by the organizer because of PAS made a complaint. Local residents had spent a few thousands ringgit to hire singers to  sing at the dinner ,  however , the singing session  was not allowed to  continue as one of the singers wearing sexy clothing…

Ketua Kampung kawasan Mancis, Lee Su Ren demanded an  explanation from  Lim Kim Siang last night when the latter visited  Bentong. Kit Siang refused to explain and replied : We will talk about  this next time.

DAP sudah pun memaklumkan kepada Anwar bahawa trend TALIBAN seperti ini akan merosakkan pencapaian Pakatan Rakyat.

Anwar sudahpun mengarahkan macainya dalam PAS untuk mengambil tindakan.  Jangan jadi TALIBAN. Nanti PR Pengsan. Mudah sahaja mesejnya. Anwar faham dengan masalah DAP, hujung minggu ini ada KONVENSYEN. Kalau perwakilan bantai. Meninggal DAP.

Imej DAP yang takut kepada PAS tak elok untuk pengundi Cina. Mempunyai impak kepada undi orang Cina kepada PKR juga.

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, DAP, Pakatan Rakyat, PAS. Tags: , , , , , .

Anwar Wakilkan KARPAL Belasah Hadi/PAS Selamat Ber-KONVENSYEN DAP!

4 Komen Add your own

  • 1. mr ng  |  Disember 13, 2012 at 1:27 pm

    以前DAP讲馬華是政治太監, 因为它不敢向巫统争取華人权益….现在我看DAP与PAS合作之后, 是DAP变成了政治太監! 因为我们非回教徒必须接受伊斯兰法律/生活条例, DAP领袖都不敢出声….林吉祥,林冠英不是自称敢怒敢言吗? 今天,他们却变成太監! 我们華人/非回教徒如何继续支持你DAP?难道你要带我们去荷兰才甘心! 我们已经无法容忍DAP的虚伪面目了….

    Balas
  • 2. wpress@kiyaijr.com  |  Disember 13, 2012 at 4:19 pm

    Reblogged this on Oviruses65.

    Balas
  • 3. Anonymas  |  Disember 13, 2012 at 8:02 pm

    Tapi haritu Hadi Awang kata tujuan dia berbaik dengan DAP ialah untuk mendapat undi Cina. Memang tak dapek la kalau cam ni, berat kat DAP pulak untuk memujuk kaum cina mengundi PAS?

    Balas
  • 4. assimilated chinese  |  Disember 16, 2012 at 2:47 pm

    Mr Ng … if UMNo did not fight for chinese interest, there will be no citizenship + vernacular school in this country for the chinese that about to be deport to China. i know why chinese dont want to be deported. because they will die lar if they go back to china. actually they are here not as labour. but as a betrayer that run away from the empire. when the empire collapsed, they support democracy but in the end, china stood as communist republic. if you look how taiwanese not dare to go back to china, that is the situation on how chinese in malaysia was at then. most malay never knew this. umno keep it silently and make sure chinese nationalist that ran to malaysia are safe here. dont let everybody knew the real fact. keep what has been well kept. repair what should be fixed within. changing something might reveal something else. bitter and not wanted.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 65,662,130 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 131 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: UNKNOWN UNDERWATER SPECIES CAUGHT ON CAMERA FOR THE FIRST TIME
    Unknown underwater species caught on camera for the first timeBy Casey Chan, Sploid, 2 June 2015.Our oceans hide so many breathtakingly beautiful species that don’t look like they’re from our planet that I sometimes wonder if the aliens have already arrived and just decided to call the deep sea home. Case in point: Just check out this whole bunch of unknown […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Terus kehadapan...
    Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,Saya dengan ini ingin mengesahkan bahawa saya tidak lagi bercadang untuk meneruskan saman dan tuntutan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang saya telah failkan pada bulan Jun 2014 yang lalu.Ingin saya tegaskan bahawa keputusan saya ini tidak bermakna saya menarik balik segala kandungan di dalam laporan polis yang saya bu […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • M'kini ngaku PASMA kalah atau takut-takutkan ahli
    Nampaknya macam licin puak pasma kena mcm keputusan pemuda dan muslimah tadi.Banci malaysiakini ini untuk takut2kan perwakilan pro liberal untuk pastikan undi untuk anwarinas ATAU WAVE TERLALU KUAT UNTUK SELAMATKAN KUMPULAN LIBERAL ANWARINAS?Jika terdesak, lagi hebat wang DAP bakal ditabur.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Laman AIDC Berpindah
    Assalamualaikum wbt. Dimaklumkan mulai hari ini, 31 Mei, laman AIDC berpindah ke tapak baharu di aidcnews.wordpress.com/ Terima kasih dia atas segala sokongan dan mohon maaf dengan segala kesulitan. AIDC

RSS Perak Today

  • Penduduk Hulu Selangor alami masalah air
    SHAH ALAM – Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) ingin memaklumkan sebanyak 65,445 pintu rumah di wilayah Hulu Selangor mengalami gangguan bekalan air dan tekanan air rendah berikutan masalah teknikal pada saluran utama bagi penyaluran bekalan air terawat daripada loji rawatan air (LRA) Rasa. Pengarah Eksekutif, Bahagian Hal Ehwal Korporat Syabas, […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • WAHAI BANI MELAYU! PRESIDEN MANAKAH PILIHAN ANDA UNTUK MENERAJUI PAS!??
    Ini aku post kat FB aku, aku pun ada FB la Jilake, apa ingat aku tak glamer ke? Foolowers pun dah lebih 20 k tau, so aku nak gunakan kesempatan ini dan nak tanya kat korang bani Melayu dan Bani PAS, siapa yang layak jadi Presiden PAS?Seorang ulamak? Atau seorang proksi DAP? Mana satu pilihan korang?

RSS Musram Rakuman

  • 1MDB: Benarkah Sebahagian Pinjaman Syarikat Tersebut lesap?
    1. Laporan audit 1MDB bermula daripada 31 Mac 2010 hingga 31 Mac 2014, ternyata pinjaman RM42 bilion oleh syarikat tersebut, tidak hilang sepertimana dakwaan pembangkang, malah daripada mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad.2. Melihat kepada chart yang telah diberikan oleh syarikat tersebut, RM18 bilion digunakan untuk membeli beberapa 1PP- Powerte […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Poverty : Setting The Record Straight
    Idris Jala answers allegations on misleading poverty figures   Getting a grip on the issue of poverty is complex. If you ask different people in different settings, you will get different answers. So when the government announces the significant reduction of poor households from 49.3% in 1970 to 0.6% in 2014, critics are annoyed and ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • 1MDB: Benarkah Sebahagian Pinjaman Syarikat Tersebut lesap?
    1. Laporan audit 1MDB bermula daripada 31 Mac 2010 hingga 31 Mac 2014, ternyata pinjaman RM42 bilion oleh syarikat tersebut, tidak hilang sepertimana dakwaan pembangkang, malah daripada mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad.2. Melihat kepada chart yang telah diberikan oleh syarikat tersebut, RM18 bilion digunakan untuk membeli beberapa 1PP- Powerte […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Jelapang :: PRK Rompin - Peneroka Ajar Pemimpin
    JENTERA Umno 1Malaysia tertumpu ke Rompin. Jentera kerajaan dikerahkan ke Rompin.  KEPUTUSANNYA : Majoriti BN merudum kepada 8,895 undi ...berbanding 15,114 undi semasa PRU-13 dua tahun lalu.Penurunan sebanyak 41.1 PERATUS. Sokongan kepada BN adalah yang terendah sejak 1990 - 60.5 peratus.Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin: "Rakyat telah memberi ISYARAT dan […]

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 131 other followers

%d bloggers like this: