Archive for Disember 14, 2012

Selamat Ber-KONVENSYEN DAP!

michael palmerSeorang ahli politik PAP berumur 44 tahun – meletakkan jawatan sebagai Speaker Parlimen Singapura; dan semua jawatan dalam PAP kerana skandal SMS. Main tu. Skandal SMS.
Michael Palmer memang antara HARAPAN kepada PAP untuk membawa parti tersebut jauh daripada imej KELUARGA, KRONI dan SOMBONG. Michael Palmer, memang dibentuk sebagai seorang ahli politik yang boleh pergi jauh.
Sayangnya, Michael ada skandal. Dengan staff PAP di kawasannya. Skandal biasa. Banyak sms – bersayang-sayangan. Rindu dan sebagainya. Staff itu bernama Laura Ong.
At noon, four e-mails with the header “Michael Palmer” were sent to  TNP. Attached to three of them were screengrabs of SMS and e-mail  exchanges allegedly between the politicianand the woman.

Michael Palmer. Speaker of Parliament since last year. Young, dashing politician. This was a big story indeed.

The messages, which seemed to have been sent to the woman’s  smartphone, suggested an intimate relationship between the two, which  included regular Monday meetings.

One message reads: “Hello darling… I love you loads. More than I sometimes show… Sorry. Love love.”

Michael Palmer juga sudah beristeri dan mempunyai seorang anak.

Hujung minggu ini DAP akan bermesyuarat. Kita harap, pelapis baru dalam DAP akan belasah pemimpin mereka yang SOMBONG, BONGKAK, DEWA dan sebagainya. DAP kena ikut contoh PAP di Singapura. Tak perlu nak selindung. Kalau terlibat, cakap terus terang. Letak jawatan. Jika dalam PAP, Guan Eng sudah lama kena explain mengenai hubungannya dengan bekas kakitangan dahulu. Tak buat pun.

Guan Eng pun patut berikan kenyataan yang bersungguh. Tak ada skandal. Tak ada rasuah. Bersih dan suci.

DAP kena tampil sebagai sebuah parti yang bersih. Yang hebat. Macam PAP.

Soalnya, itu tidak berlaku. DAP tidak sebaik dan se-efisien PAP. Semua ikut kepala Dinasti Lim. Payah lah macam ini.

Advertisements

Disember 14, 2012 at 11:24 am 3 comments


Disember 2012
I S R K J S A
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,335,911 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 OF THE STRANGEST PUBLIC TRANSIT SYSTEMS
    10 of the strangest public transit systemsBy Josh Lew, Mother Nature Network, 18 June 2018.Public transit systems are usually quite predictable. Large cities generally have subways or elevated trains supplemented by bus service or street-level trams, while smaller metro areas rely on bus or streetcar networks (or both). In a few cities, however, public trans […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Jawapan YB Lim Guan Eng Pada Soalan2 Datuk Seri Najib Razak
    Nampaknya Menteri Kewangan YB Lim Guan Eng masih tak berpuas hati dengan jawapan2 dan penelitian saya tentang hal ehwal ekonomi negara...Oleh itu saya kemukakan soalan2 untuk bantu beliau dan orang awam memahami fakta dan kebenaran mengapa beliau tiba2 mahu menuding jari kepada saya...Datuk Seri Najib Tanya, YB Lim Guan Eng Jawab》Adakah benar kerajaan hilang […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! BABI INI WAJIB DIMASUKKAN DALAM PENJARA
    Bangkai pesawat MH370 yang hilang lebih 3000 kilometer ke selatan Perth, masih belum ditemui. Pengesahan yang dibuat oleh Perdana Menteri malam tadi bahawa pesawat tersebut berakhir di kawasan berkenaan, hanyalah berdasarkan kepada rumusan pakar dan imej satelit. Tiada sebarang bukti fizikal yang ditemui untuk memberikan kepastian bahawa pesawat tersebut ben […]

RSS Musram Rakuman

  • DATIN ROSMAH MANSOR BAKAL DIHADAPKAN KE MAHKAMAH ESOK?
    Esok, Datin Rosmah Mansor diminta datang ke Pejabat SPRM Putrajaya untuk rakaman percakapan berkaitan hormon suplemen yang berharga RM1juta yang dikatakan menggunakan wang SRC International, bekas anak syarikat 1MDB.Spekulasi berlegar-legar, besar kemungkinan isteri Datuk Seri Najib Razak itu akan terus ditahan dan seterusnya dihadapkan ke mahkamah.Jika bena […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • DATIN ROSMAH MANSOR BAKAL DIHADAPKAN KE MAHKAMAH ESOK?
    Esok, Datin Rosmah Mansor diminta datang ke Pejabat SPRM Putrajaya untuk rakaman percakapan berkaitan hormon suplemen yang berharga RM1juta yang dikatakan menggunakan wang SRC International, bekas anak syarikat 1MDB.Spekulasi berlegar-legar, besar kemungkinan isteri Datuk Seri Najib Razak itu akan terus ditahan dan seterusnya dihadapkan ke mahkamah.Jika bena […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]