Anwar Risau PAS Yang Semakin TALIBAN!

Disember 13, 2012 at 11:37 am 4 comments

Taliban 2Pagi ini,  Anwar sudah sampaikan mesej kecewa kepada Timbalan Presiden PAS –  mengenai sikap pentadbiran Kerajaan Islam PAS yang semakin bersikap  ganas dan tidak menghormati sensitiviti kaum lain. Anwar tidak gembira  apabila banyak sms yang diterima, memaklumkan bagaimana DAP terpaksa  membatalkan acara tari menari di Bentong kerana protes yang berterusan  oleh PAS kawasan Bentong.

Anwar merasakan ini adalah petanda bahawa sudah wujud jurang yang  nyata antara DAP dan PAS dalam isu-isu yang mungkin menyebabkan undi  Cina kepada Pakatan Rakyat akan merosot dengan teruk.

Belum  habis isu di Kelantan (salon rambut) dan tangkap khalwat, puak TALIBAN  di dalam PAS mengharamkan pula majlis tari menari yang menjadi kebiasaan dalam DINNER yang dianjurkan oleh DAP. Trend ini sungguh tidak sihat.

LAPORAN AKHBAR SINCHEW – 13 Disember 2012

The residents disappointed over a dinner organized by DAP Telemong, Bentong on Nov 17 where the singing session was  canceled by the organizer because of PAS made a complaint. Local residents had spent a few thousands ringgit to hire singers to  sing at the dinner ,  however , the singing session  was not allowed to  continue as one of the singers wearing sexy clothing…

Ketua Kampung kawasan Mancis, Lee Su Ren demanded an  explanation from  Lim Kim Siang last night when the latter visited  Bentong. Kit Siang refused to explain and replied : We will talk about  this next time.

DAP sudah pun memaklumkan kepada Anwar bahawa trend TALIBAN seperti ini akan merosakkan pencapaian Pakatan Rakyat.

Anwar sudahpun mengarahkan macainya dalam PAS untuk mengambil tindakan.  Jangan jadi TALIBAN. Nanti PR Pengsan. Mudah sahaja mesejnya. Anwar faham dengan masalah DAP, hujung minggu ini ada KONVENSYEN. Kalau perwakilan bantai. Meninggal DAP.

Imej DAP yang takut kepada PAS tak elok untuk pengundi Cina. Mempunyai impak kepada undi orang Cina kepada PKR juga.

About these ads

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, DAP, Pakatan Rakyat, PAS. Tags: , , , , , .

Anwar Wakilkan KARPAL Belasah Hadi/PAS Selamat Ber-KONVENSYEN DAP!

4 Komen Add your own

  • 1. mr ng  |  Disember 13, 2012 at 1:27 pm

    以前DAP讲馬華是政治太監, 因为它不敢向巫统争取華人权益….现在我看DAP与PAS合作之后, 是DAP变成了政治太監! 因为我们非回教徒必须接受伊斯兰法律/生活条例, DAP领袖都不敢出声….林吉祥,林冠英不是自称敢怒敢言吗? 今天,他们却变成太監! 我们華人/非回教徒如何继续支持你DAP?难道你要带我们去荷兰才甘心! 我们已经无法容忍DAP的虚伪面目了….

    Balas
  • 2. wpress@kiyaijr.com  |  Disember 13, 2012 at 4:19 pm

    Reblogged this on Oviruses65.

    Balas
  • 3. Anonymas  |  Disember 13, 2012 at 8:02 pm

    Tapi haritu Hadi Awang kata tujuan dia berbaik dengan DAP ialah untuk mendapat undi Cina. Memang tak dapek la kalau cam ni, berat kat DAP pulak untuk memujuk kaum cina mengundi PAS?

    Balas
  • 4. assimilated chinese  |  Disember 16, 2012 at 2:47 pm

    Mr Ng … if UMNo did not fight for chinese interest, there will be no citizenship + vernacular school in this country for the chinese that about to be deport to China. i know why chinese dont want to be deported. because they will die lar if they go back to china. actually they are here not as labour. but as a betrayer that run away from the empire. when the empire collapsed, they support democracy but in the end, china stood as communist republic. if you look how taiwanese not dare to go back to china, that is the situation on how chinese in malaysia was at then. most malay never knew this. umno keep it silently and make sure chinese nationalist that ran to malaysia are safe here. dont let everybody knew the real fact. keep what has been well kept. repair what should be fixed within. changing something might reveal something else. bitter and not wanted.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 60,904,893 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 129 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 UNSOLVED MYSTERIES THAT HAVE BEEN SOLVED
    10 Unsolved Mysteries That Have Been SolvedBy Patrick J. Kiger, How Stuff Works, 20 February 2015.People love a good mystery. We wonder who Jack the Ripper really was or what happened on Malaysian Airlines Flight 370 or what is the secret of the Bermuda Triangle.Wait...that last one was solved.Certain mysteries are mysteries no more. Thanks to scientific too […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • AJK PAS Pusat Dr Dzulkifly Ditumbuk
    KUALA LUMPUR- Anggota Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad ditumbuk dan dipukul oleh beberapa individu tidak dikenali selepas pulang menunaikan solat subuh… more »

RSS Perak Today

  • Geng langgar, samun kembali mengganas
    Kajang: Selepas dua bulan menyepi, geng penjenayah langgar dan samun kenderaan di daerah ini dikesan mengganas kembali. Terbaru, seorang pemilik kedai aksesori disamun di Lebuh raya Penyuraian Trafik Lingkaran Kajang (SILK) berhampiran stesen minyak di Taman Sungai Besi Indah, di sini. Dalam kejadian jam 8.50 malam kelmarin, mangsa berusia 48 tahun yang mema […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! APA BENARKAH KETUA PENGARAH BTN ADALAH PENCINTA ANWAR IBRAHIM?
    Ini ada cerita yang terlampau panas! Aku terkejut baca dengan pendedahan yang dilakukan oleh blog Buletin Sengal, so aku nak share dengan korang kat blog aku ni:Selama ini, cerita-cerita 'dalam kelambu' Biro Tata Negara, kurang didedahkan. Semuanya kerana kerahsiaan. Walaupun terdapat pertikaian terutama sekali membabitkan buku-buku penerbitan dan […]

RSS Musram Rakuman

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Tourism Thriving In Malaysia Despite Airline Tragedies
    January-October 2014 data shows 22.9 million visitors, a jump of nearly 10% from a year earlier   KUALA LUMPUR — Two airplane catastrophes put Malaysia on the map in a bad way in 2014. But the high visibility didn’t hurt the country’s tourism industry and may even have helped: Visitor numbers posted their strongest growth ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Posting Pilihan : www.bangkit.info
    2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Sabtu Ini: Himpunan Lawan Tetap Lawan- Berkumpul-Ambil Gambar-Pulang
    JANGAN bayangkan sokongan tahun 1998, terhadap Anwar, kali ini, hanya terhad kepada segelintir penyokong tegar beliau. Itupun sangat bergantung kepada SOP- berhimpuan- ambil gambar-muat naik facebook-pulang.Keadaan itu, akan sama berlaku pada Sabtu (7 mac), walaupun himpunan protes itu telah diwar-warkan sejak seminggu.Himpunan pada Sabtu, kononnya mendesak […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Posting Pilihan : www.bangkit.info
    2.6 Juta Orang Kristian Bakal Dinafikan Hak Untuk ...: Seorang anak gadis Kristian di Sabah telah memilih untuk meninggalkan agama tersebut. Usianya dikatakan sekitar 16 tahun. Sebagai seorang ... Read More..

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 129 other followers

%d bloggers like this: