Selamat Ber-KONVENSYEN DAP!

Disember 14, 2012 at 11:24 am 3 comments

michael palmerSeorang ahli politik PAP berumur 44 tahun – meletakkan jawatan sebagai Speaker Parlimen Singapura; dan semua jawatan dalam PAP kerana skandal SMS. Main tu. Skandal SMS.
Michael Palmer memang antara HARAPAN kepada PAP untuk membawa parti tersebut jauh daripada imej KELUARGA, KRONI dan SOMBONG. Michael Palmer, memang dibentuk sebagai seorang ahli politik yang boleh pergi jauh.
Sayangnya, Michael ada skandal. Dengan staff PAP di kawasannya. Skandal biasa. Banyak sms – bersayang-sayangan. Rindu dan sebagainya. Staff itu bernama Laura Ong.
At noon, four e-mails with the header “Michael Palmer” were sent to  TNP. Attached to three of them were screengrabs of SMS and e-mail  exchanges allegedly between the politicianand the woman.

Michael Palmer. Speaker of Parliament since last year. Young, dashing politician. This was a big story indeed.

The messages, which seemed to have been sent to the woman’s  smartphone, suggested an intimate relationship between the two, which  included regular Monday meetings.

One message reads: “Hello darling… I love you loads. More than I sometimes show… Sorry. Love love.”

Michael Palmer juga sudah beristeri dan mempunyai seorang anak.

Hujung minggu ini DAP akan bermesyuarat. Kita harap, pelapis baru dalam DAP akan belasah pemimpin mereka yang SOMBONG, BONGKAK, DEWA dan sebagainya. DAP kena ikut contoh PAP di Singapura. Tak perlu nak selindung. Kalau terlibat, cakap terus terang. Letak jawatan. Jika dalam PAP, Guan Eng sudah lama kena explain mengenai hubungannya dengan bekas kakitangan dahulu. Tak buat pun.

Guan Eng pun patut berikan kenyataan yang bersungguh. Tak ada skandal. Tak ada rasuah. Bersih dan suci.

DAP kena tampil sebagai sebuah parti yang bersih. Yang hebat. Macam PAP.

Soalnya, itu tidak berlaku. DAP tidak sebaik dan se-efisien PAP. Semua ikut kepala Dinasti Lim. Payah lah macam ini.

Entry filed under: DAP, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , , , .

Anwar Risau PAS Yang Semakin TALIBAN! Orang Lain Anwar Boleh Terima….Teng Chang Kim, Tidak Sama sekali…

3 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Disember 14, 2012 at 11:30 am

    Guan Eng ada skandal jugak, ‘Rainbow’ namanya. Sampai Betty Chew baling pinggan ke kepala LGE bila dia dapat tau. Dalam suratkabar dan berita TV nampak yang satu ketika tu LGE ada plaster tampal di dahi.

    Kahkah

    Balas
  • 2. jawa sonata  |  Disember 14, 2012 at 11:42 am

    Nama parti pun democratic action party. Asyen saje demokrasinya . . .

    Balas
  • 3. oviruses65@kiyaijr.com  |  Disember 14, 2012 at 2:13 pm

    Reblogged this on october desire 65.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Disember 2012
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Capaian Umum

  • 75,297,698 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 143 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: MONEY COLLOQUIALISMS FROM AROUND THE WORLD
    Cost in TranslationBy Dan Cook, Gocompare, 15 August 2016.Everyone knows that money talks and that a fool and his money are soon parted, but do you know someone who has more wool than a lamb?Here are some of the best money idioms and proverbs from around the world.[Source: Gocompare.]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Istiqamah dengan Kebenaran
    ISTIQAMAH DENGAN KEBENARANBaru-baru ini, saya dihubungi oleh beberapa individu untuk berjumpa. Atas dasar silaturahim sesama manusia, saya pun sudi untuk berjumpa. Lagipun saya kenal mereka ini.Semasa perjumpaan itu, mereka menyampaikan hajat dan menjemput saya bersama-sama mereka menyertai gerakan "Deklarasi Rakyat" bagi menjatuhkan pemimpin berke […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Yang ngutuk Zahid, elok sangat ke English kamu?
    Text ucapan Dato Seri Zahid Hamidi begitu berisi dan bernas. Boleh dibaca dengan penuh di Tapi malangnya pihak tertentu sengaja mempersendakan sebutan dan kesilapan bahasa Inggeris Zahid.Rasanya berbanding dengan ramai pemimpin-pemimpin dunia yang ternama dan dari negara maju, bahasa inggeris mereka langsung tidak boleh difahami.Khabarnya mereka yang persend […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! AZIZAN OSMAN, A BEAUTIFUL LIE YANG MENGGEGARKAN.....WAJIB BACA
     INI APA PUNYA JILAKE NI? Kenapa rakyat Malaysia mudah terpengaruh dengan penipuan sebegini?  Mari aku nak share benda yang aku kutip dari atas talian untuk dikongsikan bersama dengan korang yang belum lagi kena tipu dengan mamat yang membeli PHD tipu ni. Pertama sekali, tengok kat bawah ni. Universiti yang Azizan kata dapat PHD tu dah menafikan. Kalau koran […]

RSS Musram Rakuman

  • Benarkah Sabah Dapat Manafaat Dari Penubuhan Malaysia?
    JIKA benar, Sabah dapat manafaat dari Penubuhan Malaysia? Mengapa ada sesetengah rakyat mempertikai, sehingga timbulnya kenyataan SABAH FOR SABAHAN, malah ada sebahagian rakyat Sabah gemar untuk keluar daripada Persekutuan Malaysia!!!Kalau membandingkan keadaan tahun 1963 dengan keadaan sekarang, sudah tentu kenyataan SABAH DAPAT MANAFAAT DARI PENUBUHAN MALA […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Benarkah Sabah Dapat Manafaat Dari Penubuhan Malaysia?
    JIKA benar, Sabah dapat manafaat dari Penubuhan Malaysia? Mengapa ada sesetengah rakyat mempertikai, sehingga timbulnya kenyataan SABAH FOR SABAHAN, malah ada sebahagian rakyat Sabah gemar untuk keluar daripada Persekutuan Malaysia!!!Kalau membandingkan keadaan tahun 1963 dengan keadaan sekarang, sudah tentu kenyataan SABAH DAPAT MANAFAAT DARI PENUBUHAN MALA […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: